سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

چین: از بیانیه ایران، ترکیه و برزیل استقبال می‌کنیم

با تاکید بر رویکرد مذاکره
چین: از بیانیه ایران، ترکیه و برزیل استقبال می‌کنیم

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه چین با قدردانی از تلاش های دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد که از بیانیه ایران، ترکیه و برزیل درباره تبادل سوخت هسته‌ای استقبال می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، چین از بیانیه تهران، ترکیه و برزیل درباره تبادل سوخت هسته‌ای استقبال کرد و خواستار مذاکرات برای حل برنامه هسته‌ای ایران شد.
"یانگ جیچی " وزیر امور خارجه چین که در حال دیدار از تونس است،‌ درباره این بیانیه گفت: چین استقبال خود را از طرح تبادل سوخت اعلام می‌کند.
وی افزود: چین گزارش‌های مربوطه [درباره تبادل سوخت] را ملاحظه کرده است و استقبال خود از این طرح و قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیکی که برای یافتن راه‌حلی درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده را ابراز می‌دارد.
چین که یکی از اعضای دائم شواری امنیت سازمان ملل است، همواره با رویکرد مذاکره و راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره موضوع هسته‌ای ایران تاکید کرده و بارها با تشدید تحریم‌ها علیه تهران مخالفت کرده است.
وزیر امور خارجه چین ادامه داد: پکن معتقد است مذاکره و گفت‌وگو باید به عنوان کانال‌هایی برای حل موضوع هسته‌ای ایران مورد توجه قرار گیرد.
روز گذشته "محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهوری ایران به همراه "لوئیس لولا داسیلوا " همتای برزیلی خود و با حضور "رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه، بیانیه‌ای را در تهران و در حاشیه اجلاس گروه 15 امضا کردند که بر اساس آن ایران برای نشان دادن حسن‌نیت، آمادگی خود را برای تبادل سوخت هسته‌ای با میانجیگری ترکیه اعلام کرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
خاک نرم شلمچه, اول خدا...بعد شهدا سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:51 ب.ظ http://anjavinejad.blogfa.com

سلام برادر...
جنگ را شما داری میکنی با این نبرد نرم و این مطالب کوبنده.
زیبا مینویسی..
انشاءالله یه روز بیاد برای آقامون جون بدیم..
یاعلی

ممنون دوستم ما با این امید زنده ایم پاش برسه جونمون هم می دیم

, سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:57 ب.ظ http://www.karajonline.orq.ir

وب سایت جالبی دارید به سایت ما هم سر بزنید

جنبش اجتماعی منتقدان شبکه فارسی 1, سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:50 ب.ظ http://farsione1.persianblog.ir/

به جنبش اجتماعی منتقدان شبکه فارسی 1 بپیوندید. همانطور که می دانید شبکه فارسی زبان فارسی1 از مهرماه سال گذشته آغاز به کار کرد اما به نظر می رسد این شبکه در ظاهر سرگرمی به شدت به دنبال ضربه زدن به ساختار مستحکم خانواده های ایرانی است و این در حالیست که مسئولان مروبطه در خواب هستند. ما در وبلاگ پشت پرده فارسی1 بدنبال آگاه کردن ایرانیان عزیز نسبت به خطرات این شبکه برای خانواده ها هستیم. آماده تبادل لینک و درج مطالب شما در نقد این شبکه هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد