سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

اروپا نیز نگران تحریم‌های یکجانبه آمریکا در قبال ایران است

معاون وزیر خارجه آمریکا:
اروپا نیز نگران تحریم‌های یکجانبه آمریکا در قبال ایران است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که اروپا هم در نگرانیهای روسیه در خصوص اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا در قبال شرکت‌های طرف قرارداد با ایران شریک است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ویلیام برنز " معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل سیاسی اعتراف کرد که اروپا هم نگرانی روسیه در رابطه با امکان بکار گیری تحریمهای یکجانبه مضاعف از سوی آمریکا در قبال شرکتهای خارجی طرف همکاری با ایران را درک می کند.

برنز روز سه شنبه در جلسه شنودی در کمیته امور بین الملل سنای آمریکا در رابطه با سیاست خارجی دولت "باراک اوباما " در قبال ایران با توجه به تصویب قطعنامه اخیر مربوط به این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می گفت.
سناتور "راجر اویکر " (از حزب جمهوری خواه از ایالت میسیسیپی) از معاون وزیر خارجه آمریکا خواست تا در خصوص بیانیه هفته گذشته وزارت امور خارجه روسیه که در آن مقامات مسکو در رابطه با تصمیم واشنگتن و بروکسل برای اعمال تحریمهای یکجانبه جدید در قبال ایران ابراز نگرانی کرده بودند، توضیح بدهد.
"ویلیام برنز " در پاسخ گفت: «این مسئله جای تعجب ندارد. روسیه کاملا مصرانه و روشن نگرانی خود در قبال اقداماتی که در خارج از چارچوب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با ایران در حال انجام است را اعلام می کند.»
این مقام دیپلمات آمریکایی افزود: «نظریه تشدید تحریمهای یکجانبه آمریکا در قبال ایران تنها موجب نگرانی روسها نشده است. شرکای اروپایی ما نیز در نگرانی در خصوص اقدامات ملی که از سوی دولت آمریکا در این رابطه اتخاذ می شود، با روسیه شریک هستند.»
برنز همچنین تایید کرد که در این رابطه دولت اوباما خواستار آن است که این حق برای آن قائل شود که قوانین ضد ایرانی در قبال شرکتهای خارجی که با ایران همکاری نزدیک دارند، اعمال شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد