سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

سیاست روز

تحلیل و بررسی مسائل مهم جهان و ایران

نماینده هلندی توهین‌کننده به مسلمانان محاکمه می‌شود

نماینده هلندی توهین‌کننده به مسلمانان محاکمه می‌شود

خبرگزاری فارس: دادگاه هلند پس از آنکه دو سال به ده‌ها شکایت علیه نماینده هلندی توهین کننده به مسلمانان بی‌توجهی کرد، دادگاه استیناف این کشور سرانجام اعلام کرد که این نماینده باید محاکمه شود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "خلیج تایمز "، دادگاه بخش آمستردام اعلام کرد که "گرت ویلدرز " نماینده راست‌گرای تندوری هلند، به دلیل توهین به مسلمانان در ماه اکتبر محاکمه می‌شود.
دادگاه آمستردام در بیانیه‌ای اعلام کرد که محاکمه ویلدرز در ماه اکتبر آغاز می‌شود.
این نماینده تندروی هلندی به 5 مورد توهین و اظهارات علیه مسلمانان متهم است. در صورتی که اتهام گرت ویلدرز که حزب وی تنها 9 نماینده در مجلس دارد، ثابت شود به یک سال زندان محکوم خواهد شد.
این نماینده هلندی در سال 2008 فیلم 17 دقیقه‌ای با نام "فتنه " درست کرده بود که این فیلم ضد اسلام انتقاد بسیاری از کشورها را برانگیخت.
"بان‌کی‌مون " دبیر کل سازمان ملل این فیلم را اهانت‌آمیز و ضد اسلام توصیف کرد. از سوی دیگر در بسیاری از کشورها تظاهراتی علیه این اقدام نماینده هلند صورت پذیرفت.
دادگاه هلند پس از پخش این فیلم توهین آمیز ویلدرز به بهانه آزادی بیان، ده‌ها شکایتی که علیه این نماینده هلندی انجام شده بود را نادیده گرفت.
اما دادگاه استیناف هلند،‌در ماه ژانویه گذشته دستور داد که این نماینده هلندی باید به دادگاه برود و تاکید کرد که سیاستمداران نمی‌توانند اظهاراتی بیان کنند که باعث ایجاد نفرت و خشم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد