سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

مخالفت 20 شرکت بزرگ آمریکا از جمله بوئینگ و اکسون موبیل با تحریم

با اعلام ضرر 25 میلیارد دلاری از تحریم ایران تصریح کردند:
مخالفت 20 شرکت بزرگ آمریکا از جمله بوئینگ و اکسون موبیل با تحریم ایران

خبرگزاری فارس: بیش از 20 شرکت آمریکایی که نام بوئینگ و اکسون موبیل، هالیبرتون، زمینس، کونوکوفیلیپس و هانوور در بین آنها به چشم می خورد برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید ایران در کنگره تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل فارس، خبرگزاری بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد شرکت های آمریکایی بوئینگ و اکسون موبیل در حال رایزنی برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران هستند که می تواند 25 میلیارد دلار به صادرات آمریکا زیان وارد آورد.

کنگره امریکا طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن قانون تحریم های ایران در سال 1996 توسعه داده می شود. شرکت های آمریکایی روابط بسیار محدودی با ایران دارند اما نگرانند با تصویب تحریم های جدید در کنگره به روابط آن ها با شرکت های خارجی که با ایران همکاری دارند صدمه وارد آید.
رئیس شورای ملی تجارت خارجی آمریکا که شرکت اکسون موبیل نیز عضو آن است گفت: ما در تماس با کنگره هستیم تا خسارات جمعی این طرح را به آن ها گوشزد کنیم.
ویلیام رینچ افزود: با این طرح فعالیت های تجاری مشروع ما با کشورهای دیگر غیر از ایران قطع خواهد شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ شرکت های کارگیل، کونوکوفیلیپس، هانوور، بچتول، هالیبرتون و زیمنس نیز در میان بیش از 20 شرکتی هستند که در این مورد با کنگره رایزنی کرده اند.
به گفته برخی از افراد آگاه هدف این شرکت ها از رایزنی های خود جرح و تعدیل برخی از مفاد طرح است و آن ها به طور کامل با تصویب تحریم های جدید علیه ایران مخالف نیستند.
یکی از افراد لابی کننده در این باره گفت: ما می دانیم نمی توانیم این طرح را متوقف کنیم. اما مفاد این طرح فراتر از ایران قرار دارند و عواقب مهمی خواهد داشت.
سخنگوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ که دومین شرکت هواپیماسازی در جهان است گفت: این شرکت خواهان حذف بندی از این طرح است که شرکت های امریکایی را از دریافت وام از شرکت های خارجی تضمین کننده صادرات به ایران منع می کند.
شرکت اکسون موبیل نیز که بزرگترین شرکت نفتی امریکاست خواهان حذف بندی در این طرح است که شرکت های امریکایی را از همکاری با شرکت های نفتی خارجی در ایران منع می کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
انسان , یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:56 ق.ظ

خاک بر سر احمقت کنن.آدم فروش

نمونه ای از ادب دوم خردادی ها:همیشه بدون منطق و دشنام دادن به مخالفان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد