سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

ناوشکن ولایت به ناوگان ارتش ایران می‌پیوندد

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش:
ناوشکن ولایت به ناوگان ارتش ایران می‌پیوندد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن ولایت به ‌زودی با پایان مراحل ساخت به ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، سیدمحمود موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: ناوشکن جدید نیروی دریایی مشابه ناوشکن جماران در دریای خزر در حال ساخت است.
وی ادامه داد: سازه اصلی و بدن این ناوشکن به اتمام رسیده و متخصصان ایرانی در حال نصب تجهیزات و دستگاه‌های این ناوشکن هستند.
موسوی درباره فعالیت ناوشکن جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این ناوشکن که با نام «موج 2» در حال ساخت است پس از تصویب فرماندهان ارشد با نام ناوشکن «ولایت» به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندد.
فرمانده منطقه چهار نیروی دریای ارتش همچنین با اشاره به خرید سامانه‌های پدافندی از کشور روسیه تاکید کرد: ایران و روسیه برای ارتباط و تعامل با همدگیر به عنوان دو کشور همسایه ارزش ویژه‌ای قائل هستند و روسیه باید به تعهدات خود در زمینه فروش سیستم‌های پدافندی به ایران پایبند باشد.
وی خاطرنشان کرد: سامانه‌های پدافندی تدافعی بوده و تهیه، ساخت و خرید این گونه تجهیزات نشان دهنده این نکته است که ایران در دفاع از خود عزم راسخ دارد.
موسوی استفاده از این سامانه‌ها را حق قانونی هر کشور عنوان کرد و افزود: تهیه این سامانه‌ها برای ایران که هر روز به بهانه‌های واهی از طرف کشورهای سلطه‌گر تهدید می‌شود ضروری است.
فرمانده ارشد آجا در گیلان در خاتمه گفت: از کشورهایی که با ایران قرارداد منعقد می‌کنند انتظار داریم طبق عرف بین‌المللی اصول اخلاقی و شرایط همسایگی به تعهدات خود پایبند بوده و اجازه ندهند دیگر کشورها در تصمیم‌گیری‌های داخلی آنان تاثیرگذار باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد