سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

امام، تکلیف "راهپیمایی بدون مجوز" را مشخص کرد

تجمعات بدون مجوز انحراف و حرام است
قوای انتظامی و تمام ملت مکلفند از این مفسده‌ها جلوگیری بکنند

در حالی که سخن گفتن از راه و خط امام خمینی(ره) از سوی جناح های مختلف سیاسی تبدیل به ژست سیاسی متداول شده است، انتشار سخنانی پخش نشده ای از امام رحل(ره) که سنخیتی بسیاری با شرایط موجود هم دارد، نسخه و مسیری روشن را پیش روی سیاسیون مدعی راه امام و قرار داده و به صحنه ای برای سنجش صحت ادعای آنان تبدیل شده است.

به گزارش رجانیوز، سخنان امام(ره) که امروز در قالب مستندی با عنوان "شاخص" به روی آنتن رسانه ملی رفت، به بررسی رویکرد امام نسبت به قانون و واکنش ایشان به قانون گریزی برخی از سیاسیون مطرح در اوایل انقلاب پرداخت.

در بخشی از این مستند، امام راحل بر "بر برخورد قاطع با راهپیمایی های بدون مجوز" تاکید می کند.
متن سخنان ایشان در مستند که برای همه مخاطبان رسانه ملی تازگی و در عین حال نکاتی پرمعنایی داشت، در جلد چهاردهم صحیفه نور، صفحه 418 نیز وجود دارد.

در این راستا، امام درباره تظاهرات گروه ها در خیابان می گویند: "شما هوشیار باشید که مبادا این گروهکهای فرصت طلب به بهانه اینکه چه شده و چه شده بخواهند راهپیمایی کنند و بخواهند آشوب کنند".

حضرت امام در بخش دیگری از سخنان خود صریحا از برخورد با تظاهرات بدون مجوز گروه های مختلف سیاسی در خیابان ها سخن می گویند و می فرمایند: "راه افتادن در کوچه و محله ها بدون اینکه از طرف وزارت کشور اجازه داده شده باشد، این انحراف است و محرم (حرام) است و قوای انتظامی و نظامی و پاسداران و بسیج و تمام ملت موظف اند، شرعا مکلف اند به تکلیف الهی که جلوگیری از این مفسده ها بکنند".

"مفسده خواندن راهپیمایی بدون مجوز از وزارت کشور" در حالی از سوی امام مطرح شده است که در ماه های اخیر، سران فتنه که بارها مدعی پیروی ازخط امام شده و حتی خط امام را منحصر به خود دانسته اند، برخلاف نظر صریح حضرت امام، هواداران خود را به تجمعات خیابانی بدون مجوز فراخوانده اند که تمامی این تجمعات غیر قانونی به بروز خسارات جبران ناپذیری منجر شده است.

این درحالی است که آشوب طلبان به اقدام نیروهای محافظ امنیت در ممانعت از تخریب اموال عمومی و خصوصی نیز حمله کرده و بازداشت اغتشاشگران را اقدام خلاف راه امام نامیده اند!

سران فتنه پا را از این فراتر گذاشته و حتی بدون اشاره به غیرقانونی بدون تجمع روز عاشورا، در دفاع از هتاکان این روز، آنان را "مردم خداجو" و عزاداران حسینی" را که علیه هتک حرمت این روز شعار دادند، "جماعتی وحشی" نامیدند.

گفتنی است سران فتنه در ماه های اخیر با برداشت های شخصی از برخی اصول قانونی اساسی نظیر "اصل 27"، خواستار برگزاری راهپیمایی و تظاهرات بدونمجوز بوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد