سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان جام جهانی شد

پس از 10 سال و برای دومین بار
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان جام جهانی شد

خبرگزاری فارس: تیم ملی تکواندوی ایران با شکست دادن تیم پرقدرت و صاحب‌نام اسپانیا پس از 10 سال بار دیگر قهرمان جام جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پانزدهمین دوره این رقابت ها که با حضور 19 تیم برتر جهان به میزبانی اورمچی چین برگزار شد نمایندگان تکواندو کشورمان در مبارزه آخر خود موفق شدند تیم پرقدرت و صاحب نام اسپانیا را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و فاتح این مسابقات شوند.

در پیکار نهایی، ابتدا فرزاد عبدالهی در وزن سوم به روی شیایچانگ رفت که در رقابتی میلیمتری توانست حریفش را 7 بر 6 شکست دهد.

محمد باقری معتمد در وزن دوم نیز با نتیجه 4 بر یک تکواندوکار اسپانیایی را مغلوب کرد تا تیم ایران یک گام دیگر به قهرمانی جام پانزدهم نزدیکتر شود.

در مبارزه سوم میثم باقری در وزن اول 8 بر 2 نتیجه را به حریفش واگذار کرد تا همه چیز به بازی چهارم و وزن چهارم کشیده شود، جایی که حسین تاجیک حضور داشت.تاجیک در این با هوشمندی توانست حریف خود را 8 بر 3 شکست دهد و سند قهرمانی تیم ملی تکواندو کشورمان را امضا کند.

تیم ملی تکواندو که در گروه B پانزدهمین دوره جام جهانی با تیم های روسیه،اردن و قزاقستان همگروه بود،در دور مقدماتی بدون اینکه حتی یک شکست انفرادی را متحمل شود با 3 برد پیاپی 4 بر صفر مقتدرانه به دور بعدی صعود کرد.

در مرحله دوم، بار دیگر روسیه حریف تکواندوکاران ایران شد، که در این مبارزه هم روس ها چاره ای جز باخت 3 بر یک را پیدا نکردند .ملی پوشان کشورمان در مرحله نیمه نهایی این جام به مصاف ترکیه،مدافع عنوان این رقابت ها رفتند و موفق شدند این حریف قدر را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و برای سومین بار متوالی راهی فینال این مسابقات شوند.

با این پیروزی،تیم ایران علاوه بر اینکه شکست سال گذشته خود در فینال جام جهانی 2009 را تلافی کرد، بلکه به تنها تیمی در جهان تبدیل شد که سه دوره متوالی به بازی نهایی این جام راه یافت.در بازی فینال نیز همانطور که شرح آن رفت،نمایندگان تکواندو ایران بر اسپانیا غلبه کردند تا پس از 10 سال (جام جهانی لیون 2000) بار دیگر قهرمانی شان را در این جام جشن بگیرند.

در پانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی بعد از ایران و اسپانیا ،تیم های کره و ترکیه مشترکاً بر سکوی سوم ایستادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد