سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

تجهیزات نظامی ایران به 40 کشور دنیا صادر می‌شود

سردار جوانی در گفت‌وگو با فارس:
تجهیزات نظامی ایران به 40 کشور دنیا صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ملت ایران همیشه نتیجه عکس برای کشورهای غربی داشته است، گفت: با توجه به تحریم 30 ساله صنایع دفاعی، جمهوری اسلامی با اهداف بلند مدت در حال حاضر تجهیزات نظامی را به 40 کشور دیگر صادر می‌کند.

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به راهکارهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم‌های غرب علیه ملت ایران، گفت: آمریکا و کشورهای غربی با تلاش‌های واهی به دنبال اعمال فشار و ضربه به جمهوری اسلامی هستند تا از ظرفیت‌های کارآمد انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ ضد امپریالیستی بکاهند.

وی اضافه کرد: پیشرفت و ظرفیت‌های جدیدی که برای ملت ایران بوجود آمده است، کشورهای غربی را مجبور به تصویب قطعنامه و اعمال تحریم علیه ملت ایران کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت‌های زورگوی غربی بدون توجه به واقعیت‌ها در نظام بین‌الملل در مقاطع مختلف سعی در اعمال فشار سیاسی و نظامی علیه ایران دارند تا جمهوری اسلامی را مجبور به عقب نشینی از مواضع و اهداف انقلاب در سطح کلان کنند اما مردم بزرگوار ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز در مقابله با فشارهای سیاسی آمریکا و هم‌پیمانانش ایستادگی کردند.
جوانی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی توانسته با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، نیازهای اساسی خود را تامین کند تا با اعمال تحریم از سوی غرب بهترین بهره‌برداری را به نفع ملت ایران انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه تحریم علیه ایران، برکات فراوانی برای نظام اسلامی دارد، اظهار داشت: اگرچه تحریم‌های یک جانبه کشورهای غربی مشکلات کوتاه مدتی را ایجاد کرده اما ملت ایران با اعمال تحریم از سوی غرب در 30 سال گذشته به خود اتکایی در صنایع اصلی رسیده‌ است.
این تحلیلگر مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی خصوصا در دوران دفاع مقدس همواره ملت ایران مورد تحریم غرب بوده و کشورهای خارجی، جمهوری اسلامی را از صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی محروم کردند اما این مسئله موجب شده که نیروهای متعهد به نظام نیازمندی‌های داخلی ایران را در حوزه دفاعی به طور کامل تامین کنند.
جوانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اهداف بلند مدت در حال حاضر تجهیزات نظامی را به 40 کشور دیگر صادر می‌کند که این مسئله نشان می‌دهد که تحریم نتیجه عکس برای کشورهای غربی داشته است.
وی به اهداف گروه 1+5 در ارائه طرح مذاکره بعد از قطعنامه 1929اشاره کرد و افزود: کشورهای غربی باتوجه به اینکه تنها راه حل مسئله هسته‌ای ایران را دیپلماسی می‌دانند در مجموع با صدور تحریم به دنبال اعمال فشار در مذاکرات با جمهوری اسلامی هستند.
این فعال دانشگاهی در ادامه اشاره کرد: کشورهای صادرکننده قطعنامه 1929علیه جمهوری اسلامی ایران معمولا در مذاکرات روحیه زیاده‌خواهانه دارند و حاضر به پذیرش شرایط و حقوق ملت ایران نیستند اما آنها اذعان کردند که موضوع ایران فقط از طریق دیپلماسی و مذاکره حل می‌شود.
جوانی افزود: قدرت‌های زورگوی جهانی از اساس با فعالیت‌های هسته‌ای ایران مخالف هستند و با ارائه قید و بندهایی به دنبال محدودیت سازی و توقف فعالیت هسته‌ای ایران هستند که در نهایت جمهوری اسلامی ایران به این خواسته‌های غیرقانونی تن نمی‌دهد.
وی تحریم‌ها را عامل فشار غرب در مذاکرات با ایران دانست و تصریح کرد: کشورهای غربی با صدور قطعنامه‌ها سعی در طرح خواسته‌های خود دارند تا با یک دست برتر در مذاکرات، مقامات جمهوری اسلامی را مجبور به عقب‌نشینی کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در مذاکره با گروه 1+5 تحت فشار قرار نمی‌گیرد و قطعنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نمی‌تواند موقعیت برتری برای کشورهای غربی بوجود آورد.
جوانی در پایان خاطرنشان کرد: با تصویب طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم و دولت جمهوری اسلامی تاکید کردند که اعمال فشار کشورهای غربی نتیجه عکس می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد