سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

چین آرزوی آمریکا برای تشدید تحریم ایران را بر باد داد

خبرگزاری فرانسه:
چین آرزوی آمریکا برای تشدید تحریم ایران را بر باد داد

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به تلاش‌های آمریکا در کنفرانس امنیت هسته‌ای برای متقاعد کردن چین برای تشدید تحریم‌های ایران و بی‌نتیجه ماندن این تلاش‌ها اعلام کرد که چین آمال آمریکا را در این خصوص نقش بر آب کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره سیاست آمریکا برای جلب موافقت قدرت‌های جهانی مانند روسیه و چین برای تشدید تحریم‌های ایران به دلیل تداوم برنامه هسته‌ای، تاکید کرد که چین، نقشه‌ها و آمال آمریکا را در این خصوص نقش بر آب کرد.
این خبرگزاری نوشت: چین امروز سه‌شنبه و در دومین روز کنفرانس امنیت هسته‌ای آمریکا اعلام کرد که "ممکن نیست موضوع برنامه هسته‌ای ایران از راه تحریم و فشار، ریشه‌ای حل شود ".
به گزارش این خبرگزاری، با اعلام چنین موضعی، آمال "باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا برای رسیدن به توافقی با هدف تشدید تحریم‌های ایران بر باد رفت.

در این گزارش با اشاره به تناقضات سخنان روسای جمهوری آمریکا و چین درباره تحریم ایران، آمده است که "واشنگتن پیش از این اعلام کرد که موافقت هوجین تائو رئیس جمهوری چین را برای تشدید تحریم ایران به دست آورده است " در حالی که سخنگوی وزارت خارجه چین پس از این اعلام کرد که "چین همیشه اعلام می‌کند که گفت‌وگو و مذاکره تنها راه حل مشکل است و تحریم‌ و فشار نمی‌تواند موضوع هسته‌ای ایران را حل کند ".
خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به دومین روز کنفرانس امنیت هسته‌ای نوشت که "ظاهرا افزایش تنش درباره ایران که آمریکا و متحدانش آن را به تلاش برای رسیدن به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند، سایه خود را بر نشست این کنفرانس در دومین روز آن بیندازد. ایران همیشه اعلام کرده است که تنها برای رسیدن به انرژی صلح‌آمیز تلاش می‌کند ".
در این گزارش همچنین آمده است که ایران نیز به نوبه خود بروز هرگونه نشانه در مواضع چین برای همراهی با تحریم‌های ایران را رد کرد و "رامین مهمان‌پرست " سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که "سخنانی که پس از دیدار سران آمریکا و چین بیان شد، ما به گونه‌ای دیگر تفسیر می کنیم. سخنان سران چین را موافقت با آمریکا تفسیر نمی‌کنیم ".

نظرات 2 + ارسال نظر
, چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:28 ق.ظ http://blog.cheshmehregi.com/archives/107

سلام مجدد دوست گرامی ، آیا شما هم کتاب "کایت رانر" را خوانده اید ؟ نظر شما در مورد این کتاب چیست ؟ آیاد دیدگاهتان در مورد مردم افغانستان با خواندن این کتاب عوض شد؟

هیئت الشهدا, چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:17 ب.ظ http://h-shohada.blogfa.com


سلام علیکم
الحمدلله خوب در جنگ نرم و ارتش سایبری پیشگام و بروز هستید
خیلی وقته به ما سر نزدید ببینمتان خوشحال میشوم. با مطلب زیر بروز هستم...
بیعت‌نامه شهید آوینی(ره) با رهبری (حفظه الله تعالی):
تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستاده ایم
سال خوب و خوشی داشته باشید انشا ءلله سال ظهور امام زمان باشد.
یا زهرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد