سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

اگر دولت امکانات می داد می‌توانستیم بغداد را فتح کنیم

اگر دولت امکانات می داد می‌توانستیم بغداد را فتح کنیم

محسن رضایی با بیان اینکه اگر دولت امکانات می‌داد می‌توانستیم در سال پنجم جنگ بغداد را فتح کنیم، گفت: ناگفته‌های زیادی دارم اما هنوز صبر کنید.


وی در جمع تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس گفت: ناگفته های فراوانی درباره پایان جنگ دارم اما چون قول داده ام که آن مطالب را در قالب کتابی منتشر نمایم، لذا از شما برادران می خواهم تا برای بیان این حقایق مقداری صبر کنید.

آقای رضایی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم هم اعلام کرده بود که ناگفته هایی درباره دفاع مقدس دارد که در آینده آن را اعلام می کند.

در ادامه این دیدار یکی از رزمندگان، درباره نقش دولت در مدیریت جنگ پرسشی مطرح کرد که رضایی اظهار داشت: اگر دولت امکانات کشور را در اختیار رزمندگان قرار می داد و همکاری های لازم با فرماندهان جنگ بعمل می آمد، می توانستیم در همان سال پنجم جنگ، بغداد را فتح کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان این دیدار تاکید کرد: همه باید در بیان واقعیات تاریخ دفاع مقدس کوشش کنند و باید توجه کنیم که در این راه از دایره انصاف و صداقت خارج نشویم.

افزایش 86 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، کاهش 37درصد در جهان

فارس مشروح گزارش جدید سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی 2010 را منتشر کرد:
افزایش 86 درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران، کاهش 37 درصدی در جهان

خبرگزاری فارس: آنکتاد در جدیدترین گزارش خود از افزایش 86 درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران به رقم 3.016 میلیارد دلار طی سال 2009 به رغم افت 37 درصدی سرمایه گذاری ها در جهان طی این سال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) جدیدترین گزارش سالانه خود موسوم به "گزارش سرمایه گذاری جهان 2010 " را منتشر کرده است. این گزارش مربوط به آمار سرمایه گذاری در جهان و به تفکیک کشورهای مختلف طی سال 2009 است.

*کاهش 37 درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهان در سال 2009

ادامه مطلب ...

انتقال گروهک منافقین به‌ کوههای مرزی ایران

اختصاصی فارس// با حمایت آمریکا از تروریست ها انجام می شود
انتقال گروهک منافقین به‌ کوههای مرزی ایران

خبرگزاری فارس: مقامات کاخ سفید پیامی به‌ شورای رهبری حزب کارگران کردستان ارسال کرده‌اند و از مقامات پ.ک.ک خواسته‌اند‌ تا اجازه‌ دهند اعضای گروهک منافقین در کوهای قندیل واقع در مرز ایران مستقر شوند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل، همزمان با نزدیک شدن زمان خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق و تصمیم قاطع دولت این کشور برای دستگیری و اخراج گروهک منافقین از عراق، مقامات آمریکایی از هم اکنون به‌ تکاپو افتاده‌اند تا قبل از خروج خود، گروهک تروریستی منافقین را در کوهها هم مرز با ایران مستقر کنند.

ادامه مطلب ...

تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان جام جهانی شد

پس از 10 سال و برای دومین بار
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان جام جهانی شد

خبرگزاری فارس: تیم ملی تکواندوی ایران با شکست دادن تیم پرقدرت و صاحب‌نام اسپانیا پس از 10 سال بار دیگر قهرمان جام جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پانزدهمین دوره این رقابت ها که با حضور 19 تیم برتر جهان به میزبانی اورمچی چین برگزار شد نمایندگان تکواندو کشورمان در مبارزه آخر خود موفق شدند تیم پرقدرت و صاحب نام اسپانیا را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و فاتح این مسابقات شوند.

ادامه مطلب ...

احمدی نژاد:آنقدر تحریم کنید که زیرپایتان علف سبز شود

 احمدی نژاد:آنقدر تحریم کنید که زیرپایتان علف سبز شود 

وح جمعی ملت ایران اجازه نمی‌دهد که عده‌ای دلارها را بچاپند / آرزوی اینکه ملت ایران را به اندازه سر سوزن به عقب برانید را به گور خواهید برد / انفجار بمب در سیستان ادامه همان قطعنامه شورای امنیت است./رئیس‌جمهور به گردهمایی قدرت‌های اقتصادی و تحریم علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنقدر تحریم کنید که زیرپایتان علف سبز شود، روزی که ما بتوانیم نیازهای خودمان را رفع کنیم روز جشن ملت ایران است.


رئیس‌جمهور انفجار بمب در سیستان و بلوچستان را ادامه همان قطعنامه اخیر شورای امنیت و ترجمه و تفسیر پیام رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت 22 خرداد دانست و گفت: اسناد معتبری داریم که این نیروها را آمریکایی‌ها و نیروهای ناتو در پاکستان افغانستان تجهیز، حمایت اطلاعاتی و هدایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به قزوین ، محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح خطوط گرانیتی شرکت آپادانا سرام و توسعه شرکت پارس‌زئولایت در قزوین به بیان برخی از ویژگی‌های روح جمعی ملت ایران پرداخت و گفت: علت عصبانیت آنها از ما چیست، آنها می‌گویند ما اطلاعاتی داریم که ایرانی‌ها تا دو سال دیگر یک بمب اتم خواهند ساخت اینکه حرف غلطی است، اما گیرم که درست باشد خود شما چقدر بمب اتم دارید؟

ادامه مطلب ...

تصاویر عاملان حادثه تروریستی زاهدان

تصاویر عاملان حادثه تروریستی زاهدان

روهک جندالشیطان، عکس های دو عامل انتخاری که با انفجار مسجد زاهدان ده ها نفر از هموطنان بیگناهمان را به شهادت رساندند را در سایت خود منتشر کرد.


به گزارش جوان ، این گروهک مدعی شده است که این افراد به نام‌های «عبدالباسط ریگی» معروف به اسلام جان و« محمد ریگی» معروف به جنیدجان عملیات تروریستی انتحاری خود را در مقابل مسجد جامع زاهدان انجام داده‌‌ و به هلاکت رسیده‌اند.

گفتنی است عبدالمالک ریگی سرکرده معدوم گروهک جندالشیطان، در اعترافات خود گفته بود که عملیاتهای این گروهک توسط نیروهای امنیتی آمریکا هدایت می شده و عوامل گروهک جندالشیطان، در حین عملیات تروریستی خود با تهیه فیلم و عکس و ارسال این اسناد برای نیروهای آمریکایی، از آنها پول دریافت می کرده است.

معنی ((الله)) را به گوگل یاد دهید!!!

ترجمه صحیح کلمه جلاله (الله) را به گوگل یاد دهیم!

نویسنده: ITTeach - تعداد بازدید: 568
۲:۵۷ ب.ظ

گوگل و حرکت حیله گرانه دیگر

آیا میدانید گوگل کلمه (  الله  ) را از فارسی به انگلیسی چه ترجمه میکند .؟

گوگل کلمه الله را از زبان فارسی به انگلیسی به نام اسرائیل ترجمه میکند، و ناجوانمردانه کارهای خبیثانه‌ای انجام می‌دهد، برای همه ما کلمه جلاله ( الله ) مقدس و بزرگ است و محترم امیدوارم به کمک شما دوستان راه را به گوگل بیاموزیم.

همچنین ممنونم از خواننده عزیز سایت  آقای سید محمد موسوی که به ما اطلاع رسانی کردند و ما هم جهت تقدیر از اطلاع‌رسانی و به درخواست خودشون عین کلماتی که برای ما نوشتند رو براتون میزاریم

دریا دلانی که از طرف خودشان اجیر شده اند تا نام دزد دریایی را یدک بکشند، حتی از آنها و اجدادشان که ایشان نیز دزد دریایی بوده اند نیز بپرسی نقشه هایشان را نشانت می دهند و می گویند که این آب که بین چند خشکی محاصره شده است از قبل از به وجود آمدن آمریکا اسمش “خلیج فارس” بوده است، حالا بیایند و بر شکم اعراب فشار بیاورند تا نامش را عوض شود! زهی خیال باطل! اصولا وقتی آدم کم میا ورد فحش میدهد، ولی فحش بچه صلوات است، تمدنی که هنوز سنش به چهار رقم نرسیده است کودکی بیش نیست! “الله” لفظی فارسی نیست، اما تمامی مسلمانان جهان براییش احترام قایل اند، حالا هرکسی بیاید خودش را حتی در عالم لغت الله بداند،‌ صورت مسئله عوض نمی شود، یادش به خیر فرعون هم خودش را رب اعلی می دانست، ولی در طولانی ترین رود دنیا غرق شد! این مسئله زمانی وخیم تر می شود که مترجم ما شخص بیسوادی و خائنی مثل گوگل باشد. ارسال شده توسط آقای سید محمد موسوی

به تصویر زیر توجه کنید:

ترجمه نادرست کلمه جلاله الله

خب حالا تقاضای ما از شما دوستان این است که کمک کنید به درست نمودن این ترجمه به عکس زیرتوجه کنید ومطابق اون عمل کنید

۱٫ بر روی گزینه Contribute a better translation کلیک نمایید

۲٫ معنای کلمه جلاله الله به انگلیسی را وارد کنید God

3. و بر روی دکمه Submit کلیک نمایید.

مراحل تصحیح کردن ترجمه

چند نکته:

این ترجمه به زبان عربی هم همان کلمه اسراییل می‌آید و امیدواریم که اعراب عزیز هم زودتر متوجه این قضیه بشوند

همچنین این نکته هم در نظر گرفته بشه که ما ایرانی ها از نظر گوگل تحت تحریم هستیم و احتمالا همه متوجه شده‌اند بخصوص وبلاگ‌نویسان چون چند روز پیش گوگل رینکهای سایت‌ها رو آپدیت کرد و متاسفانه  به بسیاری از سایت‌های ایرانی رینک منفی داد.

امیدوارم دوستان بیش از پیش بیدار باشند.

توهین مرد تمدن اصلاحات به ملیت ترک

متاسفانه این فرد خودفروخته یعنی محمد خاتمی یا به عبارتی(دکتر محمد خاتمی) که دم از گفت و گو واحترام به تمام تمدن ها می زند این گونه درباره برادران ترک زبان داستان می سازد.



http://s1.picofile.com/velayat/YouTube%20-%20%E2%80%AB%D8%AA%D9%88%D9%87%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%20%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%20%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%AA%20%D8%AA%D8%B1%DA%A9%E2%80%AC%E2%80%8E.flv.html

دانلود

عملیات انتحاری در زاهدان چند شهید ومجروح برجای گذاشت

معاون امنیتی وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
عملیات انتحاری در زاهدان چند شهید ومجروح برجای گذاشت

خبرگزاری فارس: علی عبدالهی گفت: ساعتی پیش در مسجد جامع زاهدان عملیاتی انتحاری انجام شده است که عدادی از هموطنان مجروح و تعدادی نیز شهید شده‌اند.

علی عبدالهی معاون امنیتی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با اشاره به بمب‌گذاری صورت گرفته در زاهدان گفت: ساعتی پیش در مسجد جامع زاهدان عملیاتی انتحاری انجام شده است که جزئیات بیشتر آن را پس از بررسی‌ها اعلام خواهیم کرد.
وی درخصوص میزان تلفات این عملیات انتحاری نیز تصریح کرد: هنوز تلفات قطعی این عملیات انتحاری مشخص نشده است ولی مطمئنا تعدادی از هموطنان مجروح و تعدادی نیز شهید شده‌اند.
اخبار تکمیلی از عملیات انتحاری در شهرستان زاهدان متعاقبا اعلام می‌شود.

رسانه ی ملی با سریال های تکراری به جنگ با تهاجم رسانه ای می رود

چند وقتی است که رسانه ی ملی تصمیم به افزایش حجم سریال ها و فیلم ها نموده است تا بدین وسیله به جنگ شبکاتی همچون فارسی ۱ MBC و... برود .  

اما چرا ما ایرانی ها وقتی که کار ازکار گزشت به فکر ساماندهی می افتیم بله این ضعف ماست ماها این شبکات خارجی با دوبله و زیرنویس فارسی مهمان خانه های ملیون ها ایرانی شد و ما تازه به این فکر افتادیم که مردم دیگر اشتیاقی به دیدن شبکه ها داخلی ندارند آنوقتی که شبکات ما فقط داشت از معماری زیبای یک مکان تاریخی در یکی از شهر های ایران صحبت می کرد شبکاتی همچون فارسی 1 و... در حال پخش سریال هایی متنوع بودند که کنترل زندگی ایرانی ها را در دست بگیرد ولی بینی و بین اللهی منی که ساعت 2 خسته و کوفته از سر کار می آم یک سریال خانوادگی من رو سر حال میاره یا معماری تاریخی ؟!  

بله یک شبکه چنین چیز ها رو پخش کنه یک شبکه دیگه هم سریال! اونی که معماری می خواد بره معماریشو ببینه اونی که سریال می خواد سریالشو!!!!  

بابا حرف من از روی انتقاده من که تاحالا والا هرچی گفتم به نفع دولت و حکومت بوده الآنم این رو می گم آقای زرغامی اگر می تونی رسانه ی ملی رو جذاب تر کنی بسم الله اگر نمی تونی برادر من لااقل بسپارش به کسی دیگه بابا خسته شدیم اینقدر پیامک از دیار باقی رو دیدیم البته ناگفته نمونه سریال هایی همچون فاصله ها و تاوان و ... هم شروع خوبیه ولی کافی نیست انشاء الله بتونید کاری کنید که مردم پای تلوزیون میخکوب بشن و نرن ماهواره ببینن