سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

بیانیه تهران شکستی برای دولت اوباما بود

وال‌‌استریت ژورنال:
بیانیه تهران شکستی برای دولت اوباما بود

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به بیانیه تبادل سوخت هسته‌ای در نشست 3 جانبه تهران، برازیلیا و آنکارا تأکید کرد که بیانیه روز گذشته تهران شکستی برای دولت آمریکا بود.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "وال‌‌استریت ژورنال " در گزارشی درباره بیانیه تهران در نشست 3 جانبه روز گذشته نوشت: توافقنامه ایران، ترکیه و برزیل درباره تبادل سوخت هسته‌ای شکستی برای دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا است.
این نشریه آمریکایی ادامه داد: مقامات ایران با امضای توافقنامه روز گذشته درباره تبادل سوخت هسته‌ای نشان دادند که در حال شکست ما هستند.
نویسنده این مقاله تأکید کرد: هنوز مشخص نیست که دولت آمریکا چگونه به طور جدی به این توافقنامه واکنش نشان خواهد داد.
وال‌استریت ژورنال تصریح کرد: با وجود اینکه دولت آمریکا به توافقنامه روز گذشته نشست تهران واکنش نشان داد، به هرحال ایران تا حدودی این اطمینان را حاصل کرده است که شورای امنیت که البته هم ترکیه و هم برزیل در حال حاضر عضو آن هستند، دور دیگری از تحریم‌ها را تصویب نخواهد کرد.
این نشریه آمریکایی در ادامه تصریح کرد: این تحریم‌های جدید هرگز قرار نبود مؤثر باشند، اما در کمترین حالت با این هدف بود که ایران را منزوی کنند و یک اجماع جهانی علیه تلاش هسته‌ای ایران بوجود آورند. با این وجود، در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که دولت اوباما در این زمینه (یعنی اعمال تحریم‌ها) شکست خواهد خورد. دولت آمریکا در آزمون سیاست خارجی شکست خورده است و کنترل روند امور را از دست داده است.
بنا بر این گزارش، وزرای خارجه ایران، ترکیه و برزیل اوایل روز گذشته بیانیه‌ای را به امضا رساندند که بر اساس آن تهران اورانیوم با درصد غنای پائین خود را در ترکیه نگهداری خواهد کرد تا در ازای آن سوخت هسته‌ای مورد نیاز برای راکتور هسته‌ای خود را دریافت کند.

نظرات 3 + ارسال نظر
د, چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:39 ق.ظ

آخه احمق کودن این کار ایران یک شکست مفتضحانه برای رژیم بود......رزیمی که اول می گفت به هیچ عنوان حاضر به این کار نیست..بعدش به خاطر ترس از تحریمها عقب نشینی کرد....حداقل یه خورده اخبار خودتم نگاه کن

ما به هیچ عنوان حاضر به مبادله با کشور های غربی و یا کشور هایی که در معامله با اونها تجربه ی بدی داشتیم در ضمن این رو من که ننوشتم وال استریت ژورنال نوشته اگر اعتراضی داری برو بهشون بگو....

شهرام, چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:19 ب.ظ

تا کور شود هر آنکس که نتوان دید

د - حشمت, شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:04 ب.ظ http://goolsabz.blogsky.com

شاید این عقب‌نشینی مفتضحانه برای اوباما شکست باشد که حتما هم هست اما به نظر شما این عمل اهانت و توهین آشکار به حرف رهبری انقلاب و نایب امام زمان نیست که گفتند مبادله در خاک ایران باید باشد دوم میزان مبادله سوخت را هم ما باید تعیین کنیم؟
بگذریم از این گنده گ.... های احمدی‌نژاد در ۲۲ بهمن گفت «ما خودمون اورانیوم ۲۰ درصد تولید می‌کنیم. یک بار هم اونها بیان از ما بخرند.» (سخنرانی ۲۲ بهمن)
به جان هر چی اصولگرای نابه قسم می‌خورم که هیچ کسی بهتر از احمدی‌نژاد و مشایی نتونسته ریشه این انقلاب رو بزنه حیف که ما بچه این انقلابیم و نمی‌تونیم بگذاریم به میراث اون پیرخمین خیانت بشه و الا هیچ کسی بهتر از این آقا نتونسته به میراث این انقلاب کثافت‌کاری کنه و ریشه اون رو بزنه
الهم اهدنالصراط المستقیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد