سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

آزمایش موفقیت آمیز موشک منحصر به فرد ایرانی "قیام یک"

وزیر دفاع خبر داد:
آزمایش موفقیت آمیز موشک منحصر به فرد ایرانی "قیام یک"
تهران - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد آزمایش موشک ایرانی "قیام یک" که منحصر به فرد و دارای توانمندهای ویژه و بالایی است با موفقیت انجام شده و به مجموعه موشک های جمهوری اسلامی اضافه گشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی که سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران بود، افزود: امروز صنعت دفاعی کشورمان به مظهر کارآمدی نظام و نماد شکست استراتژی دشمن تبدیل شده است .

سردار وحیدی خطاب به نمازگزاران جمعه تهران ، گفت: امروز فرزندان شما در صنایع دفاع هواپیماهای جنگی ،‌ ماهواره ،‌موشک ،ناوشکن، زیر دریایی و ناوچه می سازند.
وی با اشاره به ساخت انواع تانکهای مورد نیاز و نفر بر ها و سیستم های جنگ الکترونیک و رادار در کشور گفت: امروز چیزی نیست که نیروهای مسلح بخواهند و صنایع دفاعی بگویند نمی توانیم .  

تست موشک قیام 1 نسل جدید موشک زمین به زمین
سردار وحیدی با بیان اینکه کسانی که دنبال این بودند که این ملت را ضعیف ببینند شکوفایی انقلاب را به چشم می بینند، تصریح کرد: امروز صنعت دفاعی کشور به نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملت تبدیل شده است .
وی افزود: با وجود تمام سیاست ها و تحریم هایی که دشمنان بر ضد ملت ایران اعمال کردند، جمهوری اسلامی به مثابه یک شجره طیبه رشد کرد و نماد فائق شدن ایران بر استراتژی های دشمنان شد .
سردار وحیدی رمز موفقیت های دفاعی ایران را قدرت و نفوذ رهبری الهی دانست و گفت: فرمان یک رهبر الهی بزرگترین "قدرت نرم " برای ملت ماست ، مقام معظم رهبری وقتی فرمودند ناوشکن بسازید ، تحقق آن برای خیلی ها دور از ذهن بود ولی ساخته شد ، فرمان ایشان در مورد ساخت ماهواره نیز به یاری خدا محقق شد .
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیکی روز " صنعت دفاع " مصادف با 31 مرداد ماه گفت: امروز به برکت پشتیبانی و حمایت رهبری و مطالبات مردم ، در صنعت دفاعی به خود کفایی رسیده ایم و کشور ما در سطح و تراز قابل قبولی قرار دهد .
سردار وحیدی با اشاره به اینکه یک وجه عزت مسلمین ، داشتن نیروی دفاعی و صنعت دفاعی مستقل است ، افزود: بدون نیروی دفاعی مستقل و کارامد حیات سیاسی و استقلال سیاسی معنایی ندارد.
وی پیشرفت های صنعت دفاعی در سالهای اخیر را چشمگیر خواند و افزود: پیشرفت های کشور در زمینه صنایع دفاعی اساسا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و آن چیزی را که قدرتهای بزرگ با صرف پولهای گزاف به کشور ما می دادند قابل مقایسه با تجهیزات فعلی نیست .
سردار وحیدی افزود: به دلیل ضعف در صنایع دفاعی کشور ، روزی که جنگ عراق بر علیه ایران شد ، ما باید دنبال نازلترین تجهیزات در دنیا می گشتیم که کسی هم نمی داد .
وزیر دفاع به اشاره به تحریم های اقتصادی بر ضد ایران گفت: تحریم، جنگ روحیه ها و اراده ها است و مسلم است که در این جنگ ها جمهوری اسلامی پیروز است .
وزیر دفاع گفت: دشمنان ، جمهوری اسلامی را از چیزی می ترسانند که رمز موفقیت و سربلندی و سرافرازی ما بوده است.
وی افزود: صنایع دفاعی یک رکن مهم در دنیا است ، امروز معیار سنجش قدرت ابر قدرتها ، صنایع دفاعی است ، البته جمهوری اسلامی ابر قدرتی خود را در قدرت فرهنگی می داند ولی این دلیل نمی شود که از قدرت دفاعی غافل شویم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد