سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

شکست آمریکا در حمله به ایران، پیشاپیش قابل‌پیش‌بینی است

ریانووستی:
شکست آمریکا در حمله به ایران، پیشاپیش قابل‌پیش‌بینی است

خبرگزاری فارس: یک خبرگزاری روسی در مقاله‌ای با بیان اینکه در صورت حمله به ایران اوضاع امنیتی جهان از کنترل خارج می‌شود، تصریح کرد که شکست آمریکا در صورت حمله به ایران قابل پیش‌بینی است.

به گزارش فارس، "لاریسا ساینکو " در مقاله‌ای که در خبرگزاری روسی "ریا نووستی " منتشر شد به موج جدید اخبار حمله فرضی اسرائیل با حمایت آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرد که در رسانه‌های خبری "درز " پیدا کرده است.

نویسنده مقاله افزود: سناریوهای احتمالی حمله به ایران که پیش از این هم گه‌گاهی به نقل از منابع خبری ارگان‌های سری توسط مطبوعات منتشر می‌شد، به عنوان ابزار فشار "جنگ روانی " علیه تهران ارزیابی می‌شود.
"جرج فریدمن " مدیر اجرایی مرکز مطالعاتی "استراتفور " نوشت که این روش [جنگ روانی علیه ایران] البته موثر واقع نشده و بعید به نظر می‌رسد که در راستای اهداف خود به منابع آزاد راه پیدا کرده باشند.
ساینکو نوشت: "محمود احمدی نژاد " رئیس جمهور ایران در ماه اوت سال جاری بار دیگر اعلام کرد که کشورش از حمله آمریکا هراسی ندارد چرا که نظامیان آمریکایی حتی نتوانستند ارتش کم تعداد عراق را مغلوب کنند.
وی با اشاره به تهدیدهای یکجانبه تل‌آویو نوشت: ما باور نداریم که اسرائیل بتواند به تنهایی به ایران حمله کند. بدون حمایت آمریکا حتی این مسئله را نمی‌توان تصور کرد.
این تحلیلگر معتبر آمریکایی با تغییر تحلیل‌های قبلی خود می‌نویسد: آمریکا فقط به دلیل مسائل هسته‌ای به ایران حمله نخواهد کرد. این مشکل اصلی آمریکا نیست. اما ادامه خروج نیروها از عراق و (قدرت) ارتش ایران برای آمریکا مشکل آفرین خواهد بود. تخریب توان‌های هسته‌ای ایران فقط باعث تحکیم مواضع می‌شود ".
بنا بر این گزارش، سناریوپردازان انستیتوی بروکینگ معتقدند که در صورت تعرض، تهران به اسرائیل حمله خواهد کرد و اوضاع امنیتی جهان در کل از کنترل خارج خواهد شد.
بسیاری از کارشناسان معتبر و با نفوذ آمریکایی تلاش برای حل مناقشه از طریق توسل به نیروی نظامی را شکستی قابل پیش‌بینی و نتیجه آن را تحمل تلفاتی سنگین ارزیابی می‌کنند.
فریدمن تاکید دارد که سخت‌ترین پیامد چنین حمله‌ای زمانی خواهد بود که تهران موفق شود تنگه هرمز را مسدود سازد. این مسئله باعث فلج شدن 45% از بازار نفت جهان و جهش ناگهانی و صعود غیر قابل تصور بهای نفت شده و خروج اقتصاد جهانی از بحران را با دشواری مواجه می‌سازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سید مهدی یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ http://md1371.blogfa.com

سلام
خیلی جالب بود.




یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد