سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

رادار ایرانی "مطلع الفجر " جایگزین رادارهای غربی در خلیج‌فارس شد

امیر صلاحیان در گفتگو با فارس:
رادار ایرانی "مطلع الفجر " جایگزین رادارهای غربی در خلیج‌فارس شد

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور تاکید کرد: رادار ایرانی "مطلع الفجر " تمام منطقه خلیج‌فارس را پوشش داده و جایگزین رادارهای غربی شده است.

امیر قنبرعلی صلاحیان فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات و توانایی‌های منطقه پدافند هوایی جنوب، اظهار داشت: رزمندگان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در جنوب کشور با بهره‌گیری از تنوع تجهیزات پدافندی، اعم از رادارهای دوربرد و میان‌برد، اخطار هوایی و سامانه‌های موشکی مختلف از جمله سامانه موشکی S200،‌ هاگ و اورلیکن و دوش‌پرتاب‌های میثاق و استرلا و با بهره‌گیری از دیده‌بانی منطقه و استفاده از رادارهای ملی چون مطلع‌الفجر، پوشش هوایی خوبی را در منطقه جنوب دارند.

وی ادامه داد: منطقه پدافند هوایی در جنوب کشور با پوشش منطقه خلیج فارس آمادگی کامل برای دفاع از کشور را دارد و با عنوان مدافعان آسمان ولایت به وظایف خود عمل می‌کند.

* توپخانه پدافند هوایی برای انهدام شناورهای سطحی دشمن هم به کار می‌رود

صلاحیان در ادامه در خصوص دامنه پوشش سیستم‌های راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، تاکید کرد: سیستم‌های راداری و موشکی ما علاوه بر خلیج فارس دامنه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز پوشش می‌دهد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما پدافند هوایی یعنی جستجو برای پیدا کردن هدف و بعد مطابقت آن با هواپیماهای خودی و در صورت دشمن بودن، تصمیم به ره‌گیری و در نهایت انهدام آن است.
صلاحیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سیستم‌های توپخانه پدافند هوایی علاوه بر هواپیماها برای شناورهای سطحی دشمن هم قابل استفاده است و می‌تواند برای انهدام آنها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اکنون امنیت کامل در خلیج فارس برقرار است، گفت: در هر صورت ما آمادگی خود را به طور دائم حفظ می‌کنیم و تا تهدید است، ما آماده پاسخگویی و دفاع هستیم.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب در ادامه با جنگ روانی خواندن تهدیدات دشمنان، خاطرنشان کرد: در هر صورت سامانه‌های پدافند در کشور جوابگوی هرگونه تهدید احتمالی کشور است.
صلاحیان در پایان اظهار داشت: در حال حاضر رادار جدید ایرانی مطلع‌الفجر در جنوب کشور مستقر شده و کل خلیج فارس را پوشش داده است و این رادار جایگزین رادارهای غربی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد