نهایتا پس از آنکه نمایندگان روحانی مجلس در دیدار با مقام معظم رهبری از وضعیت حجاب در جامعه و عدم توجه کافی دولت گلایه کردند و پس از دستور موکد معظم له، دولت پذیرفت که قانون عفاف و حجاب مصوب سال 13 دی 1384 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی که تاکنون اجرانشده باقی مانده بود را به اجرا بگذارد.
قانون عفاف و حجاب، قانون نسبتا جامعی است که حیطه های مختلفی را در برگرفته است بخصوص آنکه به بخشهای فرهنگی توجه خاصی مبذول شده است. به عنوان مثال دربخش سیاستها و راهکارهای این قانون به موارد زیر اشاره شده است: ایجاد مراکز و مؤسسات متعدد با هدف الگوسازی، ترویج الگوهای مناسب پوشش اسلامی توسط نهادهای الگو ده، اصالت بخشی به فرهنگ عفاف از طریق محصولات متنوع فرهنگی، هنری متناسب.
بدحجابی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که طبیعتا عمده ترین آنها فرهنگی است
همچنین از دیگر مزیتهای این قانون آن است که به تفکیک وظایف هر یک از سازمانهای وزارت ارشاد، وزارت بازرگانی، صداوسیما، نیروی انتظامی، سازمان ملی جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی را ذکر کرده است. آنچه بیش از همه محل بحث محافل مختلف گردیده به نقش نیروی انتظامی در نظارت و برخورد با بدججابی باز می گردد. مسئولین نیروی انتظامی اعلام کرده اند که از این پس متذکرین جایگزین گشت ارشاد خواهند شد.
بدحجابی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که طبیعتا عمده ترین آنها فرهنگی است. دیدن خانمهای بدحجابی که در خانواده های کمتر مقید تربیت شده اند و به ماهواره دسترسی دارند یا معتاد دیدن فیلمهای هالیوودی هستند طبیعتا پدیده غریبی نیست که به تبیین نظری نیاز داشته باشد. اما گهگاه مادران محجبه ای را می بینیم که که با دخترانی بدحجاب در جامعه ظاهر می شوند. در این موارد علت چه می تواند باشد؟
در بافت سنتی جامعه ایرانی، زنان همواره به زیور حجاب آراسته بوده اند. از خردسالی نیز مادران چادرهای سفید کوچکی را برای دختران خود می دوختند و بدین ترتیب نه تنها آنها را با حجاب از کودکی آشنا می ساختند، بلکه حجاب را در ضمیر پاک آنها نهادینه می ساختند؛ اما امروزه این روند موثر و مفید جامعه پذیری با برخی گسستها روبرو شده است:
دختر خردسالی که به تازگی به مرحله تمیز رسیده، اولین الگوهای رفتاری خود را از عروسکهایی که والدین یا نزدیکان برایش خریده اند، فرامی گیرد. همه این عروسکها فاقد روسری و حجاب هستند، این که لباس مناسبی بر تن کرده باشند نیز نادر است! کافی است به ساعتهای متمادی که یک کودک خردسال با این عروسکها دمخور است توجه کنیم.
دختر خردسالی که به تازگی به مرحله تمیز رسیده، اولین الگوهای رفتاری خود را از عروسکهایی که والدین یا نزدیکان برایش خریده اند، فرامی گیرد
کودک، دومین دسته الگوهای رفتاری را در کارتونها فرا می گیرد. بخصوص آنکه زندگی مدرن امروزی، نبود همبازی برای بچه ها، مشغله های مادران در کنار جذابیت های ذاتی تلویزیون، ساعت بسیاری از زمانه مهم الگوپذیری کودکان را به کارتونهای تلویزیونی اختصاص می دهد. کارتونهایی که شخصیتهای دخترِ اکثر قریب به اتفاق آنها حجاب به معنای اسلامی آن که پوشیدن مو از دیگران است را در خود ندارد. قدیمترها: نل، حنا، جودی ابوت، سیندرلا، آن شرلی با موهای قرمز، زنان کوچک ،هایدی. جدیدترها: راپونزل، لاوا گرل، دنل و... نتیجه منطقی آن است که ذهن یک کودک دچار تعارض می شود. از یک سو خانوادۀ خود را همواره در مهمانی ها و مجامع عمومی با حجاب می بیند و از سوی دیگر الگوهای رفتاری او چنین حجابی ندارند. حداقل تاثیر چنین برنامه هایی، عادی سازی مساله حجاب در ذهن کودک است.
کودک کمی که بزرگتر می شود، نوبت به فیلمها و سریال های تلویزیونی می رسد. سریال هایی که بازیگران زن آن به راحتی و بدون داشتن حجاب به فعالیت در عرصه اجتماعی می پردازند، مثل لسکو، کمیسر می شوند، مانند خانم مارپل جنایت کشف می کنند، خاله هتی در قصه های جزیره می شوند، در دهکده "پزشک" می شوند، "پرستاران" خوبی برای بیماران هستند و... تعارضِ پیش گفته، با این فیلم ها شکل جدی تری می یابد اگر خدای ناکرده ذهن نوجوان بدین سو متمایل شود که در جامعه ما که زنان چنین نقشهای فعال اجتماعی ندارند، می تواند به دلیل حجاب باشد. به زبان ساده تر چنین الگوهای رفتاری سبب می شود که مقوله حجاب در ذهن کودک نهادینه و استوار نگردد، ریشه هایی نحیف و لاغر بیابد و لاجرم تاب و توان استقامت در برابر طوفان های فردای زندگی را نیابد.
بر این مساله اضافه کنید باور جدیدی را که بر خلاف گذشته آموزش حجاب به دختر بچه ها را تا سن تکلیف به تاخیر می اندازد. دختر ناگهان با اجبار به آنچه که الگوهای رفتاری اش نداشته اند، روبرو می شود. نتیجه آن می شود که هم چادر به سر می کند و هم بخشی از موها را بیرون می گذارد و یا به آرایش رو می آورد.
از همین رو بهتر است والدین و بخصوص مادران
اولا از کودکی بکوشند دختران خود را با حجاب آشنا کنند و آموزش آن را به تاخیر نیندازند.
ثانیا الگوهای رفتاری محجبه برای کودکان خردسال خویش فراهم سازند.
ثالثا در سنین بالاتر و نوجوانی به نحو باورپذیری، تفاوت حجاب یک زن مسلمان و یک زن غیر مسلمان را تبیین کنند.
کودک کمی که بزرگتر می شود، نوبت به فیلمها و سریال های تلویزیونی می رسد. سریالهایی که بازیگران زن آن به راحتی و بدون داشتن حجاب به فعالیت در عرصه اجتماعی می پردازند
خانواده هایی که حجاب را رعایت نمی کنند را نمی توان لزوما خانواده هایی ضددین دانست، لذا از عنوان غیرمتشرع که ناظر به شریعت است و نه ضددین بهره می بریم. این مهم در مناسبت های مذهبی همچون عاشورا، شب های قدر و ... مشخص می شود که بسیاری از آنان را در همراهی و یا حتی برپایی هیات مذهبی می بینیم. اما بخشی نیز از باورهای مذهبی دست کشیده اند و یا به تفاسیر لیبرال از دین، روی آورده اند. دسته اول را از طریق کار فرهنگی که مشتمل است بر ارائه متون دینی در باب ضرورت حجاب از یک سو و تبیین عقلانی یا هنری تاثیرات مثبت حجاب بر زندگی دنیوی و اخروی می توان به سوی حجاب ترغیب کرد. اصلی ترین عامل در بی توجهی این گروه به مقوله حجاب را بایستی "عادی شدن" حجاب و خروج بدحجابی از دایره حساسیت دینی این خانواده ها دانست. نمی توان نقش برجسته رسانه ها را در این عادی سازی نادیده گرفت. بخصوص فرآیند عادی سازی در خانواده هایی که به دیدن شبکه های ماهواره و یا فیلمهای خارجی عادت کرده اند، سریع تر و پرشتاب تر است. نهادهای فرهنگی کشور در قبال این گروه به واسطه معرفی کم جان و کم نور حجاب مسئولند. چون آفتاب روشن است که استفاده از اجبار برای قبولاندن حجاب به این خانواده ها پیش از آنکه فرآیندی فرهنگ محور برای ورود این مقوله به دایره حساسیتزایی دینی آنها صورت پذیرد، محتملا به نتیجه عکس منجر خواهد شد.
اما از آن رو که انگار کارهای زمانه میل به اِدبار دارد، دسته دوم متاسفانه رو به ازدیاد هست که با حتی کار فرهنگی نیز نمی توان به اقناع کشانید، در باب همین گروه است که برخی استفاده از اجبار و پلیس را جواز داده اند. اجبار شاید بتواند در کوتاه مدت مرهمی باشد، این درد را سکنی دهد و مانع برخی تجلیات آشکار بدحجابی شود اما روشن است که نه دوامی دارد و نه ثباتی.
خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون انقلاب مجلس با اشاره به گسترش بدحجابی در کشور گفت: به دولت هشدار میدهم که عزت و ذلت دست خدا است و نباید به بهانه بدبینی قشری از مردم اجازه دهیم که یکی از اصول ارزشی ما زیر سؤال رود و میلیونها جوان را دچار ناامنی اجتماعی کنیم.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجتالاسلام روحالله حسینیان نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی که امروز سهشنبه با عنوان اولین ناطق میان دستور در صحن علنی مجلس سخن میگفت، ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س)، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسئله حجاب یکی از موضوعات مهمی بوده است که هر چند گاهی طرح و سپس بی نتیجه مطلوب به دست فراموشی سپرده شده است.
وی افزود: گاه به بهانهی اینکه باید کار اساسی و فرهنگی صورت گیرد و گاه به بهانه همکاری نکردن یکی از قوا و گاه به بهانه اینکه قشری از جامعه نسبت به دولت بدبین خواهد شد کار را ابتر گذاشتند.
جنگ نرم با تحلیل وبررسی امام خامنه ای
با دقت و تفکر در این عوامل خود را در مقابل این جنگ بسیار سخت ایمن کنید زیرا در این جنگ نه خانه ی شما و نه سرزمین شما به تصرف در می آید بلکه خود شما به دست دشمن افتاده و عروسک گردانان اتاق فکرهای غرب شما را تا رسیدن به نقطه ی فنا رهبری می کنند
لطفا در انتشار این نسخه ی پر ارزش کوشا باشید.
خبرگزاری فارس: ناوشکن جماران اولین اژدر خود را با موفقیت در آبهای دریای عمان شلیک کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، دقایقی پیش و در پنجمین روز از برگزاری این رزمایش، ناوشکن جماران اولین اژدر خود را با موفقیت در آبهای دریای عمان علیه هدف زیر سطحی شلیک کرد. این شلیک پس از انجام تبادل اطلاعات میان دستگاههای راداری و سونار این ناوشکن با هواپیمای شناسایی بر فراز آبهای منطقه عملیاتی صورت گرفت.
چندی پیش نیز موشک سطح به سطح دوربرد از روی ناوشکن جماران با موفقیت شلیک شده بود.
خبرگزاری فارس: فرقه TSM تحت عنوان Technical Self Meditation یکی از محافل و جلسات بهاصطلاح عرفانی است که با جذب هزاران نفر از وضعیت روحی، روانی و نیز مسایل شخصی افراد سوءاستفاده و اهدافی را دنبال مینماید که در ادامه به بیان جزئیاتی در این باره پرداخته میشود.
به گزارش سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس، پیچیدگیهای زندگی در جوامع امروزی و شهرهای بزرگ همراه با شلوغیها، جنون سرعت و مسابقههای مجازی افراد بشری به سوی مصرفگرایی بیش از حد و مسایلی از این دست و نیز دور شدن مردم شهرها از زندگی طبیعی و به دنبال آن ایجاد فشارهای روحی و روانی، دور شدن از معنویت، افزایش مادی گرایی، فرصتطلبی و فراموشی ارزشها و کرامات اخلاقی، باعث ایجاد نوعی خلاء و تشنگی مردم نسبت به مسایل معنوی و متافیزیکی شده است.
از این رو ایجاد هرگونه روزنهای تحت عنوان کلاس معنوی، آرامش روحی و روانی تفکر و خوشناسی، به شدت موجب جذب افراد به ویژه صدمهدیدگان از وضعیت روزافزون مشکلات زندگی شهری و تمدن به اصطلاح پیشرفته صنعتی گردیده است.
فرقه TSM تحت عنوان Technical Self Meditation یکی از این نوع محافل و جلسات است که با جذب هزاران نفر از وضعیت روحی، روانی و نیز مسایل شخصی افراد سوءاستفاده و اهدافی را دنبال مینماید که درادامه به بیان جزئیاتی در این باره پرداخته میشود.
رهبر معنوی این فرقه در ایران خانم "نوشین . غ " میباشد؛ وی بالای 50 سال سن دارد و آرشیتکت میباشد و به لحاظ روحی وضعیت نابسامانی دارد.
نوشین قبلاً عضو فرقه آمریکایی اکنکار بوده و در حقیقت یک اکیست میباشد و آموزشهای این فرقه را توسط فردی به نام "اهرپور " (فوت شده) گذرانده است. کلاسهایی را هم نزد " ف.ه " در مؤسسه "ب " گذرانده و چند جلسهای هم به کلاسهای ایلیا راما... رفته است. او آموزشهای TSM را در آمریکا و نزد استاد این فرقه طی کرده است.
*تاریخچه مکتب TSM
برابر سوابق موجود، مکتب TSM توسط فردی به نام جمشیدرضا حاجی اشرفی ایرانیالاصل مقیم آمریکا از حدوداً سال 1370 پایهگذاری و تشکیل شده است.
TSM که در حقیقت دنباله (t.m(technical meditation میباشد با ایجاد تغییراتی به ویژه اضافه کردن کلمه self (خود) به قبل از کلمه مدیتیشن، مفهومی جدید با پرداختن و تأکید بیشتر به " خود " فرد و به سوی " ما " شدن افراد شکل گرفته است.
جمشید اشرفی با استفاده از عنوان "استاد اعظم " این فرقه اقدام به آموزش افراد مختلف از ملیتهای گوناگون و به ویژه ایرانی کرده و با القاء تفکرات و آموزههای انحرافی خود، افرادی را به عنوان "استاد " انتخاب و در دیگر کشورها مخصوصاً ایران، مأمور به ایجاد کلاس، ترویج عقاید و توسعه شبکه مریدان کرده است.
خبرگزاری فارس: یک نشریه مستقل آمریکایی در نامهای خطاب به دکتر محمود احمدینژاد رییس جمهور اسلامی ایران از اینکه در سفر ریاست جمهوری به نیویورک به نشریات مستقل آمریکایی به اندازه رسانههای وابسته به سیستمهای معاند بها داده نشده و امکان مصاحبه به این نشریات داده نشده؛ انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مسؤلین نشریه مستقل آمریکایی "امریکن فری پرس "در نامهای خطاب به دکترمحمود احمدینژاد رییس جمهور اسلامی ایران از اینکه در سفر ریاست جمهوری به نیویورک به نشریات مستقل آمریکایی به اندازه رسانههای وابسته به سیستمهای معاند بها داده نشده و امکان مصاحبه به این نشریات داده نشده؛ انتقاد کرد. متن کامل این نامه به شرح زیر است:
دکتر محمود احمدینژاد
رئیسجمهور جمهوری اسلامی ایران
ایران، تهران
میدان پاستور
ساختمان ریاستجمهوری
جناب آقای رئیسجمهور
ما، اعضای هیأت تحریریه "آمریکنفریپرس " (AMERICAN FREE PRESS) روزنامه ملی آمریکا، خواهشمندیم بدانیم که چرا دو درخواست ما برای انجام مصاحبه تاکنون مورد ملاحظه قرار نگرفتهاند، حال اینکه خبرگزاریهای معاند توانستهاند مصاحبههایی اختصاصی با شما انجام دهند.
شما ممکن است "آمریکنفریپرس " را به خاطر پوشش خبری وسیع دیدار شما از آمریکا در سال 2006 و همچنین پوشش دقیق خبری کنفرانس هولوکاست در ایران بهیاد داشته باشید. چندین نفر از گزارشگران و همچنین اعضای هیأت تحریریه ما در نیویورک و همچنین تهران با جنابعالی دیدار داشتهاند. هدف ما این بوده است که همیشه در گزارش اخبار شرط انصاف و بیطرفی را رعایت کنیم. ما هیچگاه از طرف خاصی جانبداری نکردهایم. ما نه دموکرات هستیم و نه جمهوریخواه. ما تنها آمریکاییهای وطنپرستی هستیم که میخواهیم اصول بنیادینی را که توسط پدران بنیانگذار این کشور بنا نهاده شدهاند بار دیگر به آمریکا بازگردانیم.
این امر در مورد بخش اعظمی از رسانههای خبری ملی آمریکا صدق نمیکند، رسانههایی که نسبت به کشور شما خصومتورزی میکنند، آنهم تنها بدین علت که دولت کنونی اسرائیل - یک قدرت خارجی - دعوت به جنگ با شما و مردم شما میکند.
آقای رئیسجمهور، ما فقط استدعا داریم که درخواست ما برای انجام مصاحبه به همان اندازه درخواستهای رسانههای خبری معاند آمریکا مورد ملاحظه قرار گیرد.
از اینکه وقتتان را به ما دادید کمال قدردانی را داریم.
ارادتمند
مارک اندرسون (Mark Anderson)، سردبیر
مایکل کالینز پایپر (Michael Collins Piper)، گزارشگر
ویلیس ای. کارتو (Willis A. Carto)، مشاور
کریستوفر جی. پتریک (Christopher J. Petherick)، دبیر اجرایی
قابل توجه مسئولان فرهنگی/ | |
گزارش تصویری/ ابتکار چند جوان و تولید تی شرت از شهدای جنگ - 2 | |
سلحشوری جوانان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس حاوی بزرگترین دستمایه ها برای خلق یک عمر آثار فرهنگی و هنری فاخر است که می تواند با الگوسازی قهرمانان ملی راه نقش بستن الگوهای انحرافی بیگانه بر سینه جوانانمان را ببندد. کاری نداریم که چه دستگاه و نهادی باید برای این کم کاری پاسخگو باشند، اما اقدام خودجوش چند جوان کرجی جهت معرفی قهرمانان مورد نظرشان به جامعه با تولید تی شرت های "قهرمان من" (My Hero) در کارگاهی خانگی توجهمان را جلب کرد... | |
تصویر سردار شهید علیرضا عاصمی تصویر سرداران شهید چمران ، همت ، باکری و آوینی
تصویر شهید سید مرتضی آوینی |
شبکه ایران: یکی از شیوههای تبلیغاتی پرکاربرد در میان رسانههای مخالف جمهوری اسلامی ایران که در سال گذشته، به صورت متداوم از آن استفاده شده، تاکید بر تعداد و جمعیت افراد در برخی تجمعات مخالف نظام در خارج از کشور بوده است.
سایتهای اینترنتی و تلویزیونهای ضدانقلاب همواره بر این موضوع تاکید میکنند که اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان حاضر در کشورهای اروپایی و آمریکایی، مخالف جمهوری اسلامی ایران هستند و در اجتماعاتی که توسط گروههای نظیر "منافقین" و "سلطنتطلبها" در خارج از ایران برگزار میشود، حضور دارند.
با این حال بررسی عکسها و فیلمهایی که از این نوع تجمعات منتشر شده، از مغایرت این ادعا با آنچه در واقعیت جریان دارد، حکایت میکند.
تجمع گسترده علیه ایران با حضور 10 نفر!
سایت "جرس" یکی از اصلیترین رسانههای حامی جریان مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران است که تلاشهای گستردهای را برای دامن زدن به آشوبهای سال گذشته در ایران به عهده داشت. البته طرح "اسب تروا" که از سوی مدیر این سایت یعنی عطاءالله مهاجرانی - وزیر ارشاد دولت اصلاحات - برای ایجاد ناآرامی در راهپیمایی روز 22 بهمن مطرح شد ناکام ماند و در نتیجه با اعتراض و تمسخر دیگر اعضای وابسته به جریان اپوزیسیون ایران روبرو شد.
جرس که معمولا بخشی مطالب خود را به انتشار اخباری مبنی بر تجمع ضدانقلاب در خارج از کشور علیه جمهوری اسلامی اختصاص میدهد، در جدیدترین مطلب خود اعلام کرده که تجمعی گسترده در حمایت از اغتشاشگران سال گذشته، از سوی ایرانیان مقیم مجارستان صورت گرفته است.
با وجود تاکیدی که این سایت بر روی "گسترده" و "پرشمار بودن" این تجمع انجام داده، عکس منتشره این سایت حاکی از آن است که 10 نفر در یک پارک جمع شده و عکس گرفتهاند و اصولا خبری از "یک تجمع گسترده علیه ایران" نیست!
علت، زمان و مکان این عکس هم در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا که نشانه ای دال بر اینکه این تجمع متعلق به کشور مجارستان است، در آن وجود ندارد.
عکسی که "جرس" آن را تجمع گسترده ایرانیان مقیم مجارستان خوانده است
البته این سایت، سابقه طولانی مدتی در انتشار اینگونه اخبار دارد. چند روز پیش و درحالی که تعدادی از مردم ایتالیا برای بزرگداشت روز "مبارزه با فاشیسم" در میدان اصلی پایتخت جمع شده بودند، جرس مدعی شد که این تجمع گسترده در حمایت از مخالفان جمهوری اسلامی ایران بوده است!
این سایت عکسی را هم منتشر کرد که در آن چند نفر با لباس سبز در مقابل یک آژانس مسافرتی ایستادهاند که عابران هم بدون توجه به این موضوع، در حال عبور از خیابان هستند.
رسانه آلمانی و حکایت آن تجمع صدها هزار نفری
مسالهای که فعالان سیاسی از آن به عنوان "توهم بیشمار بودن" یاد میکنند، به سایت وزیر ارشاد دولت اصلاحات محدود نمیشود.
چند ماه پیش، سایت اینترنتی "دویچهوله آلمان" هم با انتشار خبری درباره تجمع اعضای یک گروه نامعلوم، مدعی شد که "صدها هزار نفر" از شهروندان کشور آلمان در اجتماع مخالفان ایران شرکت کردهاند و برای کشته شدن "ترانه موسوی" توسط حکومت ایران، اشک ریختهاند.
البته دویچهوله عکسی از این تجمع عظیم منتشر نکرد اما تصاویری که در سایتهای اینترنتی از این مراسم منتشر شد، حکایت از حضور حدود 20 نفر داشت.
آشوبهایی که فقط در اینترنت رخ میدهد
رویکرد تلاش برای "القای مخالفت گسترده مردم با جمهوری اسلامی ایران"، از سوی تلویزیون دولتی انگلیس هم به صورت برنامهریزی شده پیگیری میشود.
"بیبیسی فارسی" علاوه بر نقش پررنگی که در تحریک مردم به حضور در خیابانها در ناآرامیهای سال گذشته داشت، پس از راهپیمایی گسترده و دهها میلیونی مردم در روز 22 بهمن و انفعال جریان ضدانقلاب، تلاش گستردهای را برای احیای این جریان و زنده کردن آن برعهده گرفته است.
چند روز پیش و بعد از آنکه درخواست عوامل فتنه برای تجمع و ایجاد ناآرامی در تهران و دیگر شهرها به بهانه روز کارگر، از سوی مردم پاسخی نگرفت، بیبیسی به انتشار اخباری مبنی بر "درگیریهای گسترده میان مردم و پلیس" پرداخت.
این سایت برای کمک به پذیرش این ادعا از سوی مخاطبانش، عکسی را هم منتشر و در توضیح آن نوشت که تجمع کارگران در استان شیراز "تحت تدابیر شدید امنیتی" برگزار شده است.
البته در عکسی که بیبیسی منتشر کرده، حدود 15 نفر با پلاکاردی در دست، به چشم می خورند که در مقابل استانداری فارس در حال برگزاری تجمعی آرامی و بدون حضور نیروی انتظامی تجمع کردهاند.
تصویر تجمع کارگران در مقابل استانداری فارس
"بیبیسی" از تدابیر گسترده امنیتی در شیراز خبر داد!
بر مبنای رویدادهای اخیر، اگرچه ممکن است تحریکات تبلیغاتی اپوزیسیون جمعی را در چند کشور غربی بتواند به اعتراض وادارد اما پیشنهاد آنان برای ایجاد ناآرامی در داخل کشور در ماههای اخیر با پاسخ منفی مردم روبرو شده است.
بر همین مبنا، کارشناسان سیاسی معتقدند که هواداران اپوزیسیون دچار ریزش شدید شده و فتنه گران فاقد پایگاه اجتماعی خاصی هستند. تلاش های رسانه ای محافل افراطی و بیگانه هم در راستای گریز از پذیرش این واقعیت ارزیابی می شود.
خبرگزاری فارس: موشکهای دوربرد نور روی برخی از انواع هواناوهای نیروی دریایی ارتش نصب شده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، نیروی دریایی ارتش هم اکنون از چند نوع هواناو (هاورکرافت) استفاده میکند که انواع هواناوهای یونس از جمله آن است. با توجه به سرعت حرکت و قابلیتهای این هواناوها برای جابجایی نیروها و انتقال آنها در منطقه و همچنین امکان تردد آنها در آب و خاک، هم اکنون استفادههای فراوانی از این تجهیزات در نیروی دریایی ارتش انجام میشود.
دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در آذرماه سال 88 از نوسازی و بهسازی چهار فروند هواناو BS7 (بی اس سون ) و SRL6 خبر داده و گفته بود که مرمت، ساخت و بهینه سازی هواناو صرفاً در اختیار تعداد بسیار محدودی از کشورها قرار دارد و بهسازی و تعمیر این چهار فروند هواناو مرحله ای نوین در توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
در مرحله سوم از رزمایش ولایت 89 ارتش جمهوری اسلامی ایران، هواناوهای نیروی دریایی کماندوهای یگان ویژه و واکنش سریع را به سرعت به آبهای سرزمینی و منطقهای منتقل کردند. این هواناوها مجهز به موشکهای سطح به سطح و دوربرد نور بودند که برای مقابله با یگانهای سطحی مهاجم، بسیار کاربرد دارد.
موشکهای نور پیش از این بر روی انواع شناورهای ارتش نصب شده و پرتاب موفق آن از ناوشکن جماران نیز اعلام شده بود.