سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

ادامه کشتار مردم بی‌گناه پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین

گلوبال ریسرچ بررسی کرد:
ادامه کشتار مردم بی‌گناه پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا

خبرگزاری فارس: پایگاه اینترنتی "گلوبال ریسرچ " در مقاله‌ای می‌نویسد: در حالی که مردم پاکستان در گیر خسارات ناشی از بروز سیل بی‌سابقه در این کشور می‌باشند، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا همچنان جان مردم بی‌گناه این کشور را تهدید می‌کند.

ترجمه: عبدالهی
تنظیم: بیژنی

به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی "گلوبال ریسرچ " (Global Research) در مقاله‌ای به قلم "فلیسیتی اربوتنات " (Felicity Arbuthnot) می‌نویسد: حجم خرابی‌های ناشی از سیلاب در پاکستان بسیار تکان دهنده است. همانطور که "خوان کل " در نوشتاری، با کمال حیرت آورده است: "نواحی در آب فرو رفته کشور پاکستان به بزرگی بریتانیا بوده، چهارده میلیون پاکستانی آسیب دیده، دو میلیون نیز بی‌خانمان شده‌اند. "

طبق گزارش سازمان ملل، شش میلیون به کمک‌های فوری احتیاج داشته و سی و شش هزار تن نیز از بیماری‌های عفونی نظیر اسهال شدید و وبا رنج می‌برند. بر طبق گزارش‌ها 1600 تن کشته شده که این رقم همچنان در حال افزایش هست. شیوع قحطی نیز یکی از احتمالات جدی است که در آینده نزدیک مطرح هست.
رودخانه سند که یکی از بزرگترین رودخانه‌های جهان است و از چین، هند و کشمیر عبور می‌کند از تبت سرچشمه گرفته و به دریای عرب می‌ریزد. سیلاب این رودخانه دو ایالت سند و بلوچستان را زیر آب برده و اهالی بیش از نود درصد روستاهای منطقه را مجبور به تخلیه نموده است. در فصل باران‌های موسمی که تا سپتامبر هم ادامه خواهد داشت مردم منطقه بدون اینکه سرپناهی داشته باشند شاهد ویران شدن خانه‌هایشان بودند. صدها روستا به همراه جاده‌ها، خطوط راه‌آهن را سیل فرا گرفته یا کاملا به زیر آب رفتند که منجر به قطع خطوط ارتباطی شده است. این حادثه را برخی از کارشناسان بدترین واقعه رخداده در منطقه در طی صد سال گذشته می‌دانند. در حال حاضر منطقه وسیع‌تری در حال تهدید سیل قرار دارد.
زمانیکه آب رودخانه فروکش کند، هزاران نفر همچون ماهیگیران زندگی و آشیانه خود را از دست رفته می‌‌یابند.
اگر به سایت‌های خبری آمریکایی نگاهی بیندازیم نه تنها از افسوس و اندوه برای این تراژدی اثری نمی‌بینید بلکه نشانه‌های یک کینه جهانی را مشاهده می‌کنید.
این نویسنده آمریکایی می‌افزاید: شنبه 14 آگوست روز استقلال پاکستان بود که از سال 1947 هر سال این روز را جشن می‌گیرند. در این روز پرچم‌ها و گل‌ها تمامی در و دیوارها، خانه‌ها و اتومبیل‌ها را می‌پوشاند. اما امسال این جشن‌ها با غم و اندوه و مرگ خاموش شد. به جای جشن و پایکوبی، مراسم دعا و نیایش به پا شد. ارتش برنامه‌های ویژه خود برای این روز را کنسل کرده و بودجه اختصاص داده شده برای جشن‌های این روز را به قربانیان سیل اعطا نمود.

• سیاست‌های دوگانه دولت اوباما در قبال پاکستان

این مقاله در ادامه می‌افزاید: اوباما در پیامی به مناسبت روز استقلال پاکستان بر حمایت آمریکا تاکید نمود: "بر طبق همکاری عمیق میان دو ملت "، و در جایی دیگری از پیام اینگونه از مردم پاکستان تمجید نموده است "همچنان که آن‌ها شجاعانه به مقابله با این سیل ویرانگر کمر همت بسته‌اند. " و پیام خود را اینگونه به پایان رساند: "من به دولت خود دستور داده‌ام که با دولت پاکستان همکاری نزدیک خود را ادامه دهد و برای مقابله با این بحران همکاری‌های لازم را مبذول نمایند. "
پاکستان از شریک خود یعنی آمریکا درخواست بالگرد نموده است، اگرچه "یک مقام ارشد ارتش آمریکا اظهار داشت که انتقال بالگردهای اضافی - که در افغانستان بسیار کم هستند - محتاج تصمیم‌گیری سیاسی از واشنگتن است.
این مقاله با اشاره به ادامه کشتار مردم بی‌گناه پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا می‌نویسد: چیزی که در روز ملی پاکستان و سومین روز ماه مبارک رمضان در دسترس بود هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بودند. حمله موشکی آمریکا در روز شنبه به یک پایگاه در مرز افغانستان واقع در روستای "ایسوری " در شمال پاکستان که منجر به کشته شدن سیزده شورشی و زخمی شدن پنج تن دیگر شد به صورت گسترده‌ای در رسانه‌ها منعکس شده است. منتظر اجساد بچه‌ها، زن‌ها و نوجوانان شورشی و جنگ‌طلب باشید. هنوز مشخص نیست که چگونه این شورشیان از روی هوا توسط یک کامپیوتر در آمریکا مورد شناسایی قرار می‌گیرند، که در اغلب موارد مشخص می‌شود که اینان شورشی نبوده‌اند بلکه خانواده‌ای بودند که در حال خوردن غذا بوده یا کشاورزانی بودند که روی زمینهایشان مشغول کار بوده یا خردسالانی که در آن منطقه در حال بازی بودند. چه بلایی بر سر دادگاه‌های احقاق حق آمده است؟
اربوتنات در بخش دیگری از مقاله خود می‌نویسد: از سال 2004 به این طرف هواپیماهای بدون سرنشین جان خیل عظیمی از مردم کشور همکار و شریک آمریکا یعنی پاکستان را گرفته‌اند. این هواپیماها توسط فارغ التحصیلان بازی‌های کامپیوتری که تخصصشان بازی‌های جنگی است هدایت می‌شوند، فقط با این فرق که در اینجا اهداف انسان‌های واقعی هستند.
این نویسنده آمریکایی در انتها می‌نویسد: روز پنج شنبه (12 آگوست) یک کشتی حامل تفنگداران آمریکایی و بالگرد به منظور تقویت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان وارد پاکستان شد. به هرحال تعدادی زیادی از افراد آمریکایی که در سرویس‌های خدماتی مشغول به فعالیت هستند متهم شده‌اند که در محل‌های انفجار بمب در پاکستان - از مدارس گرفته تا مکان‌های عمومی - دیده شده‌اند. یک ناظر واقع‌نگر از خود می‌پرسد که این اعمال به خاطر روح همکاری و شراکت موجود بین دو کشور است یا آمریکاییان به‌دنبال اهداف دیگری هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد