سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

نیویورک‌تایمز: حمله به ایران اقدامی غیرعقلانی است

نیویورک‌تایمز: حمله به ایران اقدامی غیرعقلانی است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی ضمن انتقاد از فرضیه‌های مطرح شده در خصوص حمله رژیم‌صهیونیستی علیه ایران، تأکید کرد که چنین اقدامی به هیچ عنوان عاقلانه نخواهد بود.


به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز " در گزارشی ضمن انتقاد از مقاله‌ای که چندی پیش ماهنامه "آتلانتیک " به قلم "جفری گلدنبرگ " در رابطه با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به ایران طی چند ماه آینده منتشر کرده بود، نوشت: این مقاله به هیچ عنوان استدلالات کافی برای توجیه حمله اسرائیل به ایران طی چند ماه آینده را ندارد بلکه تنها انعکاسی از طرز فکر اسرائیل و مقامات این رژیم است.
بنا بر این گزارش، مقاله گلدنبرگ در ماهنامه آتلانتیک طی چند روز گذشته مورد توجه ویژه رسانه‌های جهان قرار گرفته است و بیشتر به عنوان یک موضوع تبلیغاتی مطرح شده است تا یک مقاله تحلیلی.
این نشریه آمریکایی در ادامه تأکید کرد: حمله به ایران به هیچ عنوان اقدامی عاقلانه نخواهد بود و فرضیه‌ای است که با استناد به احساسات و به دور از عقل و منطق مطرح شده است.
نیویورک‌تایمز در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های گذشته گلدنبرگ به خوبی بر همگان مشخص است و به طور کلی وی به عنوان فردی که به شدت یک دستورکاری جنگ‌طلبانه را از طریق روزنامه‌نگاری و گزارشگری در پیش گرفته است، شناخته می‌شود. مقاله وی در سال 2002 که در مجله نیویورکر به چاپ رسید و شواهدی را نیز در خصوص ارتباط "صدام حسین " دیکتاتور سابق عراق با القاعده مطرح کرده بود، بر این موضوع صحت می‌گذارد.
این گزارش افزود: تردیدها در رابطه با انگیزه‌های گلدنبرگ زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که وی در رابطه با اسرائیل مطلبی می‌نویسد. گلدنبرگ حتی در ارتش اسرائیل نیز خدمت کرده است و بیش از یک بار به تأثیر گذاشتن روی "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر اسرائیل متهم شده است. در این مقاله اخیر وی نیز نشانه‌هایی از چنین تلاشی از جانب گلدنبرگ برای تأثیرگذاشتن روی نتانیاهو به چشم می‌خورد.
نیویورک‌تایمز در پایان نوشت: حمله به ایران که اساسا فرضیه‌ای غیرعقلانی است تنها از تمایلات فردی نتانیاهو برای انجام چنین اقدامی ناشی می‌شود و آمریکا به هیچ عنوان نباید از آن حمایت کند. همانطور که در مقاله گلدنبرگ در ماهنامه آتلانتیک نیز مطرح شده بود اسرائیل به شدت در انتظار اعلام حمایت آمریکا برای چنین حملات هوایی است که البته اسرائیل هیچ گاه چنین حمایتی را بدست نخواهد آورد.
نظرات 1 + ارسال نظر
احسان- شفاف نیوز جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:23 ق.ظ http://shaffaf.blogsky.com

آمریکا کلا هیچ غلطی نمیتونه کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد