سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

بازتاب اعدام عبدالمالک ریگی در رسانه‌های خارجی

بازتاب اعدام عبدالمالک ریگی در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری فارس: خبر اعدام عبدالمالک ریگی همانند خبر دستگیری وی، بار دیگر در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشت.


به گزارش فارس،‌ با حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، ‌عبدالمجید ریگی با نام مستعار عبدالمالک سحرگاه امروز ‌یکشنبه با حضور تعدادی از خانوادهای شهدا و جانباختگان جنایات تروریستی وی در محل زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.
خبرگزاری فرانسه طی خبری با اشاره به اعدام ریگی سعی کرد این خبر را به گونه‌ای جلوه دهد که ایران یکی از رهبران گروه‌های سنی مذهب را اعدام کرده است.
این خبرگزاری در خبر خود به نحوه دستگیری سرکرده گروهک تروریستی جندالله اشاره کرد.
خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز به خبر اعدام عبدالمالک ریگی اشاره کرد. این خبرگزاری نیز تلاش کرد به خوانندگان خود اینگونه تلقین کند که حکومت ایران که اکثریت آن شیعه است، یکی از رهبران گروه‌های سنی را اعدام کرده است.
خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس " نیز خبر اعدام سرکرده گروهک تروریستی جندالله را منتشر کرد.
آسوشیتدپرس نوشت که ریگی که مرزهای ایران با پاکستان را ناامن کرده بود در فوریه گذشته زمانی که از دوبی در حال پرواز به قرقیزستان بود دستگیر شد.
این خبرگزاری افزود که وی به دلیل کشتن ده‌ها ایرانی در بمب‌گذاری‌های مختلف به اعدام محکوم شده است.
شبکه خبری الجزیره قطر نیز اعلام کرد که عبدالمالک ریگی روز یکشنبه در شهر تهران اعدام شد. این شبکه خبری نوشت که ریگی دشمن آشکار شماره 1 دولت ایران بود و وی متهم است که از سال 2005 بیش از 150 نفر را کشته است.
خبرگزاری شینهوای چین نیز نوشت که ایران رهبر گروهک تروریستی جندالله را اعدام کرد. این خبرگزاری نوشت که مقر اصلی گروهک تروریستی جندالله در پاکستان بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد