سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

آزمایش موفقیت آمیز موشک منحصر به فرد ایرانی "قیام یک"

وزیر دفاع خبر داد:
آزمایش موفقیت آمیز موشک منحصر به فرد ایرانی "قیام یک"
تهران - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد آزمایش موشک ایرانی "قیام یک" که منحصر به فرد و دارای توانمندهای ویژه و بالایی است با موفقیت انجام شده و به مجموعه موشک های جمهوری اسلامی اضافه گشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی که سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران بود، افزود: امروز صنعت دفاعی کشورمان به مظهر کارآمدی نظام و نماد شکست استراتژی دشمن تبدیل شده است .
ادامه مطلب ...

آغاز انتقال سوخت به قلب رآکتور با حضور روسای اتمی ایران و روسیه

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
آغاز انتقال سوخت به قلب رآکتور با حضور روسای اتمی ایران و روسیه از فردا

خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که مراسم شروع سوخت گذاری نیروگاه اتمی بوشهر با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و سرگئی کرینکو رئیس روس اتم فردا شنبه برگزار می‌شود.


گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

علی شیرزادیان سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس گفت که «سرگئی کرینکو» رئیس روس اتم و ولادیمیر کوتین رئیس نظام ایمنی هسته‌ای روسیه و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز شنبه (فردا) در مراسم شروع سوخت گذاری نیروگاه اتمی بوشهر حضور خواهند داشت.
وی در عین حال توضیح داد که در مراسم فردا 163مجتمع‌ سوخت داخل استخر همجوار قلب رآکتور قرار می‌گیرد و از آنجا به ترتیب به قلب رآکتور منتقل می‌شود.
به گفته شیرزادیان اواخر شهریورماه سوخت به طور کامل بارگذاری می‌شود.
وی افزود: پیش بینی ما این است که با شروع اولیه حدود 500 مگاوات و در نهایت تا هزار مگاوات برق از طریق نیروگاه اتمی بوشهر تولید و به شبکه سراسری منتقل شود.
وی در عین حال یادآور شد که مراسم افتتاح رسمی نیروگاه اتمی بوشهر آبان ماه با حضور مقامات رسمی ایران و روسیه خواهد بود که در آن زمان رسما برق وارد شبکه می‌شود.

فرزند متهم فائزه هاشمی در صدد اخذ ویزای سفر به انگلیس

فرزند متهم فائزه هاشمی در صدد اخذ ویزای سفر به انگلیس

فرزند 23 ساله‌ی فائزه هاشمی رفسنجانی قصد دارد از کشور به مقصد انگلستان خارج شود.

به گزارش رجانیوز، حسن لاهوتی به دنبال اخذ ویزا برای سفر به انگلستان است و بنا بر اخبار رسیده، فائزه هاشمی قرار است با سایمون گس سفیر انگلیس در تهران نیز ملاقات و گفت‌وگو کند.

حسن لاهوتی در نوروز سال جاری هنگام بازگشت به ایران در ارتباط با جریان فتنه دستگیر شد و روز بعد از آن، با تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

همزمان با آزادی وی، دادستان تهران گفت: حسن لاهوتی ضمن ابراز ندامت از اقدامات ارتکابی و با پذیرش تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرده بود که لاهوتی بامداد روز اول فروردین به موجب دستور قضایی و به اتهام ارتکاب برخی جرائم امنیتی در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر شده بود که عصر روز دوم فروردین پس از انجام پاره‌ای تحقیقات توسط بازپرس، ابراز ندامت و پشیمانی از اقدامات ارتکابی و با پذیرش تودیع وثیقه 73 میلیون تومانی به دستور بازپرس و تأیید دادستان تهران از زندان آزاد شد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است پرونده اتهامی حسن لاهوتی با تکمیل تحقیقات به دادگاه ارسال شده و کماکان در نزد مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

هنوز از انگیزه فرزند فائزه هاشمی برای خروج از کشور و سفر به انگلیس اطلاعی در دست نیست.

مهدی هاشمی رفسنجانی نیز سال گذشته تهران را به مقصد لندن ترک کرد و با وجود گذشت یک سال و علی‌رغم احضارهای مکرر قضایی برای پاسخگویی به اتهاماتش هنوز به کشور بازنگشته است. این در حالی است که مشخص نیست پس از این احضارهای مکرر و حضور نیافتن متهم در مرجع قضایی، چرا به‌طور غیابی به پرونده اتهامی وی رسیدگی نمی‌شود.

ادامه کشتار مردم بی‌گناه پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین

گلوبال ریسرچ بررسی کرد:
ادامه کشتار مردم بی‌گناه پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا

خبرگزاری فارس: پایگاه اینترنتی "گلوبال ریسرچ " در مقاله‌ای می‌نویسد: در حالی که مردم پاکستان در گیر خسارات ناشی از بروز سیل بی‌سابقه در این کشور می‌باشند، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا همچنان جان مردم بی‌گناه این کشور را تهدید می‌کند.

ترجمه: عبدالهی
تنظیم: بیژنی

به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی "گلوبال ریسرچ " (Global Research) در مقاله‌ای به قلم "فلیسیتی اربوتنات " (Felicity Arbuthnot) می‌نویسد: حجم خرابی‌های ناشی از سیلاب در پاکستان بسیار تکان دهنده است. همانطور که "خوان کل " در نوشتاری، با کمال حیرت آورده است: "نواحی در آب فرو رفته کشور پاکستان به بزرگی بریتانیا بوده، چهارده میلیون پاکستانی آسیب دیده، دو میلیون نیز بی‌خانمان شده‌اند. "

ادامه مطلب ...

تبلیغ ویژه در شبکه آموزش سیما برای بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز

تبلیغ ویژه در شبکه آموزش سیما برای بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز

شبکه آموزش سیما در برنامه هفته گذشته "صفر و یک" که به بازی‌های رایانه ای اختصاص داشت، به تبلیغ نسخه‌های جدید چند بازی رایانه ای غیرمجاز پرداخت.

به گزارش رجانیوز، در این برنامه فیلم تبلیغاتی (trailer) نسخه جدید بازی های غیرمجاز "آیین قاتل 2"، یک بازی افسانه ای و همچنین بازی دیگری که مربوط به گروه های مافیایی است، پخش شد و مجری و کارشناس برنامه به تبلیغ این بازی ها پرداختند.

این بازی‌ها در ماه‌های آینده وارد ایران می شوند و با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شماره های قبلی این بازی‌ها را غیرمجاز معرفی کرده و مسائل ضد دینی و غیر اخلاقی قابل توجهی در برخی از آنها وجود دارد، مشخص نیست تبلیغ نسخه‌های جدید این بازی‌ها (آن

ادامه مطلب ...

نیویورک‌تایمز: حمله به ایران اقدامی غیرعقلانی است

نیویورک‌تایمز: حمله به ایران اقدامی غیرعقلانی است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی ضمن انتقاد از فرضیه‌های مطرح شده در خصوص حمله رژیم‌صهیونیستی علیه ایران، تأکید کرد که چنین اقدامی به هیچ عنوان عاقلانه نخواهد بود.


به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز " در گزارشی ضمن انتقاد از مقاله‌ای که چندی پیش ماهنامه "آتلانتیک " به قلم "جفری گلدنبرگ " در رابطه با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به ایران طی چند ماه آینده منتشر کرده بود، نوشت: این مقاله به هیچ عنوان استدلالات کافی برای توجیه حمله اسرائیل به ایران طی چند ماه آینده را ندارد بلکه تنها انعکاسی از طرز فکر اسرائیل و مقامات این رژیم است.
بنا بر این گزارش، مقاله گلدنبرگ در ماهنامه آتلانتیک طی چند روز گذشته مورد توجه ویژه رسانه‌های جهان قرار گرفته است و بیشتر به عنوان یک موضوع تبلیغاتی مطرح شده است تا یک مقاله تحلیلی.
این نشریه آمریکایی در ادامه تأکید کرد: حمله به ایران به هیچ عنوان اقدامی عاقلانه نخواهد بود و فرضیه‌ای است که با استناد به احساسات و به دور از عقل و منطق مطرح شده است.
نیویورک‌تایمز در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های گذشته گلدنبرگ به خوبی بر همگان مشخص است و به طور کلی وی به عنوان فردی که به شدت یک دستورکاری جنگ‌طلبانه را از طریق روزنامه‌نگاری و گزارشگری در پیش گرفته است، شناخته می‌شود. مقاله وی در سال 2002 که در مجله نیویورکر به چاپ رسید و شواهدی را نیز در خصوص ارتباط "صدام حسین " دیکتاتور سابق عراق با القاعده مطرح کرده بود، بر این موضوع صحت می‌گذارد.
این گزارش افزود: تردیدها در رابطه با انگیزه‌های گلدنبرگ زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که وی در رابطه با اسرائیل مطلبی می‌نویسد. گلدنبرگ حتی در ارتش اسرائیل نیز خدمت کرده است و بیش از یک بار به تأثیر گذاشتن روی "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر اسرائیل متهم شده است. در این مقاله اخیر وی نیز نشانه‌هایی از چنین تلاشی از جانب گلدنبرگ برای تأثیرگذاشتن روی نتانیاهو به چشم می‌خورد.
نیویورک‌تایمز در پایان نوشت: حمله به ایران که اساسا فرضیه‌ای غیرعقلانی است تنها از تمایلات فردی نتانیاهو برای انجام چنین اقدامی ناشی می‌شود و آمریکا به هیچ عنوان نباید از آن حمایت کند. همانطور که در مقاله گلدنبرگ در ماهنامه آتلانتیک نیز مطرح شده بود اسرائیل به شدت در انتظار اعلام حمایت آمریکا برای چنین حملات هوایی است که البته اسرائیل هیچ گاه چنین حمایتی را بدست نخواهد آورد.

اگر تهدید عملی شود میدان مقابله ملت ایران فقط منطقه ما نخواهد بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی:
اگر تهدید نظامی عملی شود میدان مقابله ملت ایران فقط منطقه ما نخواهد بود

خبرگزاری فارس:حضرت آیت الله خامنه ای درباره تهدید نظامی امریکا نیز تأکید کردند: بعید است آنها این حماقت را انجام دهند اما همه بدانند اگر این تهدید عملی شود، میدان مقابله ملت ایران فقط منطقه ما نخواهد بود بلکه این مقابله، میدان گسترده تری خواهد داشت.


گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام ضمن تبیین سیاستهای جمهوری اسلامی در مسائل مهم داخل و خارجی، ماه رمضان را فرصتی بی بدیل برای توبه و طهارت و خلوص و توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی تقوا دانستند و با تأکید ویژه بر ضرورت وحدت و همدلی افزودند: وحدت مسئولان یک فریضه مهم است و تعمد در بر هم زدن آن، خلاف شرع به شمار می رود.

ادامه مطلب ...

شهاب‌شهرزاد: «فاصله‌ها» سطح سلیقه مخاطب را تنزل می‌دهد

/نقد شفاهی مجموعه‌های روی آنتن/
شهاب‌شهرزاد: «فاصله‌ها» سطح سلیقه مخاطب را تنزل می‌دهد

خبرگزاری فارس: یک منتقد با بیان این که سریال «فاصله‌ها» مضامین ضدارزشی را دستمایه قرار داده که محصول نوعی جوزدگی است، گفت: مجموعه تلویزیونی «فاصله‌ها»، سطح سلیقه مخاطب را تنزل می‌دهد.

«شهاب شهرزاد» منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس در مورد مجموعه تلویزیونی «فاصله‌ها» ساخته حسین سهیلی‌زاده، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که سریال «فاصله‌ها» از آن رنج می‌برد و به نوعی یکی از مشکلات اصلی سریال‌سازی است، حلقه مفقوده تحقیق است که از آن غفلت شده و این، در روند فیلمنامه به وضوح دیده می‌شود.

ادامه مطلب ...

نصرالله: صهیونیست‌ها مسیر تردد رفیق حریری را شناسایی کرده بودند

/ بخش پنجم/
نصرالله: صهیونیست‌ها مسیر تردد رفیق حریری را شناسایی کرده بودند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان در کنفرانس مطبوعاتی گفت که اطلاعات جاسوسان دستگیر شده در لبنان فرضیه ترور نخست وزیر سابق لبنان توسط رژیم‌صهیونیستی را تقویت کرد.

به گزارش فارس، ‌ "سید حسن نصرالله " در ادامه کنفرانس مطبوعاتی دیشب خود که در آن به اسناد و مدارک دست‌داشتن رژیم‌صهیونیستی در ترور "رفیق‌حریری " اشاره کرد، گفت: پس از ترور شهید حریری،‌ بنده با خانواده حریری ملاقات داشتم. آنها در این دیدار از حزب‌الله خواستند در عملیات شناسایی عوامل ترور رفیق حریری مشارکت داشته باشند، ما در آن جلسه به این درخواست پاسخ مثبت دادیم. از طرف حزب‌الله، نمایندگان ما اطلاعاتی را در اختیار کمیته تحقیق قرار دادند و در آن مقطع حسن‌نیت خود را نشان دادیم و گفتیم که عوامل ترور رفیق حریری باید شناسایی شوند و گفتیم که دولت لبنان نیز باید تمام تلاش خود را برای شناسایی عوامل این اقدام به کار گیرد.

ادامه مطلب ...

آتشبارهای جدید موشکی و سامانه‌های راداری تحویل یگانهای پدافند

امیر میقانی در گفتگو با فارس:
آتشبارهای جدید موشکی و سامانه‌های راداری تحویل یگانهای پدافند می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از تحویل سامانه پدافند میان‌برد مرصاد به یگانهای این قرارگاه خبر داد.

امیر احمد میقانی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به تولید سامانه‌های موشکی پدافندی جدید اظهار داشت: طی سالهای اخیر سامانه‌های پدافندی، کشف هدف و راداری چه به صورت اکتیو و چه پسیو را تولید کرده‌ایم و خیلی از این سامانه‌ها تحویل یگانهای پدافند شده است و هم‌اکنون از آنها استفاده می‌شود.

ادامه مطلب ...