سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

آمادگی ایران برای رفع‌ آلودگی نفت خلیج مکزیک در صورت تقاضای رسمی

ضیغمی در پاسخ به فارس خبر داد:
آمادگی ایران برای رفع‌ آلودگی نفت خلیج مکزیک در صورت تقاضای رسمی آمریکا

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در صورتی که دولت آمریکا رسماً درخواست مشارکت ایران در مهار آلودگیهای خلیج مکزیک را به دولت ایران ارائه دهد، قادر هستیم در محدوده زمانی کوتاهی مشکل خلیج مکزیک را مرتفع و کمک حال شرکت بی‌پی در این پروژه باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا ضیغمی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اتفاق نشت نفت در خلیج مکزیک و عدم موفقیت کشور آمریکا و شرکت برتیش پترولیوم علی‌رغم استفاده از تمامی تجهیزات در اختیار برای مهار آلودگیهای این منطقه،‌ گفت: بر اثر انفجار و غرق شدن یک سکوی نفتی متعلق به شرکت برتیش پترولیوم در خلیج مکزیک روزانه بین یک تا پنج هزار بشکه نفت‌خام معادل 800 هزار لیتر به دریا نشت می‌کند که می‌تواند یک فاجعه زیست محیطی را رقم بزند.

ادامه مطلب ...

سپاه دومین ارتش سایبری دنیا را تشکیل داده است

فرمانده سپاه علی بن‌ابیطالب قم:
سپاه دومین ارتش سایبری دنیا را تشکیل داده است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: سپاه موفق به تشکیل یک ارتش سایبری شده است و امروز ارتش سایبری سپاه دومین ارتش سایبری در دنیا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم جباری پیش از ظهر امروز در دیدار شورای فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب استان قم با با آیت‌الله علوی گرگانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سپاه در قم اظهار داشت: سپاه در سه بخش معنوی، نظامی و علمی با جدیت و صلابت وارد عرصه شده است و در این راه تلاش می‌کند که در مسیر تحقق امر الهی و قرآن کریم حرکت کند.

ادامه مطلب ...

اخبار منتشر شده در سایت‌های ضد انقلاب را توهین به خود می‌دانم

ابطحی در گفت‌وگو با فارس:
اخبار منتشر شده در سایت‌های ضد انقلاب را توهین به خود می‌دانم

خبرگزاری فارس: ابطحی با بیان اینکه خبر منتشر شده در سایت‌های ضد انقلاب درباره فشار به وی و عطریانفر برای دادن نامه به کروبی و موسوی از اصل دروغ است آن را نوعی توهین به خود دانست.

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با تکذیب برخی اخبار منتشر شده مبنی بر تحت فشار قرار دادن وی و محمد عطریانفر برای نوشتن نامه به موسوی و کروبی با بیان اینکه بنده از وجود چنین نامه ای اطلاع ندارم اینگونه اخبار را نوعی جنگ روانی در مورد افرادی مانند خود و عطریانفر دانست.
ابطحی ادامه داد: شرایط فعلی کشور و وضعیت دسترسی ما به رسانه‌ها به گونه‌ای است که اگر بخواهیم مطلبی را منتشر کنیم یا نامه‌ای را بنویسیم می‌توانیم بدون هیچ فشاری آنرا در وبلاگ و یا رسانه‌‌ها انتشار دهیم.
وی با بیان اینکه این خبر از اصل دروغ است آن را نوعی توهین به خود دانست و گفت: ‌آنها با این اخبار اینگونه القاء می‌کنند که ما جسارت نوشتن نامه و مکاتبه با دیگران را نداریم.
ابطحی اضافه کرد: این خبرسازی‌ها بر اساس یک سری تحلیل‌های غلط صورت می‌گیرد که این تحلیل‌ها با اهداف خاص و ویژه‌ای شکل گرفته است.
ابطحی با بیان اینکه ما نباید در زمینی که دیگران برای ما طراحی کرده‌اند بازی کنیم تصریح کرد:‌ اصل این خبرسازی‌ها برای این است که فضای اختلاف، سوء‌ظن و بدبینی را در سطح کشور افزایش دهند.

لزوم اجرای اقدامات فرهنگی و انتظامی در مقابله با فساد

گزارش کامل فارس از تجمع دانشجویان مقابل شورایعالی انقلاب فرهنگی؛
دانشجویان بر لزوم اجرای اقدامات فرهنگی و انتظامی در مقابله با فساد تاکید کردند

خبرگزاری فارس: دانشجویان دختر دانشگاه‌های تهران در تجمع خود مقابل شورایعالی انقلاب فرهنگی بر لزوم اجرای اقدامات فرهنگی و انتظامی در مقابله با فساد تاکید کردند.


گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، تجمع دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور در اعتراض به بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه اسلامی در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز برگزار شد.
در این تجمع تعدادی از دانشجویان پسر دانشگاه‌های تهران هم حضور داشتند.
دانشجویان تجمع‌کننده همچنین پرچم‌هایی از ایران را به دست داشته و دست‌نوشته‌های با مضمون محکومیت بدحجابی به دست گرفته بودند.

ادامه مطلب ...

بیانیه تهران شکستی برای دولت اوباما بود

وال‌‌استریت ژورنال:
بیانیه تهران شکستی برای دولت اوباما بود

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به بیانیه تبادل سوخت هسته‌ای در نشست 3 جانبه تهران، برازیلیا و آنکارا تأکید کرد که بیانیه روز گذشته تهران شکستی برای دولت آمریکا بود.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "وال‌‌استریت ژورنال " در گزارشی درباره بیانیه تهران در نشست 3 جانبه روز گذشته نوشت: توافقنامه ایران، ترکیه و برزیل درباره تبادل سوخت هسته‌ای شکستی برای دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا است.
این نشریه آمریکایی ادامه داد: مقامات ایران با امضای توافقنامه روز گذشته درباره تبادل سوخت هسته‌ای نشان دادند که در حال شکست ما هستند.
نویسنده این مقاله تأکید کرد: هنوز مشخص نیست که دولت آمریکا چگونه به طور جدی به این توافقنامه واکنش نشان خواهد داد.
وال‌استریت ژورنال تصریح کرد: با وجود اینکه دولت آمریکا به توافقنامه روز گذشته نشست تهران واکنش نشان داد، به هرحال ایران تا حدودی این اطمینان را حاصل کرده است که شورای امنیت که البته هم ترکیه و هم برزیل در حال حاضر عضو آن هستند، دور دیگری از تحریم‌ها را تصویب نخواهد کرد.
این نشریه آمریکایی در ادامه تصریح کرد: این تحریم‌های جدید هرگز قرار نبود مؤثر باشند، اما در کمترین حالت با این هدف بود که ایران را منزوی کنند و یک اجماع جهانی علیه تلاش هسته‌ای ایران بوجود آورند. با این وجود، در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که دولت اوباما در این زمینه (یعنی اعمال تحریم‌ها) شکست خواهد خورد. دولت آمریکا در آزمون سیاست خارجی شکست خورده است و کنترل روند امور را از دست داده است.
بنا بر این گزارش، وزرای خارجه ایران، ترکیه و برزیل اوایل روز گذشته بیانیه‌ای را به امضا رساندند که بر اساس آن تهران اورانیوم با درصد غنای پائین خود را در ترکیه نگهداری خواهد کرد تا در ازای آن سوخت هسته‌ای مورد نیاز برای راکتور هسته‌ای خود را دریافت کند.

چین: از بیانیه ایران، ترکیه و برزیل استقبال می‌کنیم

با تاکید بر رویکرد مذاکره
چین: از بیانیه ایران، ترکیه و برزیل استقبال می‌کنیم

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه چین با قدردانی از تلاش های دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد که از بیانیه ایران، ترکیه و برزیل درباره تبادل سوخت هسته‌ای استقبال می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، چین از بیانیه تهران، ترکیه و برزیل درباره تبادل سوخت هسته‌ای استقبال کرد و خواستار مذاکرات برای حل برنامه هسته‌ای ایران شد.
"یانگ جیچی " وزیر امور خارجه چین که در حال دیدار از تونس است،‌ درباره این بیانیه گفت: چین استقبال خود را از طرح تبادل سوخت اعلام می‌کند.
وی افزود: چین گزارش‌های مربوطه [درباره تبادل سوخت] را ملاحظه کرده است و استقبال خود از این طرح و قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیکی که برای یافتن راه‌حلی درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده را ابراز می‌دارد.
چین که یکی از اعضای دائم شواری امنیت سازمان ملل است، همواره با رویکرد مذاکره و راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره موضوع هسته‌ای ایران تاکید کرده و بارها با تشدید تحریم‌ها علیه تهران مخالفت کرده است.
وزیر امور خارجه چین ادامه داد: پکن معتقد است مذاکره و گفت‌وگو باید به عنوان کانال‌هایی برای حل موضوع هسته‌ای ایران مورد توجه قرار گیرد.
روز گذشته "محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهوری ایران به همراه "لوئیس لولا داسیلوا " همتای برزیلی خود و با حضور "رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه، بیانیه‌ای را در تهران و در حاشیه اجلاس گروه 15 امضا کردند که بر اساس آن ایران برای نشان دادن حسن‌نیت، آمادگی خود را برای تبادل سوخت هسته‌ای با میانجیگری ترکیه اعلام کرد.

نماینده هلندی توهین‌کننده به مسلمانان محاکمه می‌شود

نماینده هلندی توهین‌کننده به مسلمانان محاکمه می‌شود

خبرگزاری فارس: دادگاه هلند پس از آنکه دو سال به ده‌ها شکایت علیه نماینده هلندی توهین کننده به مسلمانان بی‌توجهی کرد، دادگاه استیناف این کشور سرانجام اعلام کرد که این نماینده باید محاکمه شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "خلیج تایمز "، دادگاه بخش آمستردام اعلام کرد که "گرت ویلدرز " نماینده راست‌گرای تندوری هلند، به دلیل توهین به مسلمانان در ماه اکتبر محاکمه می‌شود.
دادگاه آمستردام در بیانیه‌ای اعلام کرد که محاکمه ویلدرز در ماه اکتبر آغاز می‌شود.
این نماینده تندروی هلندی به 5 مورد توهین و اظهارات علیه مسلمانان متهم است. در صورتی که اتهام گرت ویلدرز که حزب وی تنها 9 نماینده در مجلس دارد، ثابت شود به یک سال زندان محکوم خواهد شد.
این نماینده هلندی در سال 2008 فیلم 17 دقیقه‌ای با نام "فتنه " درست کرده بود که این فیلم ضد اسلام انتقاد بسیاری از کشورها را برانگیخت.
"بان‌کی‌مون " دبیر کل سازمان ملل این فیلم را اهانت‌آمیز و ضد اسلام توصیف کرد. از سوی دیگر در بسیاری از کشورها تظاهراتی علیه این اقدام نماینده هلند صورت پذیرفت.
دادگاه هلند پس از پخش این فیلم توهین آمیز ویلدرز به بهانه آزادی بیان، ده‌ها شکایتی که علیه این نماینده هلندی انجام شده بود را نادیده گرفت.
اما دادگاه استیناف هلند،‌در ماه ژانویه گذشته دستور داد که این نماینده هلندی باید به دادگاه برود و تاکید کرد که سیاستمداران نمی‌توانند اظهاراتی بیان کنند که باعث ایجاد نفرت و خشم شود.

مراسم تجلیل از رسانه‌های مورد هجمه جریان فتنه دوم خرداد در مجلس

یکشنبه هفته آینده؛
مراسم تجلیل از رسانه‌های مورد هجمه جریان فتنه دوم خرداد در مجلس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل و قدردانی از رسانه‌های مورد هجمه جریان فتنه که به افشاگری علیه این جریان پرداختند روز یکشنبه دوم خرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، چندی پیش، پس از احضار برخی رسانه‌های افشا کننده جریان فتنه از سوی دستگاه قضایی، جمعی از نمایندگان ملت در نامه‌ای خطاب به دستگاه قضا از این اقدام قوه قضائیه انتقاد و خواستار تسریع در شکایت نمایندگان ملت از میر حسین موسوی شدند.
بر همین اساس امروز حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی از برگزاری مراسم تجلیل و قدردانی از رسانه‌های مورد هجمه و شکایت جریان فتنه در روز دوم خرداد خبر داد و گفت: یکشنبه هفته آینده طی مراسمی از برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و روزنامه‌های که در برابر جریان فتنه طی سال گذشته تلاش مجدانه‌ای داشتند و موجب بصیرت بخشی به جامعه شدند و در مقابل مورد هجمه و عصبانیت سران فتنه و جریان استکبار جهانی شدن تقدیر و قدرانی می‌شود.
وی افزود: در این برنامه که از ساعت 12 الی 13 روز یکشنبه هفته آینده در محل کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود با تقدیم لوحی از مدیران این رسانه‌های انقلابی به دلیل افشای جریان فتنه تقدیر می‌شود.
این عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به نامه جمعی از نمایندگان به رئیس دستگاه قضا برای سرعت بخشیدن به رسیدگی به شکایت نمایندگان از میر حسین موسوی، گفت: این نامه چند روز پیش آمده و قرار بود چهارشنبه گذشته از تریبون مجلس قرائت شود که به دلیل ضیق وقت این کار انجام نشد.
وی ادامه داد: در گام اول 80 نماینده این نامه را امضا کردند و سپس امضاهای این نامه به 135 نفر رسید و امروز بیش از 170 نماینده ملت آن را امضاء کرده‌اند که قرار است از تریبون مجلس قرائت شود.
رسایی در ادامه به دلیل افزایش این نامه اشاره کرد و افزود: برخی نمایندگان در روزهای گذشته نسبت به امضای این نامه مردد بودند اما پس از حمایت موسوی از پنج تروریست اعدام شده این نمایندگان شخصا مراجعه کرده و خواستار امضای این نامه شدند که البته بسیاری از شخصیت‌های مجلس و اکثر اعضای هیئت رئیسه به غیر از 2 الی 3 نفر این نامه را امضا کرده‌اند.

کردستان و توهم سبز

کردستان و توهم سبز

وقتی نوشتم "موسوی تروریست!" فحش‌ها و تهدیدها و تهمت‌های سبزکی روانه‌ی ایمیل سایت شد و باز دوباره فهمیدم که "گرا را درست گرفته‌ام".

مثل این‌که سلسله حماقت‌ها و نامردمی‌های این جریان شکست خورده و تفاله‌های تفرقه افکنشان تمامی ندارد.

بعداز اعدام 5 تروریست بمب گذار عضو گروهک پژاک و جریان حمایت موسوی و رهنورد و شیخ مهدی کروبی [رقیب آرای باطله و نفر پنجم انتخابات!] جوسازی‌های سبزکی برای شانتاژ رسانه‌ای شروع شده و دروغ‌پردازی‌هایشان را آغاز کرده‌اند که در رأس آن، شایعه اعتصاب همگانی! در کردستان و آذربایجان غربی، آن هم با استناد به عکس‌هایی از پلمپ یک واحد صنفی [به دلیل اعتصاب!] که در یکی دو سال پیش گرفته شده است!؟

البته جنبش فتوشاپی سبزها و آموزش تقلب برای اثبات توهم بی‌شمار بودن! را به خاطر داریم که این هم نمونه‌ای دیگر از دروغ‌سازی! جدید ورشکسته‌های سیاسی و اجتماعی اخیر است.

انشا الله خداوند آخرو عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و متوهمین تفرق ه‌افکن را شفا دهد. 

مخالفت 20 شرکت بزرگ آمریکا از جمله بوئینگ و اکسون موبیل با تحریم

با اعلام ضرر 25 میلیارد دلاری از تحریم ایران تصریح کردند:
مخالفت 20 شرکت بزرگ آمریکا از جمله بوئینگ و اکسون موبیل با تحریم ایران

خبرگزاری فارس: بیش از 20 شرکت آمریکایی که نام بوئینگ و اکسون موبیل، هالیبرتون، زمینس، کونوکوفیلیپس و هانوور در بین آنها به چشم می خورد برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید ایران در کنگره تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل فارس، خبرگزاری بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد شرکت های آمریکایی بوئینگ و اکسون موبیل در حال رایزنی برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران هستند که می تواند 25 میلیارد دلار به صادرات آمریکا زیان وارد آورد.

ادامه مطلب ...