سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس تحت پوشش رادارهای ایران قرار دارند

میر علیزاده در گفتگوی تفصیلی با فارس:

همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس تحت پوشش رادارهای ایران قرار دارند

خبرگزاری فارس: فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور با بیان اینکه همه کشورهای حوزه خلیج فارس تحت پوشش رادارهای ایران قرار دارند، تاکید کرد: پدافند جنوب شرق برای کنترل عملیاتی تنگه هرمز و جزایر پنج گانه در آمادگی کامل به‌سر می‌برد.


منطقه جنوب شرق کشور از جمله نقاط حساس و استراتژیک در زمینه پدافند هوایی محسوب شده و از جمله نقاطی است که هرگونه تحرک و جابجایی نیروهای فرامنطقه‌ای در مناطقی چون شمال اقیانوس هند و دریای عمان، از این منطقه رصد خواهد شد.
نظر به اهمیت این منطقه و تشریح اقدامات مهم صورت گرفته در پدافند هوایی جنوب شرق کشور، امیر حبیب‌الله علیزاده فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس به بیان نحوه حراست شبانه‌روزی از مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران در این منطقه پرداخت.

ادامه مطلب ...

نتانیاهو روانپزشک خود را کشت

نتانیاهو روانپزشک خود را کشت

خبرگزاری فارس: روانپزشک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از خودکشی یادداشتی را برجای گذاشت که در آن "بنیامین نتانیاهو " را عامل پایان دادن به زندگی خود معرفی کرد.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره به قلم "مایکل اسمیت "، "موشه یاتوم " روانپزشک برجسته اسرائیلی که انواع مختلف بیماری‌های روانی را در طول دوره اشتغال خود درمان کرده بود، در 13 ژوئن (23 خردادماه) در خانه خود در تل‌آویو در حالی پیدا شد که ظاهراً بر اثر شلیک گلوله به خود، خودکشی کرده بود.

ادامه مطلب ...

ایران با ایستادگی در برابر مستکبران آنها را به زانو در آورده است

حمدی‌نژاد در دیدار با سفیر جدید کشورمان در لبنان:

ایران با ایستادگی در برابر مستکبران آنها را به زانو در آورده است

خبرگزاری فارس: رییس‌جمهور گفت که امروز جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی در برابر مستکبران آنها را به زانو در آورده است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور در دیدار سفیر جدید کشورمان در لبنان نقش این کشور در مناسبات بین‌المللی را بسیار مهم و دارای اهمیت خوانده و گفت: امروز لبنان به خاطر مقاومت نقش کلیدی را در منطقه ایفا می‌کند که باید این امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مردم لبنان و مقاومت است چرا که اساس کار هر دو کشور بر مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان است.
رییس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و لبنان روابط بسیار مستحکمی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: در مناسبات امروز باید تلاش شود تا روابط بین دو کشور گسترش چشمگیری پیدا کند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: در شرایط کنونی باید تلاش شود تا گروه‌ها و احزاب مختلف و همچنین شخصیت‌های سیاسی لبنان به ایران سفر کنند چرا که این دیدارها باعث افزایش همکاری‌ها بین دو کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی قدرت‌های استعماری در حال افول هستند، اظهار داشت: امروز در جهان کشوری با قدرت فرهنگی به نام ایران در حال ظهور است، قدرتی که با آرمان‌های انسان‌دوستانه توانسته‌ در برابر قدرت‌های زورگو بایستد؛ قدرت‌هایی که به دنبال منافع شخصی خود هستند.
احمدی‌نژاد افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی در برابر مستکبران آنها را به زانو در آورده و باعث شده که این کشورها در سراشیبی سقوط قرار گرفته و از سوی دیگر خود به مقاوم‌ترین ملت در جهان تبدیل شود.
رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران قدرتی فرهنگی و انسانی‌ است، گفت: آن چیزی که باعث شده امروز ملت ایران به یک قدرت نوظهور در جهان تبدیل شود توکل به خدا و حضرت ولی‌عصر(عج) است.
وی با تاکید بر اینکه سفیران جمهوری اسلامی ایران سفیران کشور امام زمان هستند، خاطرنشان کرد: شما سفرا باید در دوران مأموریت خود طوری فعالیت کنید که اگر ایشان قرار شد نمره‌ای به شما دهند نمره قبولی دریافت کنید.
در این دیدار غضنفر رکن‌آبادی سفیر جدید کشورمان در لبنان نیز گزارشی از میزان روابط اقتصادی، سیاسی بین دو کشور و همچنین اولویت‌های کاری خود در لبنان را به رییس جمهور ارائه کرد.
همچنین رییس‌جمهور در دیدار با سفیر جدید کشورمان در بولیوی، این کشور را مهم و دارای اهمیت برای جمهوری اسلامی دانست و خواستار افزایش همکاری‌ها در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با این کشور شد.
احمدی‌نژاد در این دیدار گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران و بولیوی ارتباط خوبی در زمینه‌های مختلف با یکدیگر دارند که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک و با تلاش هر چه بیشتر این مناسبات افزایش یابد.
رییس‌جمهور ادامه داد: سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف بویژه بولیوی باید تلاش کنند تا سرنخ‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را با یکدیگر متصل کنند تا شاهد افزایش همکاری‌های دوجانبه باشیم.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این کشور روابط برپایه صمیمیت و دوستی است، خطاب به سفیر جدید کشورمان در بولیوی گفت که باید تلاش شود تا از این صمیمیتی که در این کشور وجود دارد در راستای ارتقاء همکاری‌ها استفاده شود چرا که در جهان امروز نگاه ویژه‌ای به سمت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز سفرای جمهوری اسلامی ایران همانند سایر سفرای مختلف در جهان نیستند، گفت: در تمامی کشورهای جهان امروز نگاه ویژه‌ای به سفرای ایران وجود دارد که علت این امر موقعیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت نوظهور است که صحنه جهانی را تحت تأثیرقرار داده است.
وی خواستار برقراری روابط عاطفی بین دو ملت شده و اظهار داشت: مردم کشور بولیوی همچون گذشته برای دولت و ملت ایران عزیز هستند.
در این دیدار قزیلی سفیر جدید کشورمان در بولیوی گزارشی از میزان همکاری‌های دو کشور و اولویت‌های کاری خود در بولیوی به رییس‌جمهور ارائه کرد. ادامه مطلب ...

بازتاب اعدام عبدالمالک ریگی در رسانه‌های خارجی

بازتاب اعدام عبدالمالک ریگی در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری فارس: خبر اعدام عبدالمالک ریگی همانند خبر دستگیری وی، بار دیگر در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشت.


به گزارش فارس،‌ با حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، ‌عبدالمجید ریگی با نام مستعار عبدالمالک سحرگاه امروز ‌یکشنبه با حضور تعدادی از خانوادهای شهدا و جانباختگان جنایات تروریستی وی در محل زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.
خبرگزاری فرانسه طی خبری با اشاره به اعدام ریگی سعی کرد این خبر را به گونه‌ای جلوه دهد که ایران یکی از رهبران گروه‌های سنی مذهب را اعدام کرده است.
این خبرگزاری در خبر خود به نحوه دستگیری سرکرده گروهک تروریستی جندالله اشاره کرد.
خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز به خبر اعدام عبدالمالک ریگی اشاره کرد. این خبرگزاری نیز تلاش کرد به خوانندگان خود اینگونه تلقین کند که حکومت ایران که اکثریت آن شیعه است، یکی از رهبران گروه‌های سنی را اعدام کرده است.
خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس " نیز خبر اعدام سرکرده گروهک تروریستی جندالله را منتشر کرد.
آسوشیتدپرس نوشت که ریگی که مرزهای ایران با پاکستان را ناامن کرده بود در فوریه گذشته زمانی که از دوبی در حال پرواز به قرقیزستان بود دستگیر شد.
این خبرگزاری افزود که وی به دلیل کشتن ده‌ها ایرانی در بمب‌گذاری‌های مختلف به اعدام محکوم شده است.
شبکه خبری الجزیره قطر نیز اعلام کرد که عبدالمالک ریگی روز یکشنبه در شهر تهران اعدام شد. این شبکه خبری نوشت که ریگی دشمن آشکار شماره 1 دولت ایران بود و وی متهم است که از سال 2005 بیش از 150 نفر را کشته است.
خبرگزاری شینهوای چین نیز نوشت که ایران رهبر گروهک تروریستی جندالله را اعدام کرد. این خبرگزاری نوشت که مقر اصلی گروهک تروریستی جندالله در پاکستان بوده است.

پخش خبر اعدام ریگی در تلویزیون مخصوص بازی‌های جام جهانی

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از آفریقای جنوبی/

پخش خبر اعدام ریگی در تلویزیون مخصوص بازی‌های جام جهانی

خبرگزاری فارس: شبکه مخصوص پخش اخبار و بازی‌های جام جهانی در قاره آفریقا با قطع برنامه‌های خود در چند نوبت خبر اعدام شرور ایرانی را اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از آفریقای جنوبی، شبکه Enews channel که به صورت اختصاصی و مستقیم اخبار و بازی‌های مربوط به جام جهانی 2010 را پخش می‌کند، پس از انتشار خبر اعدام عبدالمالک ریگی ضمن قطع برنامه‌های خود به پوشش این خبر مهم پرداخت.

این در حالی است که این شبکه 24 ساعته با شعار "اگر زلزله هم بیاید، فوتبال قطع نمی‌شود " مدعی بود هرگز از پخش همزمان و زنده رقابت‌های جام جهانی فاصله نخواهد گرفت.

انتشار خبر اعدام ریگی با تیتر "یاغی سیستان و بلوچستان به سزای اعمال خود رسید " در چند نوبت از شبکه مذکور پخش شد.

خبرنگار اعزامی فارس از اهمیت این خبر در رسانه‌های منتسب به احزاب گوناگون اعم از بخش دولتی و خصوصی در آفریقای جنوبی گزارش داد و تصریح کرد: بسیاری از شبکه‌های بین‌المللی نیز که فرکانس آنها در کشور آفریقای جنوبی به راحتی برای مردم قابل ردیابی است، این خبر را در رأس اخبار خود منتشر کردند.
عبدالمالک ریگی صبح امروز به دار مجازات آویخته شد.

دو خواننده مشهور لس آنجلسی دیگر در تهران

دو خواننده خارج نشین، بیژن مرتضوی و معین در تهران حضور دارند.دو خواننده لس آنجلس نشین، طی هفته های گذشته به تهران آمده اند و دیدار با یک مقام ارشد دولتی را در برنامه دارند.

معین روز چهارشنبه هفته گذشته برای نخستین بار وارد تهران شده است و بیژن مرتضوی نیز ویلایی در شمال کشور دارد.

پیش از این حبیب محبیان، دیگر خواننده مقیم امریکا با خانواده اش به تهران آمد و پس از دیدار با همان مقام دولتی، ضمن سکونت دایم در تهران، درخواست هایی برای مجوز کنسرت و آلبوم نیز ارایه داد.

22 خرداد سالگرد شرکت چهل‌میلیون انسان در آزادترین انتخابات است

احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم-1:
22 خرداد سالگرد شرکت چهل‌میلیون انسان در آزادترین انتخابات است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: خرداد را نمایش اراده مجتمع و متحد و عظیم انسانی دانست و افزود: چهل میلیون انسان در آزاد‌ترین انتخابات دوران دموکراسی در این انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی هیچ مانعی قرار نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم که از شبکه اول سیما پخش می‌شود درباره ارزیابی خود از یک سال گذشته اظهار داشت: عنصری که سرنوشت‌ها را رقم می‌زند اراده‌ها و ایمان‌های انسانی است و تکنولوژی، فناوری، اسلحه، مهمات، موشک‌ها، ماهواره ها و غیره تابع اراده انسانی است و آنچه آینده و معادلات را رقم می‌زند اراده‌های انسانی است و بدخواهان از تجلی اراده‌های انسانی می‌ترسند.

ادامه مطلب ...

آمریکا در تدارک راه انداختن جنگی جدید علیه پاکستان است

افسر بازنشسته سازمان سیا:
آمریکا در تدارک راه انداختن جنگی جدید علیه پاکستان است

خبرگزاری فارس: یک افسر بازنشسته سازمان سیا با اشاره به اعلام سیاست‌های جدید راهبردی امنیتی ایالات متحده از تدارک آمریکا و شورای امنیت برای راه انداختن جنگی جدید علیه پاکستان خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، "فیلیپ جیرالدی " (Philip Giraldi) نویسنده آمریکایی و افسر بازنشسته سازمان سیا، در مقاله‌ای که در پایگاه خبری «آنتی وار» (antiwar.com) منتشر شد، با بیان اینکه ما آمریکایی‌ها، تاج و تخت امپراطوری روم را به ارث برده‌ایم و رومیان جدید هستیم، به یک واقعه تاریخی اشاره کرده و می‌نویسد: در قرن اول میلادی، یک تاریخ‌نگار رومی به نام تاکیتوس Tacitus نوشت که «آنها یک سرزمین خالی‌السکنه ساختند و نام آن را صلح گذاردند.» اشاره این تاریخ‌نگار رومی به لشکرکشی روم علیه قبیله‌های آلمانی در زمان اولین امپراطور روم «آگوستوس» است که در جریان آن، هر فردی از دشمن که توان حمل اسلحه داشت، سلاخی شد و مابقی به عنوان برده فروخته شدند. این روش رومی‌ها در جنگ بود تا هشداری باشد برای همه کسانی که قصد به چالش کشیدن قدرت امپراطوری را داشتند، از آن عبرت بگیرند.

ادامه مطلب ...

مهار فتنه 88 قدرت رهبری و ملت را نمایان کرد

کالبدشکافی حوادث پس از انتخابات در گفت‌وگو با فارس/
خالقی: مهار فتنه 88 قدرت رهبری و ملت را نمایان کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهار فتنه بعد از انتخابات قدرت و صلابت رهبر و امت حزب‌الهی ایران را بهتر نمایان کرد.

بشیر خالقی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر هدف دشمنان انقلاب اسلامی از برپایی چنین فتنه‌هایی شکستن قدرت رهبری و ملت بود هرگز این آرزو برآورده نشد و نتوانستند بر آمال خود جامه عمل بپوشانند.

ادامه مطلب ...

هوگو چاوز: چرا سازمان ملل اسرائیل را تحریم نمی‌کند؟

با شرم‌آور خواندن اقدامات ضد ایرانی
هوگو چاوز: چرا سازمان ملل اسرائیل را تحریم نمی‌کند؟

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به تناقض سازمان ملل در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی، مواضع این سازمان بین‌المللی را شرم‌آور دانست.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اسپانیولی‌زبان "آپوره‌آ "، "هوگو چاوز " رئیس‌جمهور ونزوئلا، مواضع سازمان ملل متحد در قبال تجاوزگری اخیر اسرائیل و برنامه هسته‌ای ایران را شرم‌آور خواند.
رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت: در حالی که سعی در محاصره ایران به خاطر دفاع از حق خود در استفاده از انرژی هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز دارند، به اسرائیل اجازه همه گونه تجاوزگری را می‌دهند.
چاوز تصریح کرد: دوست ما "احمدی‌نژاد " گفت که مجازات‌های شورای امنیت برای کشورش پشیزی نمی‌ارزند و خوب گفت.
رئیس‌جمهور ونزوئلا ادامه داد: چرا اسرائیل را تحریم نمی‌کنند؟ آیا به اقدامات شرم‌آور امپراطوری آمریکا و متحدینش در جهان توجه می‌شود؟
چاوز یادآور شد که رژیم تل‌آویو حمله می‌کند، می‌کشد، قطعنامه‌های سازمان ملل را رعایت نمی‌کند و اخیرا هم با توسل به زور راه ناوگان کمک‌های بشردوستانه را بست و چند تن از اعضای آن را به قتل رساند.
رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد که این محموله برای مردم غزه حمل می‌شد که از چند سال قبل در محاصره و تحت تجاوزات اسرائیل هستند و هیچکس بدون اجازه این رژیم اجازه ورود و خروج به آنجا را ندارد.
چاوز افزود: سازمان ملل هیچ کاری نمی‌کند، چه شرم‌آور!