سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

وزیر دفاع آمریکا:ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد

وزیر دفاع آمریکا:
ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار داشت ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد و طبق برآوردهای واشنگتن تهران هنوز قادر به تولید اینگونه سلاح‌ها نیست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ریانوواستی "، "رابرت گیتس "، وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت، ایران سلاح هسته‌ای ندارد و آمریکا هنوز به این نتیجه نرسیده است که تهران قادر به تولید سلاح هسته‌ای است.
گیتس در پخش مستقیم برنامه‌ای در کانال تلویزیونی "ان.بی.سی " اظهار داشت: بر اساس برآورد ما آنها (ایرانی‌ها) هنوز امکان ساخت سلاح هسته‌ای را ندارند.
در ضمن، "هیلاری کلینتون "، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است، یکی از اهداف آمریکا این است که به ایران اجازه ندهد صاحب سلاح هسته‌ای شود.
رئیس پنتاگون و وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه برای حضور دربرنامه‌های خبری کانال‌های تلویزیونی آمریکایی "سی.بی.اس "، "ان.بی.سی " و "ای.بی.سی " دعوت شده بودند. این سیاست‌مداران در خصوص جنبه‌های مختلف سیاست‌های جهانی، از جمله، مسئله امنیت هسته‌ای و جنگ در افغانستان گفتگو کردند.
کلینتون در این برنامه تلویزیونی گفت: خطر جنگ هسته‌ای که در زمان "جنگ سرد " درباره آن فکر می‌کردیم کاهش یافته است، ولی خطر تروریسم هسته‌ای افزایش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد