سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

رهبران کلیساهای پروتستان: آمریکا کمک به اسرائیل را متوقف کند

رهبران کلیساهای پروتستان: آمریکا کمک به اسرائیل را متوقف کند

خبرگزاری فارس: رهبران کلیساهای پروتستان آمریکا از دولت این کشور خواستند در صورتی که رژیم صهیونیستی به فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان ادامه دهد، کمک به این رژیم را متوقف کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس "، رهبران کلیساهای پروتستان آمریکا از دولت این کشور خواستند تا کمک‌های خود به اسرائیل را متوقف کند، مگر آنکه تل‌آویو فعالیت‌های شهرک‌سازی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان را متوقف کند.
مجمع عمومی کلیساهای پروتستان آمریکا در نشست خود در شهر "مینیاپولیس " با گزارش 172 صفحه‌ای که در آن به رویکرد کلیسا در قبال موضوعات خاورمیانه اشاره شده است، موافقت کرد.
این گزارش که با موافقتی 82 درصدی همراه بود، مواضع قبلی کلیسا را تایید می‌کند که خواستار توقف کمک آمریکا به اسرائیل در صورت ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری بوده است.
این گزارش با انتقاد گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی و گروه‌های یهودی مواجه شده است.
در ماه جولای، تل‌آویو اعلام کرد که با پایان مهلت موقت توقف شهرک‌سازی‌ها، قصد احداث 2 هزار و 700 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری دارد.
جامعه جهانی بارها اعلام کرده است که شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی غیر قانونی بوده و خواستار توقف آن بوده است، اما مقامات رژیم صهیونیستی به این خواسته توجهی نکرده‌اند.
"بان‌کی‌مون " دبیر کل سازمان ملل اوایل ماه جاری گفته بود: شهرک‌سازی‌ها و اقدامات تبعیض‌آمیز علیه شهروندان فلسطینی باید متوقف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد