سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

دفاع احزاب چپ آمریکای مرکزی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

طی بیانیه اعلام همبستگی ابراز شد:
دفاع احزاب چپ آمریکای مرکزی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: احزاب چپ‌گرای آمریکای مرکزی در بیانیه‌ای در برابر فشارهای غرب در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با این کشور اعلام همبستگی کردند.

به گزارش فارس به نقل از رادیو "لا پریمریسیما " نیکاراگوئه، در بیانیه پایانی اجلاس احزاب چپ آمریکای مرکزی و کارائیب، که در ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه برگزار شد، بر حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید شد.
در این بیانیه آمده است: ما از حق غیر قابل چشم‌پوشی ملت ایران مانند تمام دیگر کشورهای جهان در بهره‌مندی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای با شعار "انرژی اتمی برای همه، سلاح اتمی برای هیچکس " دفاع می‌کنیم.

احزاب چپ آمریکای مرکزی به علاوه همبستگی خود با مبارزات ملت فلسطین برای به دست آوردن حق مشروع در حاکمیت بر سرنوشت و ساخت کشور مستقل فلسطینی را اعلام و تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه این ملت را محکوم کردند.
این بیانیه همچنین حملات شدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه کوبا به بهانه مرگ یک زندانی که در این کشور به خاطر جرائم عمومی محاکمه شده بود، محکوم کرده است.
احزاب چپ آمریکای مرکزی خاطر نشان کردند که تجاوزگری‌های امپریالیسم و رسانه‌های وابسته آن علیه کوبا، ناشی از آن است که این کشور مدل و الگوی مبارزه با بی‌عدالتی‌های اجتماعی و نهضت‌های ترقی‌خواهانه در منطقه است.
در این بیانیه، همچنین بر گسترش حملات علیه دولت‌های ترقی‌خواه آمریکای لاتین، نیروهای چپ و جنبش‌های اجتماعی تاکید شده است.
احزاب چپ گرای آمریکای مرکزی در بیانیه خود در عین حال بر همبستگی با ملت‌های نیکاراگوئه، ونزوئلا، هندوراس، پورتوریکو، لیبی و صحرا تاکید نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد