سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

عملیات دستگیری 38 عضو ارشد منافقین آغاز شد

معاون وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با فارس:
عملیات دستگیری 38 عضو ارشد منافقین آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون اول وزیر کشور عراق از شروع عملیات دستگیری اعضای ارشد‌ گروهک تروریستی منافقین و تحویل آنها به‌ مقامات قضایی خبر داد.

"ایدن خالد " معاون اول وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: روز گذشته‌ نامه‌ای از طرف دادگاه عالی جنایی را دریافت کردیم که‌ در آن اسامی 38 عضو ارشد گروهک منافقین را شامل می‌شود.

وی افزود: در این نامه‌ دادگاه‌ از وزارت کشور درخواست کرده‌ هرچه‌ سریعتر عملیات دستگیری این افراد جنایتکار را آغاز کرده‌ و آنها را تحویل مقامات قضایی دهند.
معاون وزیر کشور عراق در ادامه‌ با تأکید بر دستگیری اعضای ارشد سازمان منافقین خاطرنشان کرد: هم اکنون اسامی و عکس تمامی این افراد به‌ نیروهای پلیس سراسر کشور تحویل داده‌ شده‌ است.
چندی پیش دادگاه عالی جنایی عراق حکم دستگیری مسعود رجوی و 37 نفر دیگر از اعضای گروهک منافقین از جمله مریم رجوی و امیر کاظمی، یکی از معاونان رجوی را به‌ اتهام قتل و عامل مردم عراق در سال‌های قبل از سقوط رژیم صدام را صادر کرد.
بر اساس ماده 12 از قانون دادگاه جنایی عراق، وزارت کشور عراق و اینترپل مامور به دستگیری و انتقال این افراد به دادگاه خواهند شد.
بر اساس گزارش‌های‌ دریافتی، از آن‌جایی‌که حاکمیت دولت عراق در استان دیالی به رسمیت شناخته شده و امنیت کمپ عراق جدید (پادگان اشرف) در منطقه خالص به طور کامل بر عهده نیروهای انتظامی عراق قرار گرفته است، هم اکنون این نیروها جایگزین نیروهای آمریکایی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد