سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

شناور ذوالفقار مجهز به موشک کروز نصر یک است

سردار وحیدی در جمع خبرنگاران؛
شناور ذوالفقار مجهز به موشک کروز نصر یک است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع از تجهیز شناور ذوالفقار به موشک کروز نصر یک خبر داد.


گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه رونمایی از شناور تندروی جدید که در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده گفت:‌ شناور ذوالفقار مدل جدیدی از شناورهای کلاس خود محسوب می‌شود که با دارا بودن موشک‌های دریایی و سرعت مناسب قابلیت عملیات در شرایط مختلف دریایی را دارد.

وی در خصوص شناور سراج نیز گفت: این شناور در بخش‌های مختلفی چون حفظ تعادل در سرعت بالا، رفتار مناسب عملیاتی در شرایط گوناگون و قدرت موتور بالا در کنار طراحی و ساخت بدنه مناسب از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و توان دریایی ایران را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه بدنه شناور سراج نوع جدیدی است، افزود: این بدنه در نوع خود کم نظیر بوده و به نیروی دریایی توان قابل توجهی را اضافه خواهد کرد.

وزیر دفاع شناور ذوالفقار را مجهز به موشک نصر یک اعلام کرد و گفت: این موشک کروز دریایی با قدرت تخریب و هدف گیری بالا توان بسیار خوبی را به این شناور بخشیده است.

وی همچنین از ساخت تمامی اجزای شناورهای تندرو همچون سیستم‌های رانش، شفت و پروانه و دیگر اجزاء نیز خبر داد.
سردار وحیدی در خصوص امکان بهره‌برداری نظامی برخی قدرت‌ها از دریای خزر نیز گفت: جمهوری اسلامی معتقد است دریای خزر باید دریای صلح و دوستی باشد ولی با توجه به امکان حضور و سوء استفاده برخی قدرت‌ها از این منطقه تجهیزات و نیازهای مورد نظر در آنجا تأمین شده است و ما در حال همکاری با کشورهای منطقه برای تأمین امنیت این دریاچه هستیم.

وی در پایان در خصوص فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره شعاع گسترده پاسخ ایران به هر متجاوز گفت: عکس‌العمل جمهوری اسلامی گسترده، غیر قابل پیش‌بینی و وسیع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد