سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

نتانیاهو روانپزشک خود را کشت

نتانیاهو روانپزشک خود را کشت

خبرگزاری فارس: روانپزشک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از خودکشی یادداشتی را برجای گذاشت که در آن "بنیامین نتانیاهو " را عامل پایان دادن به زندگی خود معرفی کرد.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره به قلم "مایکل اسمیت "، "موشه یاتوم " روانپزشک برجسته اسرائیلی که انواع مختلف بیماری‌های روانی را در طول دوره اشتغال خود درمان کرده بود، در 13 ژوئن (23 خردادماه) در خانه خود در تل‌آویو در حالی پیدا شد که ظاهراً بر اثر شلیک گلوله به خود، خودکشی کرده بود.

یک یادداشت خودکشی در کنار وی یافت شد که در آن نوشته شده بود که "بنیامین نتانیاهو "، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در 9 سال گذشته بیمار وی بوده است، "عمر مرا به پایان رساند "
وی در این یادداشت نوشته بود: من دیگر نمی‌توانم بیش از این تحمل کنم. سرقت، رستگاری است، آپارتاید، آزادی است، فعالان صلح، تروریست‌ هستند، قاتل، خودپدافند است. سرقت ادبی، قانونی است. فلسطینیان، اهل اردن هستند، ضمیمه سازی، نجات است. پایانی برای این تناقضات وجود ندارد. فروید قول داد که عقلانیت در نفس غریزی حکمرانی کند اما وی هرگز با بنیامین نتانیاهو ملاقاتی نداشته است. این فرد [نتانیاهو] می‌گوید که گاندی، پنجه بوکس را اختراع کرد.
بر اساس این گزارش، روانپزشکان با گرایش بشر به پردازش حقیقت به منظور جلوگیری از تقابل احساسی با موضوعات مشکل‌زا آشنا هستند اما یاتوم ظاهراً از چیزی شگفت‌زده شده بود که وی "آبشار دروغ‌ " نامید که این آبشار از برجسته‌ترین بیمار خود [نتانیاهو] فوران می‌شد.
دفترچه یادداشت یاتوم از هم پاشیدگی پی در پی شخصیت این روانپزشک اسرائیلی که زمانی شکست‌ناپذیر بود و تحت سیل توجیهات عقلانی نتانیاهو، دچار شکست شخصیتی شد را به طور جزئی توضیح می‌داد.
"یوسی بیچر " همسایه یاتوم که خانواده وی اغلب با این روانپزشک اسرائیلی سفر می‌کردند، گفت: من کاملا شگفت‌زده شدم. موشه انسانی با شخصیت کاملی بود و قبل از آنکه کار درمانی نتانیاهو را آغاز کند چندین بیمار اسکیزوفرنی را درمان کرده بود. هیچ‌گونه اشاره‌ای به این مطلب نکرده بود که بنیامین با دیگر بیمارانش متفاوت است.
این گزارش می‌افزاید، اما گویی این مورد با بقیه موارد بیماران متفاوت بوده است. یاتوم از آنجایی‌که نمی‌توانست بنیامین نتانیاهو را به درک واقعیت سوق دهد و پیشرفتی در این زمینه حاصل آورد، به طرز فزاینده‌ای افسرده ‌شد و نهایتاً زمانی‌که تلاش می‌کرد تا افکار نتانیاهو را که وی در یادداشت‌های خود از آنها به عنوان "حفره‌ سیاه تناقض‌گویی " نام برده بود، درک کند، چندین بار سکته کرد.
اولین سکته یاتوم زمانی رخ داد که نتانیاهو اعلام کرد که حمله یازدهم سپتامبر به واشنگتن و نیویورک خوب بود. دومین سکته وی متعاقب آن در جلسه‌ای رخ داد که نتانیاهو اصرار داشت که ایران و نازی‌ها یکسان و برابر هستند و سکته سوم زمانی رخ داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برنامه هسته‌ای ایران را یک "اتاق گاز فرّار " خواند و اعلام کرد که تمامی یهودیان سراسر جهان به طور دائمی در "آشوویتس " به سر می‌برند.
تلاش‌های یاتوم برای آرام کردن حملات عصبی نتانیاهو منجر شد تا یاتوم در تنگنا قرار گیرد و فشار زیادی را تحمل کند و نهایتاً این تلاش‌ها با شکست مواجه می‌شد.
در یکی دیگر از یادداشت‌های یاتوم آورده شده بود که بهانه‌های نتانیاهو همیشه مشابه بود. نتانیاهو می‌گفت یهودیان در شرف نابودی به دست‌های نژادپرست غیریهودیان هستندو تنها راه این مشکل به وسیله یک قتل عام نهایی حاصل می‌شود.
بر اساس این گزارش، ظاهراً یاتوم در تلاش بود تا یادداشت‌های خود درباره نتانیاهو را به صورت یک کتاب درآورد. چندین فصل از این دست‌نوشته‌های ناتمام با عنوان Psychotic On Steroids (دیوانه استروئیدی) در مطالعات وی یافت شد. گزیده‌ای از این یادداشت‌ها در خصوص ذهن و افکار نتانیاهو در زیر آورده شده است.
دوشنبه، 8 مارس
"بنیامین، برای جلسه بعدازظهرش ساعت 15:00 آمد. در ساعت 16:00 وی از رفتن امتناع کرد و مدعی شد که خانه من برای اوست. سپس او مرا در طول شب در زیرزمین زندانی کرد در حالیکه با دوستان خود در طبقه بالا به خوشگذرانی گذراند. وقتی تلاش کردم تا فرار کنم، مرا تروریست خطاب کرد و به من دستبند زد. من از او خواستار بخشش شدم اما او به من گفت که هرگز نمی‌تواند به کسی که وجود خارجی ندارد و هرگز وجود نداشته است، چنین لطفی کند.
"مایکل اسمیت " نویسنده "تصاویر امپراطوری " و "دیوانگی شاه جرج " از انتشارات " Common Courage " است. شما می‌توانید از طریق proheresy@yahoo.com، با وی ارتباط برقرار کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد