سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

نصرالله: صهیونیست‌ها مسیر تردد رفیق حریری را شناسایی کرده بودند

/ بخش پنجم/
نصرالله: صهیونیست‌ها مسیر تردد رفیق حریری را شناسایی کرده بودند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان در کنفرانس مطبوعاتی گفت که اطلاعات جاسوسان دستگیر شده در لبنان فرضیه ترور نخست وزیر سابق لبنان توسط رژیم‌صهیونیستی را تقویت کرد.

به گزارش فارس، ‌ "سید حسن نصرالله " در ادامه کنفرانس مطبوعاتی دیشب خود که در آن به اسناد و مدارک دست‌داشتن رژیم‌صهیونیستی در ترور "رفیق‌حریری " اشاره کرد، گفت: پس از ترور شهید حریری،‌ بنده با خانواده حریری ملاقات داشتم. آنها در این دیدار از حزب‌الله خواستند در عملیات شناسایی عوامل ترور رفیق حریری مشارکت داشته باشند، ما در آن جلسه به این درخواست پاسخ مثبت دادیم. از طرف حزب‌الله، نمایندگان ما اطلاعاتی را در اختیار کمیته تحقیق قرار دادند و در آن مقطع حسن‌نیت خود را نشان دادیم و گفتیم که عوامل ترور رفیق حریری باید شناسایی شوند و گفتیم که دولت لبنان نیز باید تمام تلاش خود را برای شناسایی عوامل این اقدام به کار گیرد.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر ابتدا انگشت اتهام به سوی سوریه رفت، سپس 4 افسر لبنانی دستگیر شدند و مدتی بعد آزاد شدند و بعد نیز انگشت اتهام به سوی دیگر نشانه گیری شد. همانطور که در سخنرانی قبلی گفتم،‌ما یک گروه ویژه در حزب‌الله لبنان تشکیل دادیم. بعد از دستیابی به اطلاعات از طریق جاسوسان، فرضیه دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق‌حریری تقویت شد. بعد از شناسایی و دستگیری عوامل جاسوسی رژیم‌صهیونیستی،‌ این رژیم اقدام به اتخاد اقدامات احتیاطی بیشتری کرد و حتی تعدادی از جاسوسان رژیم‌صهیونیستی نیز از دست نیروهای امنیت فرار کردند. حزب‌الله دارای بایگانی است که در آن اسناد و مدارک را نگه‌داری می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: من دوست دارم نقشه مسیری را که رفیق‌حریری در آن تردد می‌کرد را به شما نشان دهم و سپس نقشه هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی را به شما نشان دهم که آنها چگونه مسیر تردد حریری را کنترل می‌کردند تا امکان ترور را فراهم کنند. اگر این اطلاعات که به آنها رسیدیم را در کنار مطالبی که در آرشیو داریم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که تمرکز ماموریت هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی در جمع‌آوری اطلاعات از شهر بیروت بوده است. شما در آرشیو ما می‌توانید برخی فیلم‌های بدست آمده از هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی را ببینید که در آنها از برخی مناطق ده‌ها بار فیلم‌برداری شده است. شناسایی این هواپیماها بیشتر بر شهر بیروت تمرکز داشته است. مسیر حرکت رفیق حریری از کاخ نخست وزیری تا تفریح‌گاه وی در خارج از بیروت،‌ مسیری بود که توسط هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی کاملا بررسی شده بود. آنها نیاز داشتند تا اطلاعات دقیق‌تری داشته باشند. وقتی همه این اطلاعات را کنار هم قرار می‌دهیم پازل ترور رفیق‌حریری کامل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد