سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

تداوم سیاست دستکش مخملی، دست چدنی آمریکا در قبال ایران

تداوم سیاست دستکش مخملی، دست چدنی آمریکا در قبال ایران

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه تبریک سال جدید شمسی به ایرانیان با وجود آنکه خواستار مذاکره با دولت تهران شد طرح شوم تحمیل‌ تحریم‌های بیشتر علیه برنامه هسته‌ای ایران را نیز مطرح کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "باراک اوباما " در یک درخواست ویدئویی که به منظور تبریک نوروز به ایران، ضبط شده بود، خواستار دنبال کردن تحریم‌های شدید برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران شد.

وی در این سخنرانی ویدئویی خود اعلام کرد: ما با جامعه بین‌الملل همکاری می‌کنیم تا دولت ایران را مسئول نگه داریم زیرا آنها به تعهدات بین‌المللی خود عمل نمی‌کند.
اوباما در حالی‌که می‌خواست موضع شوم خود را در این نوار ویدئویی تحت‌الشعاع قرار دهد در ادامه سخنانش اینگونه گفت: اما پیشنهاد تماس‌های دیپلماتیکی و موضع گفت‌وگوی ما هنوز بر جای خود باقی است.
رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی ایران را متهم به عدم ایفای تعهدات خود می‌کند که مقامات ایرانی بارها امکان بازرسی تأسیسات هسته‌ای خود توسط بازرسان آژانس را فراهم آورده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده است و در ضمن ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و یکی از حامیان این پیمان است و بارها تأکید کرده است که به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست.
اوباما که تمامی تلاش خود را به کار گرفته بود تا در این پیام ویدئویی، خود را حامی حقوق بشر در ایران اعلام کند، تصریح کرد که علیرغم اختلافات میان آمریکا و دولت ایران، واشنگتن به آینده‌ای امیدوارکننده برای مردم ایران متعهد است.
وی مدعی شد: در طول سال گذشته، این دولت ایران بود که انتخاب کرد تا خود را منزوی کند و حتی اگر اختلافات ما با دولت ایران نیز ادامه داشته باشد، ما به تعهدات خود برای آینده‌ای امیدوارکننده تر برای مردم ایران پایبند هستیم.
اوباما که سعی داشت در این پیام ویدئویی خود، بین مردم ایران و دولت ایران تمایز ایجاد کند، وعده داد که فرصت‌های تحصیلی برای دانشجویان ایران به منظور تحصیل در دانشکده و دانشگاههای آمریکا را فراهم می‌کند و تمامی تلاش خود را برای دسترسی مردم ایران به فناوری اینترنتی به کار می‌گیرد تا آنها بتوانند بدون ترس از سانسور، با یکدیگر و با جهان ارتباط برقرار کنند.
آمریکا که مدعی استفاده از دیپلماسی در مقابل ایران شده است، اخیرا تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا حمایت‌های بین‌المللی برای تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران را جلب کند اما چین که یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و دارای حق وتو است تأکید کرده است که حاضر به حمایت از تحریم‌های بیشتر علیه ایران نیست.
در حالی‌که اوباما خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شده بود در توجیه این حرف خود خطاب به مردم ایران گفت: من می‌خواهم که مردم ایران موضع کشور مرا بدانند. آمریکا به شأن هر یک از افراد بشر و نظم جهانی که کمان تاریخ را در جهت عدالت خم کند، اعتقاد دارد.
وی افزود: آمریکا آینده‌ای را می‌خواهد که در آن ایرانیان حقوق خود را عملی کنند و به طور کامل در اقتصاد جهانی شرکت کنند و از طریق تبادل فرهنگی و آموزشی در فرای مرزهای ایران، جهان را غنی سازند، این آینده‌ای است که ما به دنبال آن هستیم و آن چیزی است که آمریکا خواهان آن است.
اوباما که سال گذشته ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست گرفت، نیز پیش از شروع سال 1388 شمسی، پیام‌های تکراری خود را ابراز کرد و حضرت آیت‌الله "علی خامنه‌ای " رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به روی کار آمدن رئیس جمهور و دولت جدید در آمریکا افزودند: آنها می‌گویند بسوی ایران دست دراز کرده‌ایم و ما می‌گوییم اگر آمریکا در زیر دستکش مخملی، دستی چدنی را پنهان کرده باشد این اقدام هیچ معنا و ارزشی ندارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اقدام مسؤولان آمریکا در تبریک عید نوروز به مردم ایران افزودند: حتی در همین پیام تبریک نیز ملت ایران طرفدار تروریست و دنبال سلاح هسته‌ای خوانده شده است آیا این تبریک است یا دنباله همان اتهامات؟
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نمی‌دانیم چه کسی واقعاً در آمریکا تصمیم گیرنده است، رئیس جمهور یا کنگره و یا عناصر پشت پرده، اما در هر حال تأکید می‌کنیم که ملت ایران درباره مسایل مربوط به خود اهل محاسبه و منطق است و احساساتی نمی‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته در پی پیام تبریک اوباما و اشاره به شعار تغییر وی تأکید کردند: تغییر نباید لفاظی و با نیت ناسالم باشد و اگر می‌خواهید ضمن حفظ همان اهداف قبلی، فقط سیاستها و تاکتیکها را عوض کنید این یک خدعه است نه تغییر و اگر تغییر واقعی مورد نظر شماست باید در عمل مشاهده شود و به هر حال همه مسئولان آمریکایی و دیگران بدانند که ملت ایران را نمی‌شود فریب داد یا ترساند.
حضرت آیت‌الله خامنه ای در پیام سال گذشته خود افزودند: حرف ما این است که تا وقتی دولت آمریکا روشها، سیاستها، اقدامات و جهت گیریهای خصمانه سی سال گذشته را دنبال می کند ملت ما نیز همان ملت سی سال گذشته است که روز بروز قوی تر، آبدیده تر و با تجربه تر شده است.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد