سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

مبارزه با مفاسد اقتصادی ضعف اجرایی دارد

نماینده نقده و اشنویه در مجلس:
مبارزه با مفاسد اقتصادی ضعف اجرایی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی ضعف اجرایی داریم.

علی زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدامات مطلوبی انجام گرفته است و مسئولان نیز پیگیر این مسئله هستند.
وی تصریح کرد: مسئولان سه قوه نیز در این زمینه فعال هستند ولی متاسفانه در کشور برخی مشکلات وجود دارد که به فرهنگ ما بر می‌گردد و مدیران میانی و رده اول باید تلاش‌های خود را برای از بین بردن این فرهنگ نادرست بیشتر کنند.
این مقام مسئول افزود: تصمیماتی که روسای سه قوه در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی اتخاذ می‌کنند خوب است اما در اجرای قانون ضعف داریم و به نوعی مبارزه با این امر پیش نمی‌رود.
زنجانی اضافه کرد: آنطور که ما نسبت به این مسئله خوش‌بین بودیم و امید داشتیم که روزی می‌رسد تا مبارزه مثل برخی کشورها در اینجا هم انجام شود ولی تاکنون این امر تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه در کشور چین و ژاپن اسامی کسانی که به نام مفسد اقتصادی شناخته می‌شود، اعدام می‌شود، گفت: در کشور ما به خاطر ضعف در اجرای قانون نمی‌توانیم با فساد اقتصادی مبارز کنیم.
این مقام مسئول مشکل اصلی در اجرای مبارزه با مفاسد اقتصادی را خلا قانونی اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در ایران افرادی که به عنوان مفسد اقتصادی شناخته می‌شوند نه تنها اعدام نمی‌شوند بلکه به راحتی می‌توانند از دست قانون بگریزند.
زنجانی خاطرنشان کرد: چرا در کشور چین با یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت آرامش برقرار است و می‌توانند مفاسد اقتصادی را مهار کند ولی در ایران این امر در حد خیلی کم اقدام می‌شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی در ایران ایده‌آل نیست، تصریح کرد: در اجرای قانون باید افرادی به کار گرفته شوند که از موقعیت خود سوءاستفاده نکنند و خود را درگیر مسائل دیگر نکنند تا بتوانند قانون را به درستی اجرا کنند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای اصل 44 قانون اساسی شاهد قانون‌شکنی‌هایی هستیم، گفت: مقام معظم رهبری نیز بر اجرای اصل 44 قانون اساسی تاکید دارد.
زنجانی افزود: براساس اجرای اصل 44 قانون اساسی باید 15 درصد از واگذاری‌ها در اجرای این اصل به تعاون‌ها واگذار شود ولی متاسفانه خبرهای ناخوشایندی در این زمینه به گوش ما می‌رسد.
وی اضافه کرد: با این روال که با مفاسد اقتصادی برخورد می‌شود باید گام‌هایی را تندتر برداریم.
‌این مقام مسئول گفت: اصل 44 قانون اساسی منتظر تصویب قوانین ما نمی‌ماند و یا منتظر نمی‌ماند مسئولان در این ارتباط تدبیر کنند چرا که اصل 44 قانون اساسی به خاطر رونق بخشیدن به اقتصاد مریض کشور در حال اجرا است باید فکری به حال اجرای صحیح و قانونی این اصل کرد.
زنجانی با بیان اینکه باید نظارت‌ها را در این زمینه افزایش داد تا افراد سودجو از این فرصت نتوانند سوءاستفاده کنند، افزود: نظارت کافی باید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی انجام شود تا بتوان نتیجه بهتری از اجرای اصل 44 قاون اساسی گرفت.
وی اضافه کرد: در این میان باید دولت ابزار کافی برای نظارت داشته باشد و اگر قرار است این روند ادامه یابد با مشکل مواجه می‌شویم، به ویژه در واگذاری و قیمت‌گذاری که باید از نخبگان به ویژه از مدیران دلسوز استفاده شود در غیر این صورت سبب ایجاد بحران می‌شود.
انتهای پیام/ل10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد