سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سخن گفتن از اقدام نظامی علیه ایران را متوقف کنید

نیویورک‌تایمز:
سخن گفتن از اقدام نظامی علیه ایران را متوقف کنید

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای تأکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به ایران جنگ مخرب منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت که پیامدهای جهانی آن غیرقابل پیش‌بینی است.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز " در مقاله‌ای با عنوان "سخن گفتن از اقدام نظامی علیه ایران را متوقف کنید " با اشاره به نگرانی‌های بی‌اساس رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور و تصمیم این رژیم برای انجام یک حمله پیشدستانه به ایران تأکید کرد که حمله اسرائیل به ایران بروز یک جنگ مخرب منطقه‌ای را تسریع می‌بخشد که پیامدهای جهانی آن غیرقابل پیش‌بینی است.

این گزارش می‌افزاید که ایران همچون سوریه نیست که ظرفیت فوری برای انتقام از یک حمله غافلگیرانه به تأسیسات هسته‌ای خود را نداشته باشد. ایران کشوری است با 70 میلیون نفر جمعیت و فرماندهان این کشور که 8 سال متحمل یک جنگ ظالمانه با عراق شدند، توانایی دارد تا در یک جنگ طولانی و درازمدت علیه منافع رژیم صهیونیتسی و آمریکا شرکت کنند.
نیویورک تایمز ادامه داد که ایران تجهیزات نظامی بسیار گسترده‌ای از جمله سامانه‌های تسلیحاتی ساخت روسیه، موشک‌های سطح به سطح، هواپیماهای جنگی، هواپیماهای بدون سرنشین و قایق‌های پرسرعت اژدر با قابلیت تخریب هواپیماهای جنگی بزرگ دارد.
این روزنامه آمریکایی اینگونه نوشت که رژیم صهیونیستی احتمالاً در حمله پیش‌دستانه به ایران مجبور خواهد شد تا عملیات‌های نظامی خود را به لبنان نیز گسترش داده که این امر تمامی منطه خاورمیانه را در جنگ درگیر خواهد کرد و احتمالاً انتفاضه جدیدی به خیابان‌های بیت‌المقدس می‌آورد و فشار زیادی به رهبران قاهره و امان وارد می‌شود تا پیمان‌های صلح خود با رژیم صهیونیستی را رد کنند و اگر هواپیماهای اسرائیل از فضای هوایی عربستان استفاده کنند، ایران تهدید کرده است که عربستان را نیز مورد هدف قرار دهد.
این گزارش می‌افزاید که مقامات افغانستان وفاداری بسیار زیادی به ایران دارند و همچنین ایران به طور دائم اعلام کرده است که در صورت بروز هرگونه حمله، می‌تواند تنگه هرمز را که روزانه 17 میلیون بشکه نفت از آنجا عبور می‌کند، مسدود کند که این امر منجر به افزایش ناگهانی قیمت نفت می‌شود و بهبود شرایط اقتصادی آمریکا را خراب می‌کند.
نیویورک تایمز سپس با ذکر این موارد اعلام کرد که بروز هرگونه جنگ، بحران دیپلماتیکی بسیار جدی میان آمریکا و روسیه را در معرض خطر قرار می‌دهد.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز سپس در خصوص اینکه ایران قصد حمله به رژیم صهیونیستی را ندارد اعلام کرد که سران ایران، مردان دیوانه‌‌ای نیستند که به دنبال کمربند انفجاری باشند. آنها می‌دانند که اسرائیل بیش از 200 کلاهک هسته‌ای دارد. آنها همچنین می‌دانند که خاکستر شدن تل‌آویو به معنای از بین رفتن تمامی فلسطین است و اینکه تخریب اسرائیل به معنای تخریب تهران، قم و دیگر شهرهای بزرگ است. آنها به طور دائم اعلام کرده‌اند که در راستای خطوط مورد پذیرش فلسطین حاضرند با اسرائیل صلح کنند.
در یکی از مقاله‌های اخیر ماهنامه "آتلانتیک "، سخن یکی از سفرای امارات آورده شده بود که در آن آمده بود که اگر ایران یک قدرت هسته‌ای شود، کشورهای کوچک عرب در خلیج فارس چاره‌ای جز ترک محفل آمریکا و پیوستن به ایران را ندارند.
بر اساس این گزارش، "محمد البرادعی " مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر حمله به ایران را کاملاً بی‌عقلانه خوانده بود و تصریح کرده بود که حمله به ایران منطقه خاورمیانه را به یک گلوله انفجاری بسیار بزرگ تبدیل می‌کند و ایران بلافاصله ساخت بمب را آغاز می‌کند و می‌تواند بر روی حمایت تمامی جهان اسلام حساب باز کند.
بر اساس این گزارش، "افرایم هالوی " یکی از روسای سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و "آمون لیپکین شاهک " رئیس سابق ستاد کارکنان ارتش رژیم صهیونیستی نیز هشدارهای مشابهی را داده بودند.
این روزنامه آمریکایی سپس با اشاره به این موارد اعلام کرد که با استفاده از تمامی ابزارهای دیپلماتیکی باید از این رخدادها جلوگیری شود و "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا باید تمامی تلاش خود را به کار بگیرد تا به این وسیله بر صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی متمرکز شود.

نظرات 5 + ارسال نظر
مجرد سرخوش جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ق.ظ http://www.mojaradesarkhosh.blogsky.com/

قبولت داریم

vahid جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ق.ظ http://www.vahid1367.forumn.net

سلام
نماز و روزه هاتون قبول باشه

من یک تالار درست کردم برای خدمت به شما و سرگرمی و تفریح و گذراندن اوقات فراغت شما دوستان
از شما دعوت می کنم که به جمع دوستان خود در تالار بپیوندید

لینک ورود به تالار = http://vahid1367.forumn.net/

جذب فوری 5 مدیر فعال با حداقل 20 پست = http://vahid1367.forumn.net/montada-f1/topic-t248.htm

با تشکر از شما مدیر کلی تالار
vahid1367

ساسان م جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ب.ظ http://5071.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم نظرتو در مورد وبلاگم بدونم.

سید مهدی یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.jojo86.blogfa.com

سلام همسنگر
وب زیبا وپر محتوا وبروزی داری پایه ام باهات تبادل لینک کنم من را با نام "با جنبه ها بیان تو "لینک کن وبعد بهم بگو تا لینکت کنم.
یاعلی

سید مهدی یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://md1371.blogfa.com

خدا قوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد