سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

22 خرداد سالگرد شرکت چهل‌میلیون انسان در آزادترین انتخابات است

احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم-1:
22 خرداد سالگرد شرکت چهل‌میلیون انسان در آزادترین انتخابات است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: خرداد را نمایش اراده مجتمع و متحد و عظیم انسانی دانست و افزود: چهل میلیون انسان در آزاد‌ترین انتخابات دوران دموکراسی در این انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی هیچ مانعی قرار نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم که از شبکه اول سیما پخش می‌شود درباره ارزیابی خود از یک سال گذشته اظهار داشت: عنصری که سرنوشت‌ها را رقم می‌زند اراده‌ها و ایمان‌های انسانی است و تکنولوژی، فناوری، اسلحه، مهمات، موشک‌ها، ماهواره ها و غیره تابع اراده انسانی است و آنچه آینده و معادلات را رقم می‌زند اراده‌های انسانی است و بدخواهان از تجلی اراده‌های انسانی می‌ترسند.

وی انتخابات 22 خرداد را نمایش اراده مجتمع و متحد و عظیم انسانی دانست و افزود: چهل میلیون انسان در آزاد‌ترین انتخابات دوران دموکراسی در این انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی هیچ مانعی قرار نداشت.
رئیس جمهور مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات گذشته را یک رکورد خواند و ادامه داد: همه یک خواسته را فریاد زدند و به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در جهان و برقراری نظم عادلانه و انسانی بودند و خواستار کرامت، تعالی و آزادی انسان و برقراری عدالت بودند که این اراده وقتی در 22 خرداد متجلی شد نقطه آغاز تحولات جدید در جهان شد و کسانی هم که در برابر ملت ایران قرار گرفتند مالکان و صاحبان نظم امروز دنیا هستند.
احمدی‌نژاد با اشاره به دخالت مستقیم آمریکا و کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران در سال گذشته خاطرنشان کرد: اوباما که تازه رئیس‌جمهور شده بود نتوانست خود را کنترل کند و از طراحی‌هایی که در نظر داشتند پرده برداشت و اعلام نظر کرد.
وی اضافه کرد: ملت ایران با این رأی 40 میلیونی و رأی به آرمان‌های انقلاب این سیطره را هدف گرفت و آن را شکست و در واقع عظمت خود و جهانی شدن خود را فریاد زد و اعلام کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در یک سال اخیر جایگاه ملت ایران صدها پله در جهان ارتقاء پیدا کرد اظهار داشت: بدخواهان و کسانی که محافظ وضع موجود هستند و از وضع غیرعادلانه و غیرانسانی امروز دفاع می‌کنند صدها گام و پله عقب‌نشینی کرده‌اند و امروز بدون ایران و اراده ملت ایران کسی نمی‌تواند در دنیا کار مهمی انجام دهد.
احمدی‌نژاد با اشاره به نشست اصلاح ان پی تی، آن را یک نشست بسیار بزرگ دانست و گفت: قرار بود در این نشست یک چالش 40 ساله پایان بپذیرد و به نوعی مدیریت شود اما آمریکا و متحدانش یکسال روی آن کار کردند و به گونه‌ای طراحی و مدیریت کرده بودند که کشورهایی مثل ایران و سایر کشورهای مستقل برای همیشه از انرژی هسته‌ای محروم شوند.
وی انرژی هسته ای را یک بهانه برای حضور در مدیریت جهانی تلقی کرد و گفت: می‌خواستند بمب اتم خود را تطهیر و تثبیت کنند و کسی به آنها متعرض نشود. اما وقتی ایران وارد شد نه تنها معادله به هم خورد بلکه 180 درجه تغییر جهت داد و همه دنیا فهمید که حضور ایران برای اولین بار توانست اراده آمریکا و متحدانش را در یک مسئله بسیار مهم جهانی که یک سال روی آن کار و طراحی کرده بودند به نفع ملت‌ها بشکند.
رئیس‌جمهور قطعنامه اخیر را کاری برای پنهان‌کردن شکست آمریکا و متحدانش دانست و افزود: آنها خواستند این اتفاق بزرگ را بپوشانند که البته نمی‌تواند چنین کاری انجام دهند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در عرصه داخلی روند سازندگی به سرعت و با حجم بسیار بالا ادامه دارد افزود: دولت اشراف کاملی بر مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد و آن را به کمک خود مردم مدیریت می‌کند.
وی ادامه داد: برای اولین بار تورم که به یک نقطه اندوهناک، کدورت و نگرانی برای مردم و برنامه‌ریزان اقتصادی تبدیل شده بود به زیر 10 درصد رسید و ان‌شاء‌الله این روند کاهش ادامه خواهد داشت.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ اقتصاد‌ی‌ای برنامه‌ریزی شده و مقدمات اجرای آن در حال فراهم شدن است اضافه کرد: همبستگی ملی ملت ایران در طول تاریخ بی‌نظیر است و احساس هویت ملت ایران و احیای هویت ایران که در واقع هویت عدالت ، ایمان، پاکی، اندیشه پاک و دل‌های پاک است در نقطه اوج قرار دارد و امروز نام ایران در دنیا می‌درخشد و ایرانیان در همه جای دنیا به ایرانی بودن خود افتخار می‌کند و اینها هه حاصل اراده‌ایی است که در 22 خرداد سال 88 متجلی شد و یک اراده متحد 40 میلیونی به صحنه آمد و تصمیم گرفت.
احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در راه پیشرفت کشور موانعی خواهند تراشید و به این سادگی صحنه را به نفع ملت ایران خالی نمی‌کنند و حتما طراحی‌هایی سنگینی خواهند داشت اما از قبل معلوم است که غلبه به نفع ملت ایران است و آنها قادر نیستند سنگ بزرگی سرراه ملت ایران بگذارند.
وی اظهار داشت: امروز از موضع اشراف در مسائل جهانی وارد شدیم و آنها کاملاً در موضع انفعال و دفاعی قرار دارند و از موجودیت غیرعادلانه خود دفاع می‌کنند که قطعا عقب‌نشینی و اضمحلال برای آنها به دنبال دارد و از طرف دیگر برای ما هر روز عزت و شکوه بیشتر رقم خواهد خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد