سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

خشم سران کاخ سفید از اظهارات فرمانده ناتو در افغانستان

خشم سران کاخ سفید از اظهارات فرمانده ناتو در افغانستان

خبرگزاری فارس: در پی انتشار مقاله انتقاد آمیز فرمانده آمریکایی ناتو در افغانستان علیه معاونان رئیس جمهور آمریکا، سخنگوی کاخ سفید و وزیر دفاع این کشور با انتقاد شدید از اظهارات وی، خواستار اخراج مک کریستال شدند.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی انتشار مقاله انتقاد‌آمیز ژنرال "استنلی مک‌کریستال " در مجله "رولینگ استونز " (Rolling stones)، "رابرت گیبس " سخنگوی کاخ سفید و "رابرت گیتس " وزیر دفاع آمریکا اظهارات مک‌کریستال را مورد انتقاد قرار دادند و خواستار برکناری او از سمت خود شدند.

گیبس با اشاره به اینکه مصاحبه مک‌کریستال اشتباه بزرگ وی بوده‌است، افزود: " در جلسه دیدار فردای مک‌کریستال با اوباما، همه گزینه‌ها از جمله اخراج وی از سمت خود روی میز خواهد بود. "
وی با بیان اینکه اوباما از این اظهارات خشمگین است، تصریح کرد: اوباما به‌دنبال فرصتی برای گفت‌وگو با مک‌کریستال و شنیدن توضیحاتش درباره انتشار این مقاله است و حق تصمیم‌گیری نهایی در این‌باره با شخص رئیس جمهور است.
"رابرت گیتس " وزیر دفاع آمریکا نیز با انتقاد شدید از اظهارات مک‌کریستال در مصاحبه با مجله رولینگ‌استونز گفت: مک‌کریستال با مصاحبه خود مرتکب اشتباه بزرگ و مهمی شد.
پیش از این کاخ سفید، ژنرال "استنلی مک‌کریستال " را در پی انتشار مقاله انتقاد آمیز که معاونان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد و استهزا قرار داده‌بود، به واشنگتن فراخواند.
این درحالی بود که ژنرال "مک‌کریستال " در واکنش به انتشار این مقاله در بیانیه‌ای نسبت به اظهارات انتقادآمیزش علیه مقامات کاخ سفید که روز جمعه منتشر شد، از مقامات کاخ سفید عذر‌خواهی کرد.
مجله "رولینگ استونز " در آخرین شماره خود با ایراد نقل قول‌هایی از ژنرال مک‌کریستال به معرفی شخصیت او پرداخته بود. کریستال در این مقاله با ایراد کلمات توهین آمیز نسبت به جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا که از مخالفان استراتژی جنگ مک‌کریستال در افغانستان است، وی را مورد هدف قرار داد و گفته بود: " جو بایدن، این دیگر کیست؟ "
همچنین برخی از دستیاران مک‌کریستال در ارتش آمریکا با انتقاد از اوباما، معاونین وی را مورد تمسخر و استهزا قرار داده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد