سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

رهبر معظم انقلاب سال 89 را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامیدند

در پیامی به مناسبت سال جدید
رهبر معظم انقلاب سال 89 را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامیدند

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در پیامی به مناسبت آغاز سال 1389 هجری شمسی آن را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذاری کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب، در پیام نوروزی خویش ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید به ملت شریف و انقلابی ایران، با تاکید بر کار و تلاش هر جه بیشتر در تمامی عرصه‌ها، سال جدید را سال « همت مضاعف و کار مضاعف » نامگذاری کردند.
مشروح سخنان رهبر معظم انقلاب متعاقبا ارسال می‌شود
انتهای پیام/ز

دولت حق سرپیچی از قانون مصوب مجلس را ندارد.

بیانیه مشترک سه اقتصاددان مجلس؛
رئیس قوه مجریه حق سرپیچی از قانون مصوب مجلس را ندارد

خبرگزاری فارس: سه تن از نمایندگان اقتصاددان مجلس با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سخنان رئیس جمهوری درباره اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای مناظره با وی پیرامون منافع ملی و مصلحت مردم و اقتصاد کشور اعلام ‌آمادگی کردند.

متن کامل بیانیه غلامرضا مصباحی مقدم، احمد توکلی و الیاس نادران نمایندگان تهران در مجلس که خطاب به ملت ایران صادر شده و نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس قرار گرفت، به شرح ذیل است:
شب گذشته جناب آقای دکتر احمدی نژاد در برنامه زنده تلویزیونی پیرامون هدفمند کردن یارانه‌ها و مصوبه مجلس در این باره سخنانی ابراز داشت. بخشی از این مواضع روز پنج شنبه نیز در دیدار با خبرنگاران بیان شده بود. ضمن این مصاحبه حملاتی به مجلس صورت گرفت که طبیعی است هیأت رئیسه محترم مجلس از شأن قوه مقننه دفاع می‌کند. در این حملات روی سخن بیشتر با ما امضاء کنندگان این بیانیه، نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، و اسلام شهر در مجلس بود. در این باره توجه شما مردم فداکار و هوشیار را به نکات ذیل جلب می‌نمائیم:
1- شأن و جایگاه منصب خطیر ریاست جمهوری به ما اجازه نمی‌دهد که در این مرحله بخواهیم پاسخ استهزائات و درشت گویی‌های آقای دکتر احمدی نژاد را بدهیم و در اوان نوروز خلق شما مردم خوب را مکدر نمائیم .
2- علت حملات یکطرفه آقای احمدی نژاد به ما بر شما مردم پوشیده نیست. ما در طول دو سال گذشته همواره تلاش برای قانونی کردن هدفمند سازی بوده‌ایم . البته به شکلی که منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان، به ویژه مستضعفان تأمین شود و کار به طریق قابل دفاع علمی با نگاه واقعبینانه از قدرت اجرایی صورت گیرد. در این مسیر ماجراهای گفتنی بسیار داریم که به بعد موکول می‌کنیم. طبیعی است که به اقتضای اینکه کتمان علم در تامین مصالح ملی را حرام می‌دانیم وقتی با تصمیم و اصرار بی‌سابقه دولت در افزایش شوک‌آور قیمت‌ها برای کسب درآمد جهت بازتوزیع‌هایی مواجه شدیم، هر سه نفرمان در جلسه غیر رسمی مورخ 18/12/88 صریح و مستدل مخالفت کردیم و مجلس محترم پس از استماع سخنان رئیس جمهور محترم و مدافعانش که بیش از دو برابر وقت صحبت یافتند درخواست آقای احمدی نژاد را عملی و علمی نیافت و بر رأی قبلی خویش تأکید کرد.
3- قانون اساسی رئیس جمهور را مجری قانون مصوب مجلس دانسته (اصل پنجاه و هشتم) و تمام مصوبات دولت را وقتی مشروع می‌داند که با قوانین و مقررات عمومی کشور مغایر نباشد و تشخیص این امر را نیز بر عهده رئیس مجلس گذارده است(اصل هشتادو پنجم).
رئیس جمهور که به قانون اساسی سوگند خورده است (اصل یکصدو بیست و یکم ) چگونه به خود اجازه می‌دهد بگوید من قانون مصوب مجلس را اجرا نمی ‌کنم، و تهمت و توهین به قوه‌ای روا دارد که متشکل از نمایندگان مردم است و بگوید " با بحث منطقی و علمی نتوانستیم به دوستانمان بباورانیم که 20 هزار میلیارد تومان قطعاً به ضرر مردم است " آیا این تبعیت از قانون اساسی است ؟ همان چیزی که در اصل یکصدو بیست و یکم به اجرای آن سوگند خورده است.
4- بدیهی است رئیس قوه مجریه حق سرپیچی از قانون مصوب مجلس را ندارد. مجلسی که به فرموده امام رضوان ا... تعالی علیه در رأس امور است. البته طبق اصل پنجاه و نهم درخواست ایشان برای همه پرسی یا رفراندوم باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد،‌ یعنی 194 رأی مثبت ‌می‌خواهد. و طبق بند 3 اصل یکصدو دهم، فرمان همه پرسی را پس از تصویب مجلس، مقام معظم رهبری باید صادر فرماید. ما به سهم خود پس از طی این مراحل قانونی، از همه پرسی استقبال می‌کنیم . برآورد ما از نظر مردم این است که انتظار آقای احمدی نژاد تامین نخواهد شد و آنگاه معلوم خواهد گشت رأی بالای مردم در انتخابات افتخار آفرین 22 خرداد 88 به ایشان نه به خاطر طرفداری مردم از تدابیر اقتصادی آقای احمدی نژاد بلکه با ملاحظه مجموعه شرایط کشور بود. شاید به برکت همه پرسی، روش و تیم اقتصادی رئیس جمهور اصلاح شود.
5- صدا و سیما که طبق وظیفه خویش وقت مستوفی در اختیار آقای دکتر احمدی نژاد رئیس قوه مجریه می‌گذارد و ایشان بی محابا به قوای دیگر و اعضای آن انتقاد می‌کند ، طبیعی است که طبق همان وظیفه و وظیفه‌ای که امام (ره) و رهبری عزیز معین فرموده‌اند باید وقت مشابهی در اختیار ما بگذارد که از آنچه مصلحت ملی و سود مردم می‌دانیم دفاع کنیم بدون آنکه به طعنه زنی و گزاف گویی مبتلا شویم. وقتی دلیل و برهان موجود است نیازی به درشتگویی نیست. علاوه بر آنکه حفظ وحدت ملی را در عین اختلاف نظر ضروری می‌دانیم .
6- برای روشن شدن بیشتر مردم و پرهیز از یکطرفه‌گویی هر یک از ما حاضریم در مناظره‌ای زنده با آقای دکتر احمدی نژاد از منافع ملی و مصلحت مردم و اقتصاد کشور دفاع کنیم. البته خوب است ایشان که اقتصاددان نیستند این کار را به اهلش بسپارند.

غلامرضا مصباحی مقدم احمد توکلی الیاس نادران

تداوم سیاست دستکش مخملی، دست چدنی آمریکا در قبال ایران

تداوم سیاست دستکش مخملی، دست چدنی آمریکا در قبال ایران

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه تبریک سال جدید شمسی به ایرانیان با وجود آنکه خواستار مذاکره با دولت تهران شد طرح شوم تحمیل‌ تحریم‌های بیشتر علیه برنامه هسته‌ای ایران را نیز مطرح کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "باراک اوباما " در یک درخواست ویدئویی که به منظور تبریک نوروز به ایران، ضبط شده بود، خواستار دنبال کردن تحریم‌های شدید برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران شد.

ادامه مطلب ...

کروبی اکنون در منزلش نشسته و حالش خوب است

منتجب‌نیا در گفتگو با فارس:
کروبی اکنون در منزلش نشسته و حالش خوب است

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر فوت یا بستری شدن کروبی که از سوی رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شده بود، گفت: با منزل کروبی تماس گرفتم حال وی خوب است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به شانتاژ برخی از سایت‌های ضد انقلاب مبنی بر انتشار خبر بستری شدن مهدی کروبی، اظهار داشت: کروبی اکنون در منزل‌شان هستند و این خبر کذب محض است.
وی افزود: من بعد از شنیدن این خبر دروغ با منزل کروبی تماس گرفتم و بعد از گفتگو با وی از سلامت ایشان مطلع شدم.
این درحالی است که صبح امروز مخاطبان طی تماسی با روابط عمومی خبرگزاری فارس، از انتشار این شایعه با پیامک‌های تلفنی خبر داده بودند؛ و حتی برخی پیامک‌ها با این مضمون " فوری شیخ اصلاحات در گذشت " را ارسال کرده بودند. به نظر می‌رسد رسانه‌های وابسته به دشمنان انقلاب اسلامی با انتشار اینگونه شایعات، به زعم خود قصد دارند فضای جامعه را قبل از تعطیلات نوروز ابهام آلود کنند.
انتهای پیام/ب

منابع صهیونیستی:
2 هزار نفر از اعضای فتح در لبنان به حزب‌الله پیوستند

خبرگزاری فارس: منابع آگاه اسرائیلی از پیوستن 2 هزار نفر از اعضای جنبش فتح در لبنان به حزب‌الله خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "فلسطین الیوم "، منابع آگاه صهیونیستی اعلام کردند که بیش از 2 هزار عضو جنبش فتح در لبنان به حزب‌الله پیوسته‌اند.
بر اساس این گزارش این تعداد از اعضای جنبش فتح از اردوگاه "عین‌الحلوه " چند روز پیش از جنبش فتح جدا شده‌اند و به حزب‌الله لبنان پیوسته‌اند.
منابع اطلاعاتی صهیونیستها اعلام کردند که با پیوستن این تعداد به عناصر حزب‌الله نسبت نیروهای این جنبش در جنوب لبنان 15 درصد افزایش یافته است.
برخی منابع نیز تصریح کردند که در میان نیروهای ملحق شده به حزب‌الله "منیر المقدح " فرمانده یگانهای مبارزه مسلحانه در اردوگاه عین‌الحلوه نیز به چشم می‌خورد.
در همین راستا نیز "محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اطلاع از این موضوع حکم اخراج مقدح و دهها نفر از افسران فتح از این جنبش را امضاء کرد.
بیش از 5 هزار عنصر فتح در لبنان زندگی می‌کنند.

آرماگدون چیست؟

اشاره‌ :
از آنجا که‌ صحبت‌ از موعود و آخرالزمان‌ منحصر به‌ اسلام‌ و شیعه‌ نیست‌ و در دیگر ادیان‌ و مکاتب‌ از آن‌ گفت‌وگو بوده‌ است‌. بنا داشته‌ایم‌ با عنایت‌ خداوند متعال‌ در هر شماره‌ بخشی‌ از نظریات‌ آنها را در مجله‌ بیاوریم‌. الزاماً مطالبی‌ که‌ در این‌ بخش‌ منتشر می‌شود، از حیث‌ محتوایی‌ مورد تأیید ما نمی‌باشد و قصدمان‌ تنها عرضه‌ گزارشی‌ از عقاید و آراء ایشان‌ می‌باشد. در شماره‌های‌ قبل‌ به‌ دجال‌ (آنتی‌کریست‌) و برخی‌ مصادیق‌ آن‌ پرداختیم‌ و در این‌ نوبت‌ هم‌ نگاهی‌ به‌ اوصاف‌ آرماگدون‌ در دیگر کتب‌ آسمان‌ خواهیم‌ داشت‌. 


  نیروهای‌ نظامی‌ در محلی‌ که‌ کتاب‌ مقدس‌ آن‌ را آرماگدون‌ معرفی‌ کرده‌ است‌ به‌ هم‌ می‌پیوندند. بعضی‌ از علمای‌ کتاب‌ مقدس‌ ادعا کرده‌اند که‌ آرماگدون‌ تمدن‌ امروزی‌ بشر را نابود می‌ کند. بنابراین‌ جای‌ تعجب‌ نیست‌ که‌ آرماگدون‌ تجسم‌ بدترین‌ پایان‌ جهان‌ گردد.

 معنی‌ کلمه‌ آرماگدون‌
 
.

ادامه مطلب ...

دروغ‌پردازی سایت‌های ضدانقلاب علیه سردار اسماعیل‌ قاآنی

دروغ‌پردازی سایت‌های ضدانقلاب علیه سردار اسماعیل‌ قاآنی

خبرگزاری فارس: سایت‌های ضدانقلابی که در جنگ نرم از ملت ایران شکست خورده‌اند اخیراً به دروغ‌پردازی نسبت به فرماندهان دفاع مقدس روی آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت‌های ضدانقلابی اخیراً نسبت به سردار اسماعیل قاآنی از فرماندهان سلحشور دفاع مقدس و از چهره‌های ماندگار کشور که در کارنامه خود سابقه فرماندهی لشگر پنج نصر و تیپ 21 امام رضا (ع) را دارد، به دروغ‌پردازی روی آورده‌اند.
سایت‌ها در دروغ‌ پراکنی خود مدعی دستگیری فرزند وی با عنوان دانشجوی مهندسی برق شده‌اند و نوشته‌اند که نامبرده در تجمع‌های ضدانقلابی دستگیر شده است.
این در حالی است که فرزندان این سردار دفاع مقدس در سن خردسالی و نوجوانی بوده و هیچیک حتی دوره دبیرستان را نیز به پایان نرسانده‌اند. فرزندان نوجوان و خردسال ایشان از حفاظ قرآن و دلبسته به نظام اسلامی هستند.
سایت‌های ضدانقلابی از اتهام‌زنی به سرداران دفاع مقدس و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک شگرد تازه در جنگ روانی خود روی آورده‌اند و در موردی دیگر چندی قبل ادعای دروغ و مشابهی را درباره فرزند علی لاریجانی مطرح کرده‌ بودند. به نظر می‌رسد شکست‌های پی‌درپی دشمن در جنگ نرم، این سایت‌ها را به گسترش شایعات دروغ و اخبار نادرست کشانده است.
انتهای پیام/ر

ترساندن مردم از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها

رییس‌جمهور در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه حوزه دولت:
برخی با ارقام ساختگی بدنبال ترساندن مردم از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: احمدی نژاد گفت: اعداد و ارقامی که در رسانه‌ها از سوی عده‌ای درباره افزایش میزان تورم عنوان می‌شود ساختگی و برای ترساندن مردم است و هدف اصلی آن جلوگیری از اجرای این برنامه است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود ‌احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه حوزه دولت با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات آنان به اهمیت کار اطلاع‌رسانی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کار خبرنگاران نباشد هیچ یک از اتفاقات و برنامه‌هایی که در حال وقوع است، بازتاب نمی‌یابد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در داخل و جهان به وقوع پیوسته که مقدمه اتفاقات بزرگ‌تری در آینده است، خاطر نشان کرد: با همت اصحاب رسانه و ملت ایران و همه عدالت‌خواهان جهان باید به جایی برسیم که ظلم بطور کامل ریشه‌کن شود و عدالت، دوستی و عزت جایگزین وضع موجود گردد.

ادامه مطلب ...

اشراف اطلاعاتی همه جانبه سپاه در حوزه سایبری تداوم خواهد داشت

در پاسخ به پیام نمایندگان مجلس عنوان شد
اشراف اطلاعاتی همه جانبه سپاه در حوزه سایبری تداوم خواهد داشت

خبرگزاری فارس: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از پیام قدردانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه اقدام پاسداران حریم امنیت کشور در انهدام شبکه های جاسوسی امریکاییها و ضد انقلاب در فضای سایبری و اینترنت تشکر و سپاسگزاری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: تردیدی نیست که بصیرت، بیداری و دشمن شناسی ملت رشید و عظیم الشأن ایران اسلامی و منویات و رهنمودهای حکیمانه و گشایش گر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) در مصاف هوشمندانه و مقابله مقتدرانه با جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب پشتوانه ارزشمند و توانمند سازی است که سپاه و پاسداران حریم امنیت را بر آن داشته تا با حضور دائمی و تلاش شبانه روزی در عرصه های دفاع از آرمان ها، ارزشها و دستاوردهای انقلاب و نظام، نقشه ها، سناریوها و ترفندهای کینه توزی و خصومت ورزی بیگانگان و معاندین قسم خورده ایران عزیز را خنثی و افشا نمایند.
این اطلاعیه در پایان آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از حمایت صادقانه نمایندگان محترم و انقلابی مجلس شورای اسلامی ، به ملت غیور و شجاع ایران اطمینان می دهد، اشراف اطلاعاتی همه جانبه و کنترل مستمر عرصه های فعالیت بیگانگان و ضد انقلاب داخلی و خارجی ـ بویژه در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبری، راهبردی است که به مثابه فریضه ای مقدس فراروی خود قرار داده و در این راه خطیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
انتهای پیام/