سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

پیچیده‌ترین دیکتاتوری‌ها به‌نام آزادی و دموکراسی

احمدی‌نژاد در همایش ستادهای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان‌ها:
استکبار پیچیده‌ترین دیکتاتوری‌ها را به‌نام آزادی و دموکراسی در دنیا ترویج می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: کشورهای مستکبر پیچیده‌ترین دیکتاتوری‌ها و غیر دموکرات‌ترین‌ها را به‌نام آزادی و دموکراسی در دنیا ترویج کرده‌اند.


گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ظهر امروز دوشنبه طی سخنانی در ششمین همایش اعضای ستادهای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان‌ها با بیان اینکه آموزش و پرورش و بسیج جزء مهمترین مأموریت‌ها هستند، گفت: از اول تاریخ تا امروز دعوا و درگیری‌های زیادی بوده اما موضوع این درگیری‌ها در حول و حوش موضوع آفرینش انسان و مدیریت بر جهان بوده است.
وی افزود: انسان موضوع آفرینش است و آفرینش نیز بدون انسان معنا و مفهومی ندارد و از اول همه دعواها سر نوع نگاه به انسان، تلقی از انسان و مأموریتی است که انسان باید انجام دهد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دو نگاه مادی و الهی در مورد انسان و مدیریت جهان از اول در برابر هم صف کشیده‌اند، تصریح کرد: جنس، خاستگاه و کمال انسان از نگاه اندیشه مادی در همین عالم ماده محدود است در حالی که از نگاه اندیشه الهی انسان جاودانه بوده و هرچند از ماده برآمده اما سر به آسمان کشیده و ابدی می‌ماند که این دو نوع نگاه در حقیقت دو نوع برنامه برای زندگی انسان تنظیم می‌کند.

احمدی‌نژاد در همین خصوص افزود: در نگاه مادی یک فرد به دنیا آمده و هفتاد سال زندگی می‌کند و بعد از آن هیچ است؛ بنابراین به طور طبیعی باید از حداکثر لذات این دنیا بهره ببرد و با این وجود اگر کسی معتقد به اندیشه مادی باشد احمق است که به سمت لذت حداکثری نرود چرا که بعد از این دنیا دیگر تمام است و زندگی‌ای نیست.
وی گفت: امروز در دنیا مصرف بیشتر، نشان کرامت، احترام و سعادتمندی بیشتر است بنابراین طبقه بندی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه بر این اساس تقسیم می‌شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه انسان الهی و جاویدان سعادت خود را در خدمت به دیگران، فداکاری در راه دیگران و عشق و محبت به دیگران می‌بیند، خاطرنشان کرد:‌ در نگاه الهی انسان باید هم در این دنیا به حیات طیبه برسد و هم حیات ابدی که این هر دو در یک راستا است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: در نگاه الهی کمال انسان از مسیر خدمت به دیگران ‌و تلاش برای تعالی و کمال دیگران می‌گذرد در حالی که در نگاه مادی انحصار وجود دارد و اگر شخصی کار خیری هم انجام می‌دهد برای نفع بیشتر خود است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود معادن بسیار غنی و گرانقیمت در آفریقا خاطرنشان کرد: کشورهای مستکبر همه ثروت‌ و معادن آفریقا را غارت می‌کنند و بعد با کلی تبلیغات یک مدرسه و یک درمانگاه درست می‌کنند که این هم برای پوشاندن غارت‌هایشان است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از سی سال پیش تمام نقشه‌های معادن آفریقا را تبیین کرده و در برنامه برداشت گذاشته‌اند و این در حالیست که هیچ یک از دولت‌های آفریقایی این اطلاعات را در اختیار ندارند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در نگاه الهی خداوند همه این جهان را برای انسان و انسان را برای خود خلق کرده و از انسان خواسته است که خود را بالا کشیده و تجلی اسماء الهی در زمین باشد و این در حالیست که خداوند این استعداد را در فطرت تمامی انسان‌ها قرار داده است.
احمدی‌نژاد همچنین بیان کرد: از نگاه الهی رسیدن به کمال از دل جامعه و تلاش برای تعالی و اصلاح جامعه می‌گذرد نه اینکه کسی در بیابان‌ها و جنگل‌های دور افتاده هشتاد سال عبادت کند و بگوید می‌خواهم متکامل شود که این نیز با نگاه مادی هیچ فرقی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه دو اندیشه الهی و مادی در طول تاریخ در برابر هم بوده‌اند، اظهار داشت: امروز هم دعوای ما با قدرت‌های فاسد جهانی همین است آنها می‌خواهند انسان را از قله کمال الهی پایین بکشند در حالی که اندیشه الهی این چنین نیست.
رئیس‌جمهور افزود: انسان الهی بالاترین و عمیق‌ترین لذت مادی را هم خواهد چشید اما محدود و محصور به این نیست.
احمدی‌نژاد یادآور شد: به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران برپا شد تا یک بار دیگر این اندیشه الهی در دنیا و قدر و قیمت انسان زنده شود.
وی به جنایت مستکبران اشاره و خاطرنشان کرد: اینها به جایی رسیده‌اند که شخصی مانند بوش یک میلیون نفر آدم را می‌کشد که قبلی‌‌ها هم اینگونه بودند و یا اینکه کار را به جایی رساندند در آزمایشگاه یک میلیون میکروب تولید و منتشر می‌کنند تا بتوانند با فروش داروی آن به سود برسند بنابراین معلوم شد اگر انسان در این دنیا محدود شود دیگر اخلاق، ارزش‌ها، انسان و دین معنا و مفهومی ندارد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه لذت انسان بودن آیا غیر از عشق و محبت به دیگران به دست می‌آید، گفت: اگر عشق را ازانسان بگیرند چه لذتی است که باید گفت دنیا دیگر هیچ است در حالی که خیال می‌کنند لذت می‌برند ولی باید بدانند که خیال و وهم است.
احمدی‌نژاد افزود: همه لذت‌های حقیقی عالم بر بستر عشق شکل می‌گیرد.
وی تأکید کرد: این کشورها شعار آزادی سر می‌دهند و بعضی‌ها با نوشتن پنجاه کتاب به آنها جواب می‌دهند هرچند خوب است اما می‌شود با چهار کلمه جواب آنها را داد، باید گفت؛ از چه و به کجا می‌خواهید انسان را آزاد کنید.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در 200 سال اخیر سنگین‌ترین ضربات بر حیثیت انسانی از طرف اینها وارد شده است، ابراز داشت: هیچگاه در طول تاریخ موجودیت انسان اینقدر له نشده بود که در دوره حاکمیت اندیشه مادی له شد.
احمدی‌نژاد همچنین در خصوص جایگاه پایین زن در جامعه غربی اظهار داشت: زن را که تجلی جمال عشق الهی و محبت و انسان ساز است به پایین‌تر از کالا تنزل داده‌اند که خرج فروش کالا شده که این در مورد مردها هم اتفاق افتاده است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث مدیریت جهانی افزود: مدیریت جهانی کمال انسان در زندگی اجتماعی و تلاش برای اعتلای جامعه است چرا که جامعه بدون مدیریت از همان اول معنا نداشته و ندارد.
رئیس‌جمهور یادآور شد: حاکم عادل تمام فرصت‌ها را برای شکوفایی انسان‌ها فراهم می‌کند و این در حالیست که حاکم ظالم تمام عالم را ساقط می‌کند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه پیچیده‌ترین دیکتاتوری‌ها و غیر دموکرات‌ترین حکومت‌ها را به نام آزادی و دموکراسی در دنیا غالب کرده‌اند، گفت: ‌هیچ‌وقت در طول تاریخ مدیران عالم مثل مدیران این دوره جهان به جامعه انسانی ضربه نزده بودند، در تاریخ غارت‌های فراوانی اتفاق افتاده اما هیچکدام از آنها مثل دوره ما نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های اقتصادی آمریکا تصریح کرد: در سی سال اخیر دولت آمریکا ارتباط ارز با طلا را قطع کرد که این موضوع آگاهانه بود و سال گذشته نیز سی هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی در دنیا منتشر کردند و به ازای آن کالا، ثروت و معادن ملت‌ها را به یغما بردند که هیچ دزدی در تاریخ به این اندازه نیست.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در هر جای دنیا هر فردی تلاشی کرده و حاصلی به دست می‌آورد به طور خودکار بخشی از آن به جیب این کشورها می‌رود، خاطرنشان کرد: اعضای اوپک حدود 21 الی 22 میلیون بشکه نفت صادر می‌کنند که بشکه‌ای 75 دلار است و زمانی که این نفت وارد بازار اروپا می‌شود 100 دلار مالیات از آن می‌گیرند و بعد این نفت را به کالا تبدیل می‌کنند که درآمد آنها از انرژی ما دو برابر خود ما است.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: مدیریت عادل و صالح راه را برای حرکت جامعه به سمت تعالی باز می‌کند، تمرکز شیطان نیز روی انسان و مدیریت است و تلاش می‌کند انسان را از خود غافل و مراکز مدیریتی را تصرف کند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص وظیفه آموزش و پرورش و بسیج نیز گفت: مهمترین مأموریت ما در آموزش و پروش شناساندن انسان به انسان است و باید موانع برداشته شده و استعدادهای الهی شکوفا شود.
رئیس‌جمهور در مورد وظیفه بسیج نیز عنوان کرد:‌ کار بسیج انتشار مفاهیم و ارزش‌ها در دل و روح جامعه است.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بسیجی یعنی کسی که خود را برای خدمت به انسان و برپایی مدیریت انسان صالح و کامل در جامعه و جهان آماده می‌کند، اظهار داشت: بسیج یعنی خودش چهار قدم از دیگران جلوتر حرکت می‌کند و عاشق مفاهیم متعالی است و به واسطه این عشق عاشق نوع انسان است.
وی با بیان اینکه دایره تفکر بسیج همه انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: بزرگترین خدمت به انسان شناساندن انسان به انسان است که همه پیامبران نیز برای این کار آمده‌اند.
رئیس‌جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران را فرصتی تاریخی برای کل جامعه بشری توصیف و بیان کرد:‌ با انقلاب اسلامی فرصتی پیدا شد که انسان به خودش برگشته و مدیریت صالح بر دنیا حاکم شود.
احمدی‌نژاد با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چه چیزی موجب اثرگذاری حرف ما می‌شود، گفت:‌ شرط اینکه ما در مأموریتمان برای بیدار کردن، ساختن و پیش بردن موفق شویم این است که عاشق انسان‌ها باشیم.
وی ادامه داد: بستر انتقال مفاهیم و ارزش‌های الهی از یک انسان به دیگری عشق است چرا که ارزش‌های الهی با زور منتقل نمی‌شود.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با تشریح صفات پیامبر (ص) گفت: جنس پیامبر (ص) جنس عشق و رحمت است هرچند برخی می‌گویند ایشان با محبت به دیگران در صدد جذب افراد و افزایش یاران خود بود در حالی که اینگونه نیست بلکه پیامبر (ص) عاشق مردم است.
احمدی‌نژاد عشق به مردم را تجلی عشق به خدا دانست و تصریح کرد:‌ باید دید چگونه عشق به خدا و مردم به هم وصل می‌شود؛ همه رحمت‌ها و برکات الهی از طریق واسطه فیض به انسان می‌رسد و واسطه فیض نیز انسان کامل است و بدون شناخت انسان کامل و امام محال است خدا را شناخت.
وی با بیان اینکه تجلی و عینیت خداوند متعال در زندگی بشر انسان کامل است، تصریح کرد: موضوع امام به قدری مهم است که تمام پیامبران برای آشنا کردن انسان با امام مجاهدت کرده‌اند. راهی به جز امام در دسترسی به حکمت علم خداوند وجود ندارد.
رئیس جمهور ادامه داد: می‌گویند فلان کس عالم و سیاستمدار است و لی زمانی که اتفاقی می‌افتد او نمی‌داند کنار دشمنان ولایت و آمریکا ایستاده است و این نشان می‌دهد علم، حکمت و عرفان در ظاهر است. اما در یک نقطه حساس دست او را نمی‌گیرد و در اینجا خداوند می‌فرماید اگر تقوای الهی داشته باشید به شما فرقان می‌دهم.
احمدی‌نژاد گفت: کسی که می‌گوید عاشق خداست باید عاشق امام باشد و کسی که عاشق امام است باید عاشق انسان‌ها باشد.
وی با اشاره به اینکه کاری که از روی عشق انجام می‌شود اثرش تا ابد باقی می‌ماند مگر عده قلیلی که آنها از رده خارج شده‌اند، یادآور شد: بسیج کانون عشق به امام و انسان کامل است.
رئیس‌جمهور با اشاره به ورود سالانه یک میلیون دانش آموز به سیستم آموزشی کشورمان خاطرنشان کرد: سالانه باید یک میلیون بسیجی واقعی به تعداد بسیج اضافه شود.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امام خمینی مفهوم عشق را در ما زنده کرد، گفت: خیلی بد است برخی‌ها طوری عمل کنند و بگویند پس از 31 سال از انقلاب شکست خوردیم در حالی که هم‌اکنون ما در آغاز راه هستیم.
وی ادامه داد: پیام انقلاب به گونه‌ای است که به گوش هر انسانی برسد پاسخ مثبت می‌دهد. بنابراین مأموریت ما رهایی کل جامعه بشری به حاکمیت عدالت به دست انسان کامل در تمام گیتی است که ما در این راستا در ابتدای راه هستیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
جعفر دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ب.ظ

درود بر شما و مرگ بر موسوی

آناهید سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ق.ظ http://mihaniazad3.blogfa.com

واقعا این احمدی نژاد خجالت نمیکشه چیزایی که لیاقت خودشه به دیگران نسبت میده؟ واقعا که خیلی پرروئه. دیکتاتور کیه؟ اصلا معنی دموکراسی رو میدونه این مردک؟ آزادی! عجب آزادی ای داریم ما در کشورمون. واااااااای دیگه دروغ و کثافتکاریم حدی داره.

البته اگر آزادی یعنی بی بند وباری حقیقتا در اصل این کشور آزادی وجود ندارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد