سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

اظهار نظرکروبی تصمیم‌ عاقلانه وی بود

ک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اظهار نظر اخیر آقای کروبی یکی از تصمیم‌های عاقلانه وی نسبت به انقلاب و رهبری بود و با سوابقی که آقای کروبی دارد، انتظار می‌رفت که وی چنین موضعی را اتخاذ کند.



به گزارش فارس: محمد رئوف قادری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به مواضع اخیر مهدی کروبی اظهار داشت: آقای کروبی از ایام قبل از انقلاب به عنوان یک سرباز همراه امام خمینی(ره) بود و در ایام بعد از انقلاب هم وی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متعددی داشت.

وی افزود: مهدی کروبی یکی از پیروان امام(ره) در ایام قبل و بعد از انقلاب بوده و هست و بر این اساس شاهد بودیم که وی سمت‌های مختلفی را به دستور امام(ره) عهده‌دار شد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: کروبی یکی از بنیان‌گذاران جناح چپ در کشور و انقلاب بود و جناح چپ سیاسی کشور را در راستای تقویت اندیشه‌ آزادی‌خواهی در جامعه مدنی و اسلامی ایران بنا کرد.
قادری با اشاره به مسئولیت‌های کروبی در ایام بعد از انقلاب در کشور گفت: مسئولیت‌هایی که کروبی چه در زمان امام(ره) و چه در زمان‌ آیت‌الله خامنه‌ای عهده‌دار بود، نشان دهنده اعتقادات و باورهای وی نسبت به انقلاب و نظام است.
وی در ادامه اظهار داشت: در ایام بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، به دلیل این که آقای کروبی احساس می‌کرد که در دو دوره از انتخابات روندی غیرقانونی دنبال شده و یا این که در حق برخی کاندیدا اجحاف صورت گرفته به انتخابات و روند آن معترض شد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: اعتراض‌های کروبی در ایام بعد از انتخابات بیشتر به روند انتخابات بود و در این راستا نظام و قانون اساسی هم این حق را به هر کاندیدا می‌دهد که نسبت به انتخابات اعتراض داشته باشند.
وی افزود: مطالب و نقدهایی که کروبی در ایام بعد از انتخابات مطرح کرد، عموما جنبه دلسوزی داشت و وی هیچ‌گاه حتی احساس نکرده است که می‌تواند بدون رهبری و انقلاب و نظام به حیات سیاسی خود ادامه دهد.
قادری اظهار داشت: کروبی زمانی که احساس کرد عده‌ای خارج از چارچوب کلی نظام و قانون اساسی و در مخالفت با سخنان رهبری در پی طرح شعارهای ساختارشکنانه و سوءاستفاده از بحران‌های پس از انتخابات هستند و قصد دارند وجهه کشور را خدشه‌دار کنند، با گذشت از آن چه که خودش معتقد بود اتفاق افتاده، سعی کرد زمینه را برای اتحاد ملی هر چه بیشتر فراهم کند.
وی افزود: به نظر من تصمیم اخیر کروبی، در راستای فرمایشات رهبری و منافع نظام گرفته شد، چرا که ما در مقطعی از زمان هستیم که اصل انقلاب و نظام باید مورد توجه همه گروه‌ها در جامعه قرار بگیرد.
قادری در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است سیاسیون کشور از هر دو جناح مانند آقای کروبی فکر کنند و افراط را کنار بگذارند تا بعد از پشت سر گذاشتن بحران‌های بعد از انتخابات که نه به نفع کشور و نه به نفع مردم بود و نه شخصیت‌های سیاسی از آن سود بردند، زمینه همدلی در کشور فراهم شود.
قادری خاطرنشان کرد: اختلافات درون کشور نباید باعث تضعیف نظام و انقلاب و کشور شود، چرا که این مسائل زمینه سوءاستفاده معاندان را فراهم می‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این که تصمیم اخیر آقای کروبی یکی از تصمیم‌های عاقلانه و دلسوزانه وی نسبت به انقلاب و رهبری بود، گفت: با سوابقی که آقای کروبی دارد و خدماتی که وی برای کشور انجام داده، انتظار می‌رفت که وی چنین موضعی را اتخاذ کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به برخی موضع‌گیری‌های تند و افراطی در سطح جامعه ابراز داشت: برخی افراد احساس کنند که آقای کروبی قصد سازش دارد، در حالی که مواضع آقای کروبی همان مواضع انقلاب و نظام و رهبری و نیز حفظ دو بعد اسلامیت و جمهوریت کشور است.
وی افزود: با وجود این که آقای کروبی انتقاداتی را به انتخابات و برخی مسائل دارد ولی در حال حاضر وی به دلیل مصالح نظام و انقلاب و حفظ جمهوریت و اسلامیت کشور از خطرات، چنین موضعی را برای همبستگی هر چه بیشتر کشور در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی اتخاذ کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد