سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

داسیلوا: غرب با تحریم ایران به دنبال اعاده حیثیت خود بود

با بیان اینکه تحریم ایران با تمایل غربی‌ها برای گفت‌وگو در تناقض بود؛
داسیلوا: غرب با تحریم ایران به دنبال اعاده حیثیت خود بود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری برزیل اقدام غرب در تحریم ایران را تلاشی برای اعاده حیثیت به کشورهای عضو دائم شورای امنیت اعلام و تاکید کرد که تحریم ایران با تمایل این کشورها برای گفت‌وگو در تناقض بود.

به گزارش فارس، "لوئیس لولا داسیلوا " در گفت‌وگو با خبرگزاری سوریه (سانا)، در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه تهران و وضع تحریم جدید علیه ایران گفت: موضع کشورهای عضو دائم شورای امنیت گذشته از اینکه بسیار تعجب‌آور بود، کاملا غیرمنطقی اتخاذ شد زیرا تحریم‌های وضع شده کاملا با تمایل کشورهای عضو دائم شورای امنیت برای گفت‌وگو با ایران در تناقض بود.
داسیلوا به نامه‌های "باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا به شماری از کشورهای مختلف از جمله به برزیل اشاره کرد و گفت ولی این کشورهای بزرگ حتی یک بار هم از ایران -که خود طرف اصلی در این موضوع است- دعوت نکردند که دیدگاه‌های خود را مطرح کند.
رئیس جمهوری برزیل افزود: روسای کشورهای بزرگ با در اختیار گذاشتن چنین موضوع مهمی برای معاونان و مقامات بلندپایه خود در حقیقت فقدان شیوه درست سیاست خود را نشان دادند بدون اینکه حتی به سخنان رئیس جمهوری ایران گوش فرا دهند. اینان به ایران اعتماد ندارند و ایران نیز با آنان اعتماد ندارد و از همین جا لزوم وجود میانجیگر در این خصوص بروز پیدا کرد.
داسیلوا ادامه داد: تهران قبول کرد و با ما پای میز مذاکره نشست و ترکیه هم که نقش مهمی ایفا کرد، ایده امانت‌گذاری اورانیوم را پذیرفت ولی آنهایی که اسیر حرف [و حرّافی] هستند، با وضع دور چهارم تحریم ایران، تلاش ما را نابود کردند و با ایران کار اعلام کردند که آنان اسیر مواضع پیشین خود هستند.
داسیلوا افزود: این کشورها تحریم‌ها را به دلیل انتقام‌گیری یا حسادت به دو کشوری که توانستند با ایران به توافق برسند، موضوعی برای اعاده حیثیت خود قرار دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد